Naděje pro Saab ještě žije. Zájem mají dvě asijské automobilky

Naděje pro Saab ještě žije. Zájem mají dvě asijské automobilky

Jak možná víte, dny Saabu jsou po bankrotu současného vlastníka prakticky sečteny. Společnost National Electric Vehicle Sweden AB, která zbytky Saabu spolu s výrobními závody vlastní, však přišla s poslední nadějí na záchranu, dvojicí prozatím oficiálně nejmenovaných asijských automobilek, které údajně jeví o Saab zájem.

Zdroje magazínu Automotive News uvádějí, že Saab jedná nebo v minulosti jednal s indickou automobilkou Mahindra a činskou Dongfeng. Výměnou za know-how, výrobní technologie a snad i nějaké podíly by měly značky pomoci především s financováním výroby a vývoje.

Saab má nyní poslední šanci, když mu švédský soud zaručil, že jeho nucený správce nezačne rozprodávat majetek společnosti, aby byly uspokojeny požadavky věřitelů. Saab se dostal do finančních problémů, když jeho podíly vlastnící společnost Qingbo Investment Co. nedodržela své sliby a neposkytla Saabu v přepočtu více než tři miliardy korun na provoz.

Současný vlastník Saabu prohlašuje, že je vše na dobré cestě a dohoda s asijskými výrobci by mohla být hotová do února 2015. Saab byl v roce 2010 prodán koncernem General Motors značce Spyker, ovšem ta nedokázala automobilku udržet. Švédskou značku nyní vlastní Japonsko-Čínská investiční společnost.

Saab

Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.

Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.

Doporučujeme

Články odjinud