Nafťák 1.3 pro Suzuki Swift s brutální cenou

Suzuki s novým Swiftem boduje u zákazníků. Do slušivého kabátku obleklo moderní techniku s výkonnými motory a na to vše nalepilo příjemnou cenovku. O kvalitách nového „sviště“ jste se mohli dočíst již v našich prvních dojmech, kde také najdete vše potřebné o výbavách, cenách a dvou benzinových motorech.

Nabídku dvou benzíňáků v září v doplní malý naftový motor o objemu 1.3 litru. Z objemu 1 248 ccm dává výkon 51 kW (68 koní) a točivý moment 170 Nm. Pokud vám tato data připadají povědomá, jste na správné cestě. Motor, u Suzuki s komerčním označením 1.3 DDiS, pochází z dílen společného závodu Fiatu a GM a najdete jej třeba v Opelu Corsa nebo Fiatu Panda. V Česku by se měl prodávat se zvláštní výbavou DGL, která bude vycházet z výbavy GL, k níž přidá chromovanou koncovku výfuku.

Cena pro český trh zatím není známa, ale v Holandsku je tento model již v nabídce za ukrutných 17 499 eur. Ačkoli jsou ceny vozů v Holandsku o něco vyšší, jde o velmi odvážnou nabídku. Model 1.3i Exclusive (obdoba GLX v ČR, stejná výbava jako u dieselu) zde stojí 13 999 Euro, tedy o 3 500 euro (cca 104 tisíc Kč) méně, a to má výrazných 18 kW výkonu navíc.

Pokud by české zastoupení Suzuki nabídlo model s obdobným doplatkem, činila by cena základní verze s motorem 1.3 DDiS cca 400 tisíc Kč. V Holandsku je sice cena navýšena o zvláštní daň a v ČR lze počítat s příplatekm okolo 50 tisíc Kč, ale i tak bude cena za středně vybavené mini s nejslabším motorem okolo 350 tisíc Kč vskutku brutální. Diesely dnes frčí, ale aby si někdo připlatil čtvrtinu ceny vozu za úbytek 18 kW výkonu, to si nedokáži představit...

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků