Nadšenec si z Lega postavil funkční Teslu Model X v měřítku 1:10. Ovládá ji přes mobil

Tento vychytaný model Tesly z Lega má mnohem více funkčních částí než byste asi čekali.

Ze stavebnice Lego jde postavit takřka cokoliv a nedávný počin funkčního Bugatti Chiron v reálné velikosti to jen dokazuje. Ačkoliv však Lego nabízí celou spoustu úžasně propracovaných stavebnic automobilů od Porsche 911 GT3 RS až po Aston Martin DB5 Jamese Bonda, tento model Tesly Model X přímo od dánské firmy nepochází.

Z dostupných součástek Lego Technic si model v měřítku 1:10 postavil svépomocí nadšenec z YouTube kanálu RoboticLife. A přestože stránka designu není možná úplně dotažená k dokonalosti, z hlediska funkčnosti se jedná o doopravdy promyšlený kousek. Srdcem modelu je několik elektromotorků BuWizz, které zajišťují plno zajímavých funkcí.   

Bondův legendární Aston Martin DB5 z Lega má i vystřelovací sedadlo

Bondův legendární Aston Martin DB5 z Lega má i vystřelovací sedadlo

Nejenže je tedy model plně řiditelný na dálku přes aplikaci ve smartphonu, tímto způsobem lze i otevírat dveře modelu (takzvané „falcon doors“ samozřejmě nechybí) a také nastavovat podvozek ve dvou úrovních světlé výšky. Nakonec je zde i vysunovací zadní křídlo. Ve výsledku má Tesla z Lega hmotnost 3,7 kg.

Funkční Teslu z Lega si tedy přímo v obchodě nekoupíte, tvůrce ovšem zájemcům nabízí za cenu 2 dolarů plány ke stavbě jejich vlastního modelu.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků