Nafta, nebo benzín? Srovnání sedmi aut

Na webu AutoBildu jsem náhodou narazil na poměrně zajímavý článek: autoři srovnávali výhodnost benzínových a naftových motorů se srovnatelným výkonem u sedmi různých aut. Počítali s pořizovací cenou, daní, ztrátou hodnoty, pojištěním a garančními prohlídkami za čtyři roky; pokud jsem dobře pochopil zdroj, garanční prohlídky se konaly po 15 tisících kilometrech. Ze spotřeby, ceny benzínu a nafty a součtu všech položek byl pak určen roční počet kilometrů, kdy se začne vyplácet naftový motor.

  • Nissan Micra 1.2 Visia versus 1.5 dCi Visia: nafta se vyplatí po najetí 33 tisíc km ročně
  • Citroen Berlingo 1.6 16V Tonic versus 2.0 HDi Tonic: po 30 tisících km ročně
  • Audi A3 2.0 FSI Attraction versus 2.0 TDI Attraction: po 17 550 km ročně
  • VW Touran 1.6 FSI versus 1.9 TDI: po 9936 km ročně
  • BMW 318i Touring versus 320d Touring: po 27 394 ročně
  • Opel Signum 1.8 Elegance versus 2.2 DTI Elegance: po 38 tisících ročně
  • Mercedes E 320 Elegance versus E 320 CDI Elegance: nafta se vyplatí ihned

Samozřejmě porovnání v českých podmínkách by dopadlo jinak už jen pro odlišné rozdíly mezi cenou nafty a benzínu, jinak počítanému pojištění atd. Někdy se k tomu určitě dostanu a určitě napíšu vlastní srovnání několik vozů, které se na českém trhu prodávají nejlépe.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků