Naftová revoluce na okruzích dokonána - Audi R10 TDI vítězí

Sen se změnil ve skutečnost - i takto by se dal nazvat výsledek, kterého dosáhl naftový okruhový speciál automobilky Audi. Model R10 totiž vyhrál při svém prvním závodě a všem pochybovačům, zda mají naftové speciály naději na úspěch, zavřel ústa. Přitom ještě před pár měsíci by byl okruhový speciál spalující naftu považován za sci-fi.

Při prvním vytrvalostním závodě American Le Mans Series na dvanáct hodin v Sebringu totiž Audi R10 zvítězilo a ukázalo, že i naftové motory mají své místo při takových závodech. Trojice pilotů přivezla monopost do cíle na prvním místě a dosáhla tak první mety, kterou si tým před sezónou vytyčil. Vítězství má o to větší váhu, že po nucené výměně chladiče před závodem museli startovat z pit lane a do závodu tak vstupovali ze 34. pozice. Malou skvrnou na výborném vstupu je pouze vyřazení druhého vozu pro technické problémy.

Audi tak se svým naftovým speciálem tak vykročilo vstříc vítězství ve slavném závodě 24 hodin Le Mans, kde chce s modelem R10 obsadit první dvě místa. Ačkoli je otázkou, zda vůz nebude kvůli specifickému motoru s přeplňováním přeřazen do vlastní třídy, je více než zřejmé, že nafta opravdu nepatří jen do kamen...

Tip: Podrobné představení naftového speciálu Audi R10 si můžete přečíst zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R10 Le Mans

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků