Naděje Saabu žije, Spyker předloží GM další nabídku

S vyhlídkami Saabu to vypadá zase o něco růžověji. Jak jsme vás informovali na Silvestra, u General Motors se rozhodli pozdržet ukončení činnosti švédské automobilky a Spykeru i případným dalším zájemcům dali čas na předložení nových nabídek na koupi firmy do 7. ledna 2010.

Právě Spyker včera oznámil, že je připraven k 7. lednu novou nabídku předložit. Učinil tak již dvakrát, ale GM jej vždy odmítl s odvoláním na nepřijatelné podmínky případné transakce. Problém přitom nebyl v ceně (ta je dost možná beztak nulová či pro GM nevýznamná a klíčový bude spíše rozsah převzatých závazků), ale v záměrech Spykeru ohledně dalšího nakládání s firmou jako takovou, jejím duševním vlastnictvím a podmínkách další spolupráce s GM. Právě tyto body by měla nová nabídka bezezbytku řešit ke spokojenosti amerického koncernu.

Detaily nové nabídky nejsou známy, šéf Spykeru Victor Muller ale agentuře Reuters naznačil alespoň pár klíčových bodů. Saab má zůstat švédskou firmou se sídlem Trollhattanu, kde by se vozy nadále vyráběly. Firma si má zachovat úzké vazby s koncernem GM, od kterého by dále odebírala např. motory a převodovky. Spyker dal též dohromady výrobní plán, který je postaven okolo nové 9-5, současné 9-3, připravovaného crossoveru 9-4X. Ten by se měl jako jediný vyrábět mimo Švédsko v továrně GM v Mexiku od konce letošního roku. V blízké budoucnosti pak Spyker počítá jen s novým kompaktem 9-1 a samozřejmě další generací 9-3; tyto vozy by se na trhu měly objevit během roku 2012.

Další vývoj této „kauzy” bude znám v nejbližších dnech. Má se za to, že o osudu Saabu by měl GM po předložení nové nabídky Spykeru rozhodnout ještě tento týden. Sám Muller vidí šance své firmy na převzetí Saabu optimisticky, snad jej nečeká studená americká sprcha...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků