Nad trojicí VW Up!, Škoda Citigo a Seat Mii se stahují mračna

Nad trojicí VW Up!, Škoda Citigo a Seat Mii se stahují mračna

Prodeje trojice příbuzných supermini Seat Mii, Škoda Citigo a Volkswagen Up! klesají a koncern Volkswagen je s nimi nespokojen. Šéf VW Martin Winterkorn se přitom už několikrát vyjádřil, že bude rušit nevýdělečné modely. Naposledy tuto problematiku rozebíral britský Autocar, když informoval o krachu jednání mezi Volkswagenem a Fiatem.

Test: Škoda Citigo 1.0 MPI – nový favorit  

Test: Škoda Citigo 1.0 MPI – nový favorit  

Plán šéfa koncernu VW obsahuje třeba úsporu v přepočtu kolem 120 miliard korun od roku 2017 a to znamená, že projekty a modely, které nevydělávají, skončí. Konec čeká třeba kupé-kabriolet Volkswagen Eos a zřejmě se nástupce nedočká ani kupé Volkswagen Scirocco, který prostě nesplnil prodejní očekávání. VW chce místo něj postavit kompaktní kupé-crossover.

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Dokonce ani trojice ekonomických aut Mii, Citigo a Up!, kterou vyrábí bratislavská továrna VW, nenaplňuje očekávání koncernu. Před uvedením na trh se počítalo s výrobou 4,5 milionu vozů během devítiletého životního cyklu. Jenže Volkswagen vyrábí stěží 200 000 těchto aut ročně. 

Škoda CitiJet je tady. Speciál pro Wörthersee byl představen

Škoda CitiJet je tady. Speciál pro Wörthersee byl představen

Například v roce 2013 prodal koncern jen lehce přes 200 000 aut na platformě NSF, ale letos nemá našlápnuto na stejný výsledek. VW Up! sice v prvním čtvrtletí roku 2014 rostl o 4 %, ale vozy Škoda Citigo a Seat Mii se v celoevropském měřítku propadly skoro o pětinu, zatímco celý segment rostl tempem 3 %, jak informovaly stránky left-lane.com.

Je tedy možné, že facelift očekávaný v roce 2015 bude také poslední modernizace této modelové řady malých aut. Výroba koncernové trojice je tak vážně ohrožena, což by byla škoda, protože se objektivně jedná o velmi dobrá auta. Jenom to prostě zákazníci nedokážou ocenit a koncern je neumí prodat.

bazar

VW Multivan 2,5
Rok výroby: 2003
Stav: 179 735 km
Cena: 276 000 Kč
VW Bora 1,9
Rok výroby: 2000
Stav: 229 083 km
Cena: 65 000 Kč
VW Golf 1,4
Rok výroby: 2000
Stav: 195 858 km
Cena: 51 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2006
Stav: 204 828 km
Cena: 140 000 Kč
VW Golf 2
Rok výroby: 2016
Stav: 16 507 km
Cena: 520 000 Kč
VW Golf 1,9
Rok výroby: 2009
Stav: 140 091 km
Cena: 170 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků