Nad automobilkou Aston Martin se stahují mračna. Už pět let nevydělává

Nad automobilkou Aston Martin se stahují mračna. Už pět let nevydělává

Legendární britská automobilka Aston Martin se potácí nad propastí. V roce 2015 zaznamenala ztrátu před zdaněním ve výši 127,9 milionu liber (podle aktuálního kurzu 4,16 miliardy korun), je ztrátová již pátý rok v řadě. Aston Martin od roku 2010 nevydělal ani penny. V roce 2014 ztráta činila 71,8 milionu liber.

Aston Martin silně investoval do nových modelů a rozšiřování svých aktivit, ovšem to nepřineslo kýžený efekt. Proti předpokladům totiž automobilka v roce 2015 našla zákazníky pouze pro 3615 aut, tedy o 46 méně než v roce 2014.

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Pro letošní rok Aston Martin očekává zhruba ty samé prodeje okolo 3600 aut, ale zároveň věří ve zhruba dvacetiprocentní nárůst příjmů díky prodeji nového modelu Aston Martin DB11.

Investoři ale ještě pověstnou flintu do žita neházejí. Automobilka totiž dokončuje přípravy nové továrny ve Walesu, kde se má vyrábět první crossover Aston Martin DBX. Zhruba do dvou let by měl zamířit na trh a od něj si výrobce slibuje hodně. Je to ale taková sázka na jedinou kartu, takže první SUV Astonu Martin musí uspět.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků