Naděje pro Saab ještě žije. Zájem mají dvě asijské automobilky

Naděje pro Saab ještě žije. Zájem mají dvě asijské automobilky

Jak možná víte, dny Saabu jsou po bankrotu současného vlastníka prakticky sečteny. Společnost National Electric Vehicle Sweden AB, která zbytky Saabu spolu s výrobními závody vlastní, však přišla s poslední nadějí na záchranu, dvojicí prozatím oficiálně nejmenovaných asijských automobilek, které údajně jeví o Saab zájem.

Zdroje magazínu Automotive News uvádějí, že Saab jedná nebo v minulosti jednal s indickou automobilkou Mahindra a činskou Dongfeng. Výměnou za know-how, výrobní technologie a snad i nějaké podíly by měly značky pomoci především s financováním výroby a vývoje.

Saab 9000 (1984): severská verze italsko-švédského čtyřboje

Saab 9000 (1984): severská verze italsko-švédského čtyřboje

Saab má nyní poslední šanci, když mu švédský soud zaručil, že jeho nucený správce nezačne rozprodávat majetek společnosti, aby byly uspokojeny požadavky věřitelů. Saab se dostal do finančních problémů, když jeho podíly vlastnící společnost Qingbo Investment Co. nedodržela své sliby a neposkytla Saabu v přepočtu více než tři miliardy korun na provoz.

Současný vlastník Saabu prohlašuje, že je vše na dobré cestě a dohoda s asijskými výrobci by mohla být hotová do února 2015. Saab byl v roce 2010 prodán koncernem General Motors značce Spyker, ovšem ta nedokázala automobilku udržet. Švédskou značku nyní vlastní Japonsko-Čínská investiční společnost.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 33 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků