Nafťáky pro GM Daewoo nevyrobí Fiat, ale VM Motori

GM Daewoo podepsalo dohodu s italským výrobcem diselových motorů, firmou VM Motori. Ta se týká produkce 1,5 a 2,0 litrových dieselů, které budou vyráběny v nové továrně v areálu současného montážního závodu GM Daewoo v Kunsanu, Jižní Korea. Podle Nicka Reillyho, prezidenta a CEO firmy GM Daewoo, se celkové investice v průběhu výrobního programu (včetně vývoje motorů) přiblíží 475 miliardám Korejských Wonů (přes 320 miliónů Euro).

Výroba nových motorů se rozjede na začátku roku 2006, roční produkce by měla dosáhnout 250 000 jednotek. Dieselové motory produkované v nové továrně o rozloze 19 200 metrů čtverečních budou pohánět všechny modely GM Daewoo, první z nich bude nové kompaktní SUV. Motory budou používat technologii common-rail a splňovat emisní normy Euro IV. „Dieselové motory budou – díky své rostoucí oblibě po celém světě - pro náš další rozvoj klíčové", řekl prezident a CEO Nick Reilly.

"Spojením technologie VM Motori a divize pohonných jednotek GM chceme vyrábět dieselové motory, které budou patřit k absolutní špičce s ohledem na výkon i spotřebu." Stavba nového závodu začne v červnu 2004 a má být dokončena v dubnu 2005. Po jejím otevření vznikne přes 250 nových pracovních míst, výrobní linka je plánována s více než 90% automatizací. Celý závod se bude moci snadno přizpůsobit pro výrobu nových typů motorů v budoucnosti.

Poznámka: GM Daewoo mělo původně využívat dieselové motory koncernu Fiat. Podle informací, které se v objevily v zahraničním tisku, se Fiatu návrh spolupráce příliš nezamlouval, neboť se obával ze strany Daewoo velké konkurence. GM Daewoo se nakonec rozhodlo spolupracovat s jinou italskou společností.

 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

dnes | Jan Mička | 35 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků