Nafťáky pro GM Daewoo nevyrobí Fiat, ale VM Motori

GM Daewoo podepsalo dohodu s italským výrobcem diselových motorů, firmou VM Motori. Ta se týká produkce 1,5 a 2,0 litrových dieselů, které budou vyráběny v nové továrně v areálu současného montážního závodu GM Daewoo v Kunsanu, Jižní Korea. Podle Nicka Reillyho, prezidenta a CEO firmy GM Daewoo, se celkové investice v průběhu výrobního programu (včetně vývoje motorů) přiblíží 475 miliardám Korejských Wonů (přes 320 miliónů Euro).

Výroba nových motorů se rozjede na začátku roku 2006, roční produkce by měla dosáhnout 250 000 jednotek. Dieselové motory produkované v nové továrně o rozloze 19 200 metrů čtverečních budou pohánět všechny modely GM Daewoo, první z nich bude nové kompaktní SUV. Motory budou používat technologii common-rail a splňovat emisní normy Euro IV. „Dieselové motory budou – díky své rostoucí oblibě po celém světě - pro náš další rozvoj klíčové", řekl prezident a CEO Nick Reilly.

"Spojením technologie VM Motori a divize pohonných jednotek GM chceme vyrábět dieselové motory, které budou patřit k absolutní špičce s ohledem na výkon i spotřebu." Stavba nového závodu začne v červnu 2004 a má být dokončena v dubnu 2005. Po jejím otevření vznikne přes 250 nových pracovních míst, výrobní linka je plánována s více než 90% automatizací. Celý závod se bude moci snadno přizpůsobit pro výrobu nových typů motorů v budoucnosti.

Poznámka: GM Daewoo mělo původně využívat dieselové motory koncernu Fiat. Podle informací, které se v objevily v zahraničním tisku, se Fiatu návrh spolupráce příliš nezamlouval, neboť se obával ze strany Daewoo velké konkurence. GM Daewoo se nakonec rozhodlo spolupracovat s jinou italskou společností.

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků