Nafťáky pro GM Daewoo nevyrobí Fiat, ale VM Motori

GM Daewoo podepsalo dohodu s italským výrobcem diselových motorů, firmou VM Motori. Ta se týká produkce 1,5 a 2,0 litrových dieselů, které budou vyráběny v nové továrně v areálu současného montážního závodu GM Daewoo v Kunsanu, Jižní Korea. Podle Nicka Reillyho, prezidenta a CEO firmy GM Daewoo, se celkové investice v průběhu výrobního programu (včetně vývoje motorů) přiblíží 475 miliardám Korejských Wonů (přes 320 miliónů Euro).

Výroba nových motorů se rozjede na začátku roku 2006, roční produkce by měla dosáhnout 250 000 jednotek. Dieselové motory produkované v nové továrně o rozloze 19 200 metrů čtverečních budou pohánět všechny modely GM Daewoo, první z nich bude nové kompaktní SUV. Motory budou používat technologii common-rail a splňovat emisní normy Euro IV. „Dieselové motory budou – díky své rostoucí oblibě po celém světě - pro náš další rozvoj klíčové", řekl prezident a CEO Nick Reilly.

"Spojením technologie VM Motori a divize pohonných jednotek GM chceme vyrábět dieselové motory, které budou patřit k absolutní špičce s ohledem na výkon i spotřebu." Stavba nového závodu začne v červnu 2004 a má být dokončena v dubnu 2005. Po jejím otevření vznikne přes 250 nových pracovních míst, výrobní linka je plánována s více než 90% automatizací. Celý závod se bude moci snadno přizpůsobit pro výrobu nových typů motorů v budoucnosti.

Poznámka: GM Daewoo mělo původně využívat dieselové motory koncernu Fiat. Podle informací, které se v objevily v zahraničním tisku, se Fiatu návrh spolupráce příliš nezamlouval, neboť se obával ze strany Daewoo velké konkurence. GM Daewoo se nakonec rozhodlo spolupracovat s jinou italskou společností.

 

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 85 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků