Naftová raketa

Dieselové motory si získávají stále větší oblibu. Děje se tak jistě také zásluhou nepříznivého vývoje cen benzínu. Samozřejmě můžete namítat, že ceny nafty také stoupají. Ano stoupají, stále však nepřekročily onu psychologickou hranici 30 Kč a navíc oproti benzínovým motorům potřebují ty dieselové výrazně menší objem paliva.
Naftová raketa
Dieselové motory si získávají stále větší oblibu. Děje se tak jistě také zásluhou nepříznivého vývoje cen benzínu. Samozřejmě můžete namítat, že ceny nafty také stoupají. Ano stoupají, stále však nepřekročily onu psychologickou hranici 30 Kč a navíc oproti benzínovým motorům potřebují ty dieselové výrazně menší objem paliva.

Nyní se konečně dočkali i příznivci menších automobilů. Již nemusí závidět svým movitějším kolegům jejich velké limuzíny s šesti či osmi válcovými dieselovými motory.

Německá automobilka Volkswagen představila dva nové dieselové motory. Oba dva mají objem 1.9 litru, čtyři válce, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek (VGT) a vstřikovací jednotky schopné vyvinout tlak 2050 barů.

1.9 TDI –150 ks, 320 Nm

Na počátku vývoje stál, již sám o sobě, výkonný čtyřválec se 115 ks. Robustní konstrukce jeho hlavy válců umožnila za vydatné podpory dosáhnutí již zmíněného výkonu. Na začátku celé řady úprav stálo zvýšení frekvence vstřikování paliva. Další úpravy si vyžádala celá řada komponentů motorů jako například písty, ojnice. Změny, které proběhly na turbodmychadle, mají hlavní podíl na lepší reakci motoru na akcelerátor v nízkých otáčkách. Nový je také systém chlazení.

Všechny popsané změny přispěly k již zmíněnému famóznímu výkonu 150 koní, což je výkon opravdu neobvyklý. Ještě zajímavější je však hodnota točivého momentu. U tohoto nového motoru je totiž již při 1 900 ot./min dosahována hodnota 320 Nm!.

Pokud zvolíte tento motor do svého nového Golfa nebo Bory pak věřte, že Vás z 0 na 100 km/h vyveze již za 8,6 a ručička rychloměru se zastaví až na hodnotě 216 Km/h. Jistě si říkáte, že tak výkonný motor si jistě nevystačí z obligátními 5 až 6 litry nafty v průměru jak jste zvyklí u svého současného Golfa, Bory, Octavia, Leonu a dalších. Musím Vás potěšit on si s nimi vystačí, přesně řečeno stačí mu 5,3 litru nafty na každých ujetých 100 km/h.

Nový výkonný diesel je možné kombinovat s šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce samozřejmě nechybí pohon všech kol 4Motion. U Golfu je možné vybírat mezi výbavou Highline a GTI. Bora se nabízí výhradně v provedení Highline.

Zítra si povíme o dalších novém dieselovém motoru je to také 1.9, ale s výkonem „pouze“ 100 koňských sil.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků