Nafta, nebo benzín? Srovnání sedmi aut

Na webu AutoBildu jsem náhodou narazil na poměrně zajímavý článek: autoři srovnávali výhodnost benzínových a naftových motorů se srovnatelným výkonem u sedmi různých aut. Počítali s pořizovací cenou, daní, ztrátou hodnoty, pojištěním a garančními prohlídkami za čtyři roky; pokud jsem dobře pochopil zdroj, garanční prohlídky se konaly po 15 tisících kilometrech. Ze spotřeby, ceny benzínu a nafty a součtu všech položek byl pak určen roční počet kilometrů, kdy se začne vyplácet naftový motor.

  • Nissan Micra 1.2 Visia versus 1.5 dCi Visia: nafta se vyplatí po najetí 33 tisíc km ročně
  • Citroen Berlingo 1.6 16V Tonic versus 2.0 HDi Tonic: po 30 tisících km ročně
  • Audi A3 2.0 FSI Attraction versus 2.0 TDI Attraction: po 17 550 km ročně
  • VW Touran 1.6 FSI versus 1.9 TDI: po 9936 km ročně
  • BMW 318i Touring versus 320d Touring: po 27 394 ročně
  • Opel Signum 1.8 Elegance versus 2.2 DTI Elegance: po 38 tisících ročně
  • Mercedes E 320 Elegance versus E 320 CDI Elegance: nafta se vyplatí ihned

Samozřejmě porovnání v českých podmínkách by dopadlo jinak už jen pro odlišné rozdíly mezi cenou nafty a benzínu, jinak počítanému pojištění atd. Někdy se k tomu určitě dostanu a určitě napíšu vlastní srovnání několik vozů, které se na českém trhu prodávají nejlépe.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků