Nadšenec si postavil monopost Formule 1 z kartonu. Výsledek bere dech

Kdo si hraje, nezlobí. A kdo má příliš volného času, může si třeba z kartonu vytvořit monopost Formule 1 v takřka životní velikosti.

Připravte se na ukázku opravdu vysoké úrovně zručnosti v práci s kartonem. YouTuber z kanálu The Q se rozhodl vytvořit z lepenky model monopostu Formule 1 a výsledek jednoduše bere dech. Jediné, co tedy potřeboval ke stavbě, byla pořádná hromada kartonu (přesněji skoro 50 čtverečních metrů), tavnou lepící pistoli, nějaké ty geometrické pomůcky, plno času a hlavně své šikovné ruce a mozek.

Stavba modelu zabrala celých 250 hodin a na dokončeném monopostu to lze vidět. Úroveň detailů je na vskutku vysoké úrovni a vozu nechybí takřka nic, samozřejmě kromě techniky uvnitř. Tvůrce si vzal inspiraci z vozů posledních ročníků šampionátu, a tak zde nechybí typický nos předního spoileru, bezpečnostní konstrukce HALO a také ploutev nad motorovým prostorem.

Monopost Formule 1 se vejde i do dodávky. Showcar Renault vozí v Masteru

Monopost Formule 1 se vejde i do dodávky. Showcar Renault vozí v Masteru

Pokud se vám hotový model zdá o něco menší než skutečný monopost, máte pravdu. Skutečné měřítko je totiž 1,3:1. To ovšem celému projektu neubírá na úžasu. Zrychlený průběh konstrukce vozu a detailního navrhování jednotlivých částí si můžete prohlédnout níže na videu. Upozornění, vyobrazený proces stavby je vysoce uspokojivý!

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků