Nad závodním okruhem v Monze se stahují mračna

Nad závodním okruhem v Monze se stahují mračna

Legendární závodní okruh v italské Monze je v ohrožení, neboť vláda schválila změnu daňového zákona, který dříve uděloval Monze výjimku. Okruh tak bude muset doplatit daně ve výši asi 20 milionů eur, tedy přes půl miliardy korun.

To přivede závodní okruh, který se dlouhodobě potýká s finančními problémy, na pokraj bankrotu. Navíc hrozí, že přijde i o pořádání závodů Formule 1, což by asi především místní fanoušci nesli velmi nelibě. Monza k F1 neodmyslitelně patří a diváci u televizí by byli ochuzeni o nejrychlejší závod v šampionátu.

Onboard video Formule 1, které musíte vidět

Onboard video Formule 1, které musíte vidět

Současné vozy v Monze dosahují s využitím systému DRS rychlosti přes 360 km/h, tak rychle se nikde jinde nejezdí. Závod v Monze je také nejrychlejší v celém seriálu co do průměrné rychlosti.

Bernie Ecclestone prozatím neprodloužil Monze smlouvu na rok 2017 a dále, prý je místní závod za současných obchodních podmínek nevýhodný. Pokud Monza přijde o F1 a navíc o daňové úlevy, hrozí její konec. Nezaujatý italský daňový poplatník to možná vidí jinak, ale pro fanouška nejen formulí, ale závodů obecně by to byla obrovská ztráta. Okruh také vede dlouhodobě boj s obyvateli v okolí, kteří dávají provozovatele pravidelně k soudu kvůli hluku.

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Bonus: Na přiloženém videu se můžete podívat na historicky nejrychlejší kolo zajeté během oficiální měřené části závodu F1 v Monze. Rubens Barrichello s Ferrari tehdy kvalifikaci na závod v roce 2004 vyhrál a Montoya s Williamsem nedokázal zopakovat svůj ještě rychlejší čas z tréninku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků