Naděje pro Saab ještě žije. Zájem mají dvě asijské automobilky

Naděje pro Saab ještě žije. Zájem mají dvě asijské automobilky

Jak možná víte, dny Saabu jsou po bankrotu současného vlastníka prakticky sečteny. Společnost National Electric Vehicle Sweden AB, která zbytky Saabu spolu s výrobními závody vlastní, však přišla s poslední nadějí na záchranu, dvojicí prozatím oficiálně nejmenovaných asijských automobilek, které údajně jeví o Saab zájem.

Zdroje magazínu Automotive News uvádějí, že Saab jedná nebo v minulosti jednal s indickou automobilkou Mahindra a činskou Dongfeng. Výměnou za know-how, výrobní technologie a snad i nějaké podíly by měly značky pomoci především s financováním výroby a vývoje.

Saab 9000 (1984): severská verze italsko-švédského čtyřboje

Saab 9000 (1984): severská verze italsko-švédského čtyřboje

Saab má nyní poslední šanci, když mu švédský soud zaručil, že jeho nucený správce nezačne rozprodávat majetek společnosti, aby byly uspokojeny požadavky věřitelů. Saab se dostal do finančních problémů, když jeho podíly vlastnící společnost Qingbo Investment Co. nedodržela své sliby a neposkytla Saabu v přepočtu více než tři miliardy korun na provoz.

Současný vlastník Saabu prohlašuje, že je vše na dobré cestě a dohoda s asijskými výrobci by mohla být hotová do února 2015. Saab byl v roce 2010 prodán koncernem General Motors značce Spyker, ovšem ta nedokázala automobilku udržet. Švédskou značku nyní vlastní Japonsko-Čínská investiční společnost.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků