Papírové brožury postupně padají za oběť digitálním formám prezentace aut, tak si pojďme připomenout, jak vypadaly klasické katalogy u nás a v USA.
Vyzvednout si papírové brožury u prodejce nebo si ji nechat poslat poštou, kochat se, přemítat, vybírat, srovnávat… Tak se před více než dvaceti lety kupovala auta. Dnes si samozřejmě necháte vyjet parametry ve srovnavačích, přečtete si vše důležité na webu a pak odoláváte nekonečnému přívalu reklam, které na vás cílí díky tomu, že jste si přečetli článek, navštívili web prodejce nebo jen vyslovili název modelu v přítomnosti chytrého telefonu.
My jsme nyní zavzpomínali na dobu, kdy se nás nové vozy snažily ohromit na lesklém voňavém papíru s tučnou gramáží – narazili jsme na katalog Dodge Viper z přelomu tisíciletí, který nás zaujal opravdu povedenou grafikou, množstvím informací a překrásnými fotografiemi.
Automobilka v něm důmyslně útočí na emoce potenciálního zákazníka, zdůrazňuje závodní úspěchy, a dokonce uvádí velmi detailní technické parametry: třeba záklon rejdového čepu, objem náplní pro chladiče či diferenciál nebo torzní tuhost. Hezká vzpomínka na dobu, kdy nám automobilky necpaly jen dojezd a čas nabíjení.
Pro zajímavost přikládáme soudobý mezinárodní katalog domácí Škody Octavia RS první generace. V něm si můžeme kromě informací o vozidle nastudovat i příběh řidiče – kravaťáka, který nejprve dá stovku za 7,9 sekundy, pak zajede deset kol na závodní trati, užívá si dostatečnou rezervu výkonu, poté chválí brzdy a nakonec se nemůže nabažit svého nového svižného liftbacku.