Nad zadním náhonem amerických aut se stahují mračna

Šéf koncernu General Motors oznámil, že budoucnost zadních náhonu u amerických vozů je velmi nejistá. Za vše prý mohou limity spotřeby automobilů CAFE. Pokud tyto limity vstoupí v platnost, budou muset americké automobilky najít cestu, jak snížit spotřebu.

Stejně jako v Evropě se zavedou limity na CO2, tak by se v Americe zavedly limity na spotřebu (což je ve výsledku totéž). Ty nemají diktovat spotřebu jednotlivým vozům, ale portfolio modelů každé automobilky bude muset vykazovat maximální průměrnou spotřebu. Každý rok se tento průměr má sníží o 4 procenta.

Spotřeba by tak měla klesnou ze současných 27,5 mpg (miles per galon - mílí na galon) až na průměrných 34 mpg. Pro lepší představu se jedná o posun průměrné spotřeby z cca 8,6 l/100 km na výsledných 7 l/100 km.

Šéf General Motors k tomu dodal, že cesty snížení spotřeby jsou velmi nákladné a hovořil o průměrném zdražení vozů až o 5 000 dolarů. Navíc si tyto změny vyžádají i změnu konstrukce vozů tak, aby se minimalizovaly ztráty.

Bob Lutz k těmto změnám dodal, že jednou z nich je i přechod k přednímu náhonu, který dokáže spotřebu snížit. Díky absenci složitějšího rozvodu se ušetří ztráty a při stejné dynamice tak klesne spotřeba.

Na druhou stranu podobné strašení je běžné u každého „ekologického kroku” ze strany jakékoli vlády. Vždy se ovšem najde způsob jak daného výsledku dosáhnout bez navýšení ceny výrobku a také bez nutnosti opustit tradiční konstrukci.

Zda se tedy v budoucnu objeví na silnici tradiční muscle car s předním náhonem je prozatím ve hvězdách.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků