Nad automobilkou Aston Martin se stahují mračna. Už pět let nevydělává

Nad automobilkou Aston Martin se stahují mračna. Už pět let nevydělává

Legendární britská automobilka Aston Martin se potácí nad propastí. V roce 2015 zaznamenala ztrátu před zdaněním ve výši 127,9 milionu liber (podle aktuálního kurzu 4,16 miliardy korun), je ztrátová již pátý rok v řadě. Aston Martin od roku 2010 nevydělal ani penny. V roce 2014 ztráta činila 71,8 milionu liber.

Aston Martin silně investoval do nových modelů a rozšiřování svých aktivit, ovšem to nepřineslo kýžený efekt. Proti předpokladům totiž automobilka v roce 2015 našla zákazníky pouze pro 3615 aut, tedy o 46 méně než v roce 2014.

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Pro letošní rok Aston Martin očekává zhruba ty samé prodeje okolo 3600 aut, ale zároveň věří ve zhruba dvacetiprocentní nárůst příjmů díky prodeji nového modelu Aston Martin DB11.

Investoři ale ještě pověstnou flintu do žita neházejí. Automobilka totiž dokončuje přípravy nové továrny ve Walesu, kde se má vyrábět první crossover Aston Martin DBX. Zhruba do dvou let by měl zamířit na trh a od něj si výrobce slibuje hodně. Je to ale taková sázka na jedinou kartu, takže první SUV Astonu Martin musí uspět.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků