Naftová raketa

Dieselové motory si získávají stále větší oblibu. Děje se tak jistě také zásluhou nepříznivého vývoje cen benzínu. Samozřejmě můžete namítat, že ceny nafty také stoupají. Ano stoupají, stále však nepřekročily onu psychologickou hranici 30 Kč a navíc oproti benzínovým motorům potřebují ty dieselové výrazně menší objem paliva.
Naftová raketa
Dieselové motory si získávají stále větší oblibu. Děje se tak jistě také zásluhou nepříznivého vývoje cen benzínu. Samozřejmě můžete namítat, že ceny nafty také stoupají. Ano stoupají, stále však nepřekročily onu psychologickou hranici 30 Kč a navíc oproti benzínovým motorům potřebují ty dieselové výrazně menší objem paliva.

Nyní se konečně dočkali i příznivci menších automobilů. Již nemusí závidět svým movitějším kolegům jejich velké limuzíny s šesti či osmi válcovými dieselovými motory.

Německá automobilka Volkswagen představila dva nové dieselové motory. Oba dva mají objem 1.9 litru, čtyři válce, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek (VGT) a vstřikovací jednotky schopné vyvinout tlak 2050 barů.

1.9 TDI –150 ks, 320 Nm

Na počátku vývoje stál, již sám o sobě, výkonný čtyřválec se 115 ks. Robustní konstrukce jeho hlavy válců umožnila za vydatné podpory dosáhnutí již zmíněného výkonu. Na začátku celé řady úprav stálo zvýšení frekvence vstřikování paliva. Další úpravy si vyžádala celá řada komponentů motorů jako například písty, ojnice. Změny, které proběhly na turbodmychadle, mají hlavní podíl na lepší reakci motoru na akcelerátor v nízkých otáčkách. Nový je také systém chlazení.

Všechny popsané změny přispěly k již zmíněnému famóznímu výkonu 150 koní, což je výkon opravdu neobvyklý. Ještě zajímavější je však hodnota točivého momentu. U tohoto nového motoru je totiž již při 1 900 ot./min dosahována hodnota 320 Nm!.

Pokud zvolíte tento motor do svého nového Golfa nebo Bory pak věřte, že Vás z 0 na 100 km/h vyveze již za 8,6 a ručička rychloměru se zastaví až na hodnotě 216 Km/h. Jistě si říkáte, že tak výkonný motor si jistě nevystačí z obligátními 5 až 6 litry nafty v průměru jak jste zvyklí u svého současného Golfa, Bory, Octavia, Leonu a dalších. Musím Vás potěšit on si s nimi vystačí, přesně řečeno stačí mu 5,3 litru nafty na každých ujetých 100 km/h.

Nový výkonný diesel je možné kombinovat s šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce samozřejmě nechybí pohon všech kol 4Motion. U Golfu je možné vybírat mezi výbavou Highline a GTI. Bora se nabízí výhradně v provedení Highline.

Zítra si povíme o dalších novém dieselovém motoru je to také 1.9, ale s výkonem „pouze“ 100 koňských sil.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků