Nabroušené Audi S4 od června v Česku

Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, z 0 na 200 km/h jen 20,6 sekundy, maximální rychlost (250 km/h). Na tyto impozantní výkony se mohou nyní těšit už i tuzemští milovníci dynamické jízdy – u prodejců Audi se nové modely Audi S4/S4 Avant objeví v červnu 2003, poté co bude vůz představen v rámci brněnského autosalonu.

Klíčem k pozoruhodné dynamice nového Audi S4/S4 Avant je bezesporu jeho motor – zážehový vidlicový osmiválec, který ze svého objemu 4,2 l dává při otáčkách 7000 min-1 výkon 253 kW/344 k. Točivý moment osmiválce dosahuje svého maxima 410 Nm při otáčkách 3500 min-1. Přenést mohutný výkon motoru na vozovku je úkolem pro manuální šestistupňovou převodovku. Zanedlouho také přibude i šestistupňový tiptronic s programem DSP. Z převodovky se výkon motoru přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi S4 je sportovní variantou běžné A4, chlubí se zejména zážehovým osmiválcem o výkonu 253 kW/344 k

Vysokému výkonu osmiválcového motoru modelů Audi S4/S4 Avant odpovídá propracované zavěšení kol - čtyřprvková náprava vpředu a trojúhelníková ramena vzadu zaručují naprosto přesné vedení stopy při jakýchkoli manévrech. Navíc díky využití pevných a lehkých materiálů v konstrukci závěsů a tedy malému podílu tzv. neodpružených hmot zůstává komfort i při dynamické jízdě stále velmi vysoký.

Design sportovních sedanů Audi S4 i sesterských osobitých kombi S4 Avant sází spíše na decentní styling – nové modely se nijak výrazně neodlišují od ostatních sourozenců řady Audi A4, modely S4/S4 Avant mají pouze masivnější nárazníky v barvě karoserie s většími otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám, osobité xenonové světlomety a specifické kryty vnějších zpětných zrcátek z leštěného hliníku. Při pohledu zezadu zaujmou koncovky výfuku umístěné u stran karoserie a (u sedanu) decentní záďový spoiler.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
K dostání bude i varianta kombi Avant, interiér dává svůj sportovní temperament znát anatomickými sedadly Recaro

Mnohem výrazněji se nové Audi S4/S4 Avant liší provedením interiéru. Dominantním prvkem jsou výrazně anatomicky tvarovaná elektricky nastavitelná sportovní sedadla Recaro, palubní přístroje s typicky šedými číselníky a tříramenný kůží obšitý volant s logem modelové řady „S“.

Do standardní výbavy nových modelů Audi S4/S4 Avant patří např. protiblokovací systém brzd ABS, elektronický stabilizační systém ESP, brzdový asistent, čelní i boční airbagy vpředu a průběžné hlavové airbagy sideguard. Za příplatek lze objednat i boční airbagy pro zadní sedadla. Sportovně laděné modely Audi S4/S4 Avant nezapomínají ani na komfort, do jejich standardní výbavy patří např. dvouzónová automatická klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio Chorus s deseti reproduktory, termoizolační skla či elektricky nastavitelná sportovní sedadla Recaro.

Základní cena nového modelu Audi S4 činí (včetně DPH) 1 750 000 Kč, model Audi S4 Avant se prodává za 1 818 500 Kč.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků