Italská kráska má za sebou další kolo zkoušek, tentokrát ve skutečně vysokém tempu. Zapotil se motor i brzdy.
Slavný rychlostní ovál prověřil vlastnosti nádherného italského sporťáku, který se již koncem prosince chystá k prvním zákazníkům. Ovál má průměr 4 kilometry a celkovou délku 12,6 kilometrů, patří k 20 testovacím polygonům v rámci technického střediska Nardo. Vývojový tým Alfy Romeo zde ověřoval deklarovanou maximální rychlost 33 Stradale, která je stylových 333 km/h. Zkoušel také, zda skutečně zrychlí na 100 km/h do tří sekund, což s výkonem 456 kW a nepochybně nízkou hmotností jistě problém není.
První kolo zkoušek proběhlo již dříve na dalším slavném testovacím polygonu Balocco. Tam Alfa Romeo prověřovala tuhost konstrukce s karbonovým monokokem a hliníkovým rámem ve tvaru písmena H, preciznost řízení a fungování jízdních režimů. Ty má nový sporťák pouze dva. Prvním je Strada, tedy silnice, u nějž dodává výkon a řadí plynule, nastavuje komfortní odpružení a otevírá klapky ve výfuku až na 4000 otáčkami za minutu. Pista, čili trať, pak zajistí rychlejší reakce na plynu, tuhý podvozek, rychlejší řazení a napevno otevřené klapky výfuků.
Rovněž na Baloccu vývojáři zkoušeli, zda brzdy Brembo s šestipístkovými brzdiči vpředu a čtyřpístkovými vzadu zvládnou zastavit z rychlosti 100 km/h na méně než 33 metrech, jak bylo slíbeno. Alfa 33 Stradale vzniká ve spolupráci s karosárnou Carozzeria Touring Superleggera v počtu 33 exemplářů s odhadovanou cenou 25 milionů korun za kus. V přípravě má být verze na elektřinu s výkonem asi 552 kW, schopná ujet 450 kilometrů.