Nafťáky pro GM Daewoo nevyrobí Fiat, ale VM Motori

GM Daewoo podepsalo dohodu s italským výrobcem diselových motorů, firmou VM Motori. Ta se týká produkce 1,5 a 2,0 litrových dieselů, které budou vyráběny v nové továrně v areálu současného montážního závodu GM Daewoo v Kunsanu, Jižní Korea. Podle Nicka Reillyho, prezidenta a CEO firmy GM Daewoo, se celkové investice v průběhu výrobního programu (včetně vývoje motorů) přiblíží 475 miliardám Korejských Wonů (přes 320 miliónů Euro).

Výroba nových motorů se rozjede na začátku roku 2006, roční produkce by měla dosáhnout 250 000 jednotek. Dieselové motory produkované v nové továrně o rozloze 19 200 metrů čtverečních budou pohánět všechny modely GM Daewoo, první z nich bude nové kompaktní SUV. Motory budou používat technologii common-rail a splňovat emisní normy Euro IV. „Dieselové motory budou – díky své rostoucí oblibě po celém světě - pro náš další rozvoj klíčové", řekl prezident a CEO Nick Reilly.

"Spojením technologie VM Motori a divize pohonných jednotek GM chceme vyrábět dieselové motory, které budou patřit k absolutní špičce s ohledem na výkon i spotřebu." Stavba nového závodu začne v červnu 2004 a má být dokončena v dubnu 2005. Po jejím otevření vznikne přes 250 nových pracovních míst, výrobní linka je plánována s více než 90% automatizací. Celý závod se bude moci snadno přizpůsobit pro výrobu nových typů motorů v budoucnosti.

Poznámka: GM Daewoo mělo původně využívat dieselové motory koncernu Fiat. Podle informací, které se v objevily v zahraničním tisku, se Fiatu návrh spolupráce příliš nezamlouval, neboť se obával ze strany Daewoo velké konkurence. GM Daewoo se nakonec rozhodlo spolupracovat s jinou italskou společností.

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků