Nabroušené hádě

Mustang Cobra R je jedním z posledních bláznivých kousků společnosti Ford SVT. Vůz je určený výhradně pro závodní využití, přesto bude asi 300 vozů upraveno pro běžný silniční provoz a dodáno vybraným dealerům Ford SVT.
Nabroušené hádě
Mustang Cobra R je jedním z posledních bláznivých kousků společnosti Ford SVT. Vůz je určený výhradně pro závodní využití, přesto bude asi 300 vozů upraveno pro běžný silniční provoz a dodáno vybraným dealerům Ford SVT.

„Tři stovky lidí budou mít šanci zažít mnoho legrace a závodních radovánek v novém Mustangu Cobra R“, řekl marketingový manager Fordu Tom Scarpello v souvislosti s uvedením Cobry R.

Srdcem Cobry R nemůže být nic jiného než klasický „americký“ motor V8 o objemu 5.4 litru. Výkon motoru se přes šestistupňovou převodovku přenáší na 18“ litá kola zadní nápravy obutá do pneumatik BF Goodrich g-ForceKD.

Základ podvozku tvoří pružiny řady Einbach Racing, se kterými je možné dosáhnout vpředu asi o 4 cm menší světlou výšku, vzadu pak asi o 3 cm. Pružiny Eibach výborně doplňují tlumiče Bilstein a tužší přední i zadní stabilizátor.

O bezpečné zastavení se starají výkonné přední brzdy Brembo s kotouči o průměru 340 mm a čtyřpístkovými hliníkovými třmeny. Na zadních kolech jim vydatně sekundují kotouče shodné se standardním provedením Mustangu Cobra. Doplněny byly jen o speciální závodní brzdové desky, které mají větší odolnost vůči vznikajícím teplotám a delší životnost. Na dobrém zpomalení mají nemalý podíl i již zmíněné 18“ litá kola obutá do pneumatik o rozměru 265/40 ZR18.

Hlavní změnou v interiéru Cobry R je odstranění zadních sedadel, zabudování sportovních sedadel. Krásným sportovním interiérem se můžete pokochat také na fotografii vlevo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků