Nad automobilkou Aston Martin se stahují mračna. Už pět let nevydělává

Nad automobilkou Aston Martin se stahují mračna. Už pět let nevydělává

Legendární britská automobilka Aston Martin se potácí nad propastí. V roce 2015 zaznamenala ztrátu před zdaněním ve výši 127,9 milionu liber (podle aktuálního kurzu 4,16 miliardy korun), je ztrátová již pátý rok v řadě. Aston Martin od roku 2010 nevydělal ani penny. V roce 2014 ztráta činila 71,8 milionu liber.

Aston Martin silně investoval do nových modelů a rozšiřování svých aktivit, ovšem to nepřineslo kýžený efekt. Proti předpokladům totiž automobilka v roce 2015 našla zákazníky pouze pro 3615 aut, tedy o 46 méně než v roce 2014.

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Pro letošní rok Aston Martin očekává zhruba ty samé prodeje okolo 3600 aut, ale zároveň věří ve zhruba dvacetiprocentní nárůst příjmů díky prodeji nového modelu Aston Martin DB11.

Investoři ale ještě pověstnou flintu do žita neházejí. Automobilka totiž dokončuje přípravy nové továrny ve Walesu, kde se má vyrábět první crossover Aston Martin DBX. Zhruba do dvou let by měl zamířit na trh a od něj si výrobce slibuje hodně. Je to ale taková sázka na jedinou kartu, takže první SUV Astonu Martin musí uspět.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků