Nad zadním náhonem amerických aut se stahují mračna

Nad zadním náhonem amerických aut se stahují mračna

Šéf koncernu General Motors oznámil, že budoucnost zadních náhonu u amerických vozů je velmi nejistá. Za vše prý mohou limity spotřeby automobilů CAFE. Pokud tyto limity vstoupí v platnost, budou muset americké automobilky najít cestu, jak snížit spotřebu.

Stejně jako v Evropě se zavedou limity na CO2, tak by se v Americe zavedly limity na spotřebu (což je ve výsledku totéž). Ty nemají diktovat spotřebu jednotlivým vozům, ale portfolio modelů každé automobilky bude muset vykazovat maximální průměrnou spotřebu. Každý rok se tento průměr má sníží o 4 procenta.

Spotřeba by tak měla klesnou ze současných 27,5 mpg (miles per galon - mílí na galon) až na průměrných 34 mpg. Pro lepší představu se jedná o posun průměrné spotřeby z cca 8,6 l/100 km na výsledných 7 l/100 km.

Šéf General Motors k tomu dodal, že cesty snížení spotřeby jsou velmi nákladné a hovořil o průměrném zdražení vozů až o 5 000 dolarů. Navíc si tyto změny vyžádají i změnu konstrukce vozů tak, aby se minimalizovaly ztráty.

Bob Lutz k těmto změnám dodal, že jednou z nich je i přechod k přednímu náhonu, který dokáže spotřebu snížit. Díky absenci složitějšího rozvodu se ušetří ztráty a při stejné dynamice tak klesne spotřeba.

Na druhou stranu podobné strašení je běžné u každého „ekologického kroku” ze strany jakékoli vlády. Vždy se ovšem najde způsob jak daného výsledku dosáhnout bez navýšení ceny výrobku a také bez nutnosti opustit tradiční konstrukci.

Zda se tedy v budoucnu objeví na silnici tradiční muscle car s předním náhonem je prozatím ve hvězdách.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků