Nafta, nebo benzín? Srovnání sedmi aut

Na webu AutoBildu jsem náhodou narazil na poměrně zajímavý článek: autoři srovnávali výhodnost benzínových a naftových motorů se srovnatelným výkonem u sedmi různých aut. Počítali s pořizovací cenou, daní, ztrátou hodnoty, pojištěním a garančními prohlídkami za čtyři roky; pokud jsem dobře pochopil zdroj, garanční prohlídky se konaly po 15 tisících kilometrech. Ze spotřeby, ceny benzínu a nafty a součtu všech položek byl pak určen roční počet kilometrů, kdy se začne vyplácet naftový motor.

  • Nissan Micra 1.2 Visia versus 1.5 dCi Visia: nafta se vyplatí po najetí 33 tisíc km ročně
  • Citroen Berlingo 1.6 16V Tonic versus 2.0 HDi Tonic: po 30 tisících km ročně
  • Audi A3 2.0 FSI Attraction versus 2.0 TDI Attraction: po 17 550 km ročně
  • VW Touran 1.6 FSI versus 1.9 TDI: po 9936 km ročně
  • BMW 318i Touring versus 320d Touring: po 27 394 ročně
  • Opel Signum 1.8 Elegance versus 2.2 DTI Elegance: po 38 tisících ročně
  • Mercedes E 320 Elegance versus E 320 CDI Elegance: nafta se vyplatí ihned

Samozřejmě porovnání v českých podmínkách by dopadlo jinak už jen pro odlišné rozdíly mezi cenou nafty a benzínu, jinak počítanému pojištění atd. Někdy se k tomu určitě dostanu a určitě napíšu vlastní srovnání několik vozů, které se na českém trhu prodávají nejlépe.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků