Nad závodním okruhem v Monze se stahují mračna

Nad závodním okruhem v Monze se stahují mračna

Legendární závodní okruh v italské Monze je v ohrožení, neboť vláda schválila změnu daňového zákona, který dříve uděloval Monze výjimku. Okruh tak bude muset doplatit daně ve výši asi 20 milionů eur, tedy přes půl miliardy korun.

To přivede závodní okruh, který se dlouhodobě potýká s finančními problémy, na pokraj bankrotu. Navíc hrozí, že přijde i o pořádání závodů Formule 1, což by asi především místní fanoušci nesli velmi nelibě. Monza k F1 neodmyslitelně patří a diváci u televizí by byli ochuzeni o nejrychlejší závod v šampionátu.

Video | Retro | Formule 1

Onboard video Formule 1, které musíte vidět

Současné vozy v Monze dosahují s využitím systému DRS rychlosti přes 360 km/h, tak rychle se nikde jinde nejezdí. Závod v Monze je také nejrychlejší v celém seriálu co do průměrné rychlosti.

Bernie Ecclestone prozatím neprodloužil Monze smlouvu na rok 2017 a dále, prý je místní závod za současných obchodních podmínek nevýhodný. Pokud Monza přijde o F1 a navíc o daňové úlevy, hrozí její konec. Nezaujatý italský daňový poplatník to možná vidí jinak, ale pro fanouška nejen formulí, ale závodů obecně by to byla obrovská ztráta. Okruh také vede dlouhodobě boj s obyvateli v okolí, kteří dávají provozovatele pravidelně k soudu kvůli hluku.

Video | Zajímavosti | Formule 1

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Bonus: Na přiloženém videu se můžete podívat na historicky nejrychlejší kolo zajeté během oficiální měřené části závodu F1 v Monze. Rubens Barrichello s Ferrari tehdy kvalifikaci na závod v roce 2004 vyhrál a Montoya s Williamsem nedokázal zopakovat svůj ještě rychlejší čas z tréninku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků