Nad zadním náhonem amerických aut se stahují mračna

Šéf koncernu General Motors oznámil, že budoucnost zadních náhonu u amerických vozů je velmi nejistá. Za vše prý mohou limity spotřeby automobilů CAFE. Pokud tyto limity vstoupí v platnost, budou muset americké automobilky najít cestu, jak snížit spotřebu.

Stejně jako v Evropě se zavedou limity na CO2, tak by se v Americe zavedly limity na spotřebu (což je ve výsledku totéž). Ty nemají diktovat spotřebu jednotlivým vozům, ale portfolio modelů každé automobilky bude muset vykazovat maximální průměrnou spotřebu. Každý rok se tento průměr má sníží o 4 procenta.

Spotřeba by tak měla klesnou ze současných 27,5 mpg (miles per galon - mílí na galon) až na průměrných 34 mpg. Pro lepší představu se jedná o posun průměrné spotřeby z cca 8,6 l/100 km na výsledných 7 l/100 km.

Šéf General Motors k tomu dodal, že cesty snížení spotřeby jsou velmi nákladné a hovořil o průměrném zdražení vozů až o 5 000 dolarů. Navíc si tyto změny vyžádají i změnu konstrukce vozů tak, aby se minimalizovaly ztráty.

Bob Lutz k těmto změnám dodal, že jednou z nich je i přechod k přednímu náhonu, který dokáže spotřebu snížit. Díky absenci složitějšího rozvodu se ušetří ztráty a při stejné dynamice tak klesne spotřeba.

Na druhou stranu podobné strašení je běžné u každého „ekologického kroku” ze strany jakékoli vlády. Vždy se ovšem najde způsob jak daného výsledku dosáhnout bez navýšení ceny výrobku a také bez nutnosti opustit tradiční konstrukci.

Zda se tedy v budoucnu objeví na silnici tradiční muscle car s předním náhonem je prozatím ve hvězdách.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků