Nafťák 1.3 pro Suzuki Swift s brutální cenou

Suzuki s novým Swiftem boduje u zákazníků. Do slušivého kabátku obleklo moderní techniku s výkonnými motory a na to vše nalepilo příjemnou cenovku. O kvalitách nového „sviště“ jste se mohli dočíst již v našich prvních dojmech, kde také najdete vše potřebné o výbavách, cenách a dvou benzinových motorech.

Nabídku dvou benzíňáků v září v doplní malý naftový motor o objemu 1.3 litru. Z objemu 1 248 ccm dává výkon 51 kW (68 koní) a točivý moment 170 Nm. Pokud vám tato data připadají povědomá, jste na správné cestě. Motor, u Suzuki s komerčním označením 1.3 DDiS, pochází z dílen společného závodu Fiatu a GM a najdete jej třeba v Opelu Corsa nebo Fiatu Panda. V Česku by se měl prodávat se zvláštní výbavou DGL, která bude vycházet z výbavy GL, k níž přidá chromovanou koncovku výfuku.

Cena pro český trh zatím není známa, ale v Holandsku je tento model již v nabídce za ukrutných 17 499 eur. Ačkoli jsou ceny vozů v Holandsku o něco vyšší, jde o velmi odvážnou nabídku. Model 1.3i Exclusive (obdoba GLX v ČR, stejná výbava jako u dieselu) zde stojí 13 999 Euro, tedy o 3 500 euro (cca 104 tisíc Kč) méně, a to má výrazných 18 kW výkonu navíc.

Pokud by české zastoupení Suzuki nabídlo model s obdobným doplatkem, činila by cena základní verze s motorem 1.3 DDiS cca 400 tisíc Kč. V Holandsku je sice cena navýšena o zvláštní daň a v ČR lze počítat s příplatekm okolo 50 tisíc Kč, ale i tak bude cena za středně vybavené mini s nejslabším motorem okolo 350 tisíc Kč vskutku brutální. Diesely dnes frčí, ale aby si někdo připlatil čtvrtinu ceny vozu za úbytek 18 kW výkonu, to si nedokáži představit...

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků