Nad trojicí VW Up!, Škoda Citigo a Seat Mii se stahují mračna

Nad trojicí VW Up!, Škoda Citigo a Seat Mii se stahují mračna

Prodeje trojice příbuzných supermini Seat Mii, Škoda Citigo a Volkswagen Up! klesají a koncern Volkswagen je s nimi nespokojen. Šéf VW Martin Winterkorn se přitom už několikrát vyjádřil, že bude rušit nevýdělečné modely. Naposledy tuto problematiku rozebíral britský Autocar, když informoval o krachu jednání mezi Volkswagenem a Fiatem.

Test: Škoda Citigo 1.0 MPI – nový favorit  

Test: Škoda Citigo 1.0 MPI – nový favorit  

Plán šéfa koncernu VW obsahuje třeba úsporu v přepočtu kolem 120 miliard korun od roku 2017 a to znamená, že projekty a modely, které nevydělávají, skončí. Konec čeká třeba kupé-kabriolet Volkswagen Eos a zřejmě se nástupce nedočká ani kupé Volkswagen Scirocco, který prostě nesplnil prodejní očekávání. VW chce místo něj postavit kompaktní kupé-crossover.

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Dokonce ani trojice ekonomických aut Mii, Citigo a Up!, kterou vyrábí bratislavská továrna VW, nenaplňuje očekávání koncernu. Před uvedením na trh se počítalo s výrobou 4,5 milionu vozů během devítiletého životního cyklu. Jenže Volkswagen vyrábí stěží 200 000 těchto aut ročně. 

Škoda CitiJet je tady. Speciál pro Wörthersee byl představen

Škoda CitiJet je tady. Speciál pro Wörthersee byl představen

Například v roce 2013 prodal koncern jen lehce přes 200 000 aut na platformě NSF, ale letos nemá našlápnuto na stejný výsledek. VW Up! sice v prvním čtvrtletí roku 2014 rostl o 4 %, ale vozy Škoda Citigo a Seat Mii se v celoevropském měřítku propadly skoro o pětinu, zatímco celý segment rostl tempem 3 %, jak informovaly stránky left-lane.com.

Je tedy možné, že facelift očekávaný v roce 2015 bude také poslední modernizace této modelové řady malých aut. Výroba koncernové trojice je tak vážně ohrožena, což by byla škoda, protože se objektivně jedná o velmi dobrá auta. Jenom to prostě zákazníci nedokážou ocenit a koncern je neumí prodat.

bazar

VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 251 km
Cena: 430 000 Kč
VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 164 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Golf Plus 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 74 189 km
Cena: 203 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 112 km
Cena: 490 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků