Naftová raketa

Dieselové motory si získávají stále větší oblibu. Děje se tak jistě také zásluhou nepříznivého vývoje cen benzínu. Samozřejmě můžete namítat, že ceny nafty také stoupají. Ano stoupají, stále však nepřekročily onu psychologickou hranici 30 Kč a navíc oproti benzínovým motorům potřebují ty dieselové výrazně menší objem paliva.
Naftová raketa
Dieselové motory si získávají stále větší oblibu. Děje se tak jistě také zásluhou nepříznivého vývoje cen benzínu. Samozřejmě můžete namítat, že ceny nafty také stoupají. Ano stoupají, stále však nepřekročily onu psychologickou hranici 30 Kč a navíc oproti benzínovým motorům potřebují ty dieselové výrazně menší objem paliva.

Nyní se konečně dočkali i příznivci menších automobilů. Již nemusí závidět svým movitějším kolegům jejich velké limuzíny s šesti či osmi válcovými dieselovými motory.

Německá automobilka Volkswagen představila dva nové dieselové motory. Oba dva mají objem 1.9 litru, čtyři válce, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek (VGT) a vstřikovací jednotky schopné vyvinout tlak 2050 barů.

1.9 TDI –150 ks, 320 Nm

Na počátku vývoje stál, již sám o sobě, výkonný čtyřválec se 115 ks. Robustní konstrukce jeho hlavy válců umožnila za vydatné podpory dosáhnutí již zmíněného výkonu. Na začátku celé řady úprav stálo zvýšení frekvence vstřikování paliva. Další úpravy si vyžádala celá řada komponentů motorů jako například písty, ojnice. Změny, které proběhly na turbodmychadle, mají hlavní podíl na lepší reakci motoru na akcelerátor v nízkých otáčkách. Nový je také systém chlazení.

Všechny popsané změny přispěly k již zmíněnému famóznímu výkonu 150 koní, což je výkon opravdu neobvyklý. Ještě zajímavější je však hodnota točivého momentu. U tohoto nového motoru je totiž již při 1 900 ot./min dosahována hodnota 320 Nm!.

Pokud zvolíte tento motor do svého nového Golfa nebo Bory pak věřte, že Vás z 0 na 100 km/h vyveze již za 8,6 a ručička rychloměru se zastaví až na hodnotě 216 Km/h. Jistě si říkáte, že tak výkonný motor si jistě nevystačí z obligátními 5 až 6 litry nafty v průměru jak jste zvyklí u svého současného Golfa, Bory, Octavia, Leonu a dalších. Musím Vás potěšit on si s nimi vystačí, přesně řečeno stačí mu 5,3 litru nafty na každých ujetých 100 km/h.

Nový výkonný diesel je možné kombinovat s šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce samozřejmě nechybí pohon všech kol 4Motion. U Golfu je možné vybírat mezi výbavou Highline a GTI. Bora se nabízí výhradně v provedení Highline.

Zítra si povíme o dalších novém dieselovém motoru je to také 1.9, ale s výkonem „pouze“ 100 koňských sil.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků