Nad Mini s motorem Maserati V8 zůstává rozum stát. Francouz to s ním ale myslí vážně

Francouzského šílence přestal bavit jeho standardní model a postavil si unikátní edici, která v přímce smete i některé sportovní vozy.

Ludovic Lazareth je francouzský umělec, designér a konstruktér, který se nebojí pouštět do náročných a šílených projektů. Jak jinak totiž vysvětlíte létající motorku, hot rod s hybridním dvanáctiválcem či Renault Twingo s osmiválcem z Range Roveru (také v galerii). S takovým portfoliem je pak velmi obtížné posunout laťku. Nejnovější počin to však možná dokázal.

Lazareth vyrábí i výtvor, který vypadá jako Mini Moke, karosářská varianta klasického Mini, která sloužila pro volný čas, ale i vojákům. Teď to bude trochu zamotané: Stavba, pojmenovaná Amphibie, slouží jako pocta německému výtvoru Schmitty, který byl poctou původnímu Mini. Čtete správně, tento vůz je pocta na druhou. Z toho se trochu motá hlava.

Řídili jsme elektrické Mini Cooper SE. Je tu pár věcí, které byste o něm měli vědět

Řídili jsme elektrické Mini Cooper SE. Je tu pár věcí, které byste o něm měli vědět

Díky vodou chlazené čtyřstovce a dvěma lodním šroubům se může Amphibie dokonce proměnit v obojživelníka. Při pohled na velká 17palcová kola kousku na fotografiích vás ale asi ihned napadne, že tohle nebude obyčejná verze. 

Tohle je totiž V8 M. Pod kapotou má motor Ferrari F136, vidlicový osmiválec, který byl určený pro vozy Maserati. Našli byste ho v různých modelech již od roku 2001 a jeho výkon se pohyboval od 287 do 338 kW. V tomto malém vozítku produkuje motor výkon 460 koní, s největší pravděpodobností tak půjde o verzi z odchozích modelů GranTurismo a GranCabrio. 

Prvním hybridem Maserati bude nové Ghibli. Zájem však padá hlavně na nový sporťák

Prvním hybridem Maserati bude nové Ghibli. Zájem však padá hlavně na nový sporťák

Vůz váží pouhých 850 kilogramů. Přesné dynamické parametry nejsou k dispozici, ale asi nepotřebujete černé na bílém, že tahle věc bude zatraceně rychlá. Úplně nejlepší je samozřejmě zvuk, protože jestli tento motor něčím vstoupil do dějin, byl to jeho oduševnělý řev. V8 M je na prodej. Pokud o něj máte zájem, stačí kontaktovat společnost Lazareth. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 71 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků