Nadšenec postavil Saab se šesti koly. Osud mu nepřál, skončil smutně

Šestikolové kombi Saab 906 Turbo se do výroby nedostalo. Jeho tvorce poté Švédové zaměstnali.

Netradiční letecký design, řízení i spojka "po drátu" nebo brzké použití turbodmychadla. Švédskému Saabu nikdy nechyběla odvaha. Přesto ani značka s leteckými kořeny neuvedla něco jako šestikolové kombi. Ve fotogalerii vidíte dílo nadšeného konstruktéra Leifa Mellberga.

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Jmenuje se 906 Turbo a nepřekvapí, že se jedná o největší Saab historie. Mellberg jej postavil na základech hatchbacku 900 GLS vyrobeného v roce 1981. Této řadě varianta kombi chyběla, a tak se při tvorbě praktické verze rozhodl pro metodu "když už, tak už", a k nástavbě připojil druhou zadní nápravu.

Kombi dlouhé téměř 5,2 metru bylo zajímavé i uvnitř. Bylo doslova našlapané výbavou, a to nejen na osmdesátá léta. Nechyběl palubní počítač, televize, radarový detektor či audiosoustavu se šestnácti reproduktory. Přední kola poháněl motor z 900 Turbo o výkonu 143 koňských sil.

Po letadlech stvořili i auto. První Saab ukázali světu právě před 70 lety

Po letadlech stvořili i auto. První Saab ukázali světu právě před 70 lety

Exkluzivní vůz jako takový má bohužel smutný konec. Z neznámých důvodů skončil o patnáct let později na vrakovišti ve švédském Varbergu. Vyfotit se jej naposledy podařilo v sendviči mezi Fordem Escort a Volkswagenem Polo. To jeho strůjce díky tomuto kousku dostal důvěru přímo od Saabu. V roce 1985, tedy rok po stavbě tohoto kombi, navrhl koncept EV-1 a poté ještě další čtyři studie.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků