Nabroušené Audi S4 od června v Česku

Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, z 0 na 200 km/h jen 20,6 sekundy, maximální rychlost (250 km/h). Na tyto impozantní výkony se mohou nyní těšit už i tuzemští milovníci dynamické jízdy – u prodejců Audi se nové modely Audi S4/S4 Avant objeví v červnu 2003, poté co bude vůz představen v rámci brněnského autosalonu.

Klíčem k pozoruhodné dynamice nového Audi S4/S4 Avant je bezesporu jeho motor – zážehový vidlicový osmiválec, který ze svého objemu 4,2 l dává při otáčkách 7000 min-1 výkon 253 kW/344 k. Točivý moment osmiválce dosahuje svého maxima 410 Nm při otáčkách 3500 min-1. Přenést mohutný výkon motoru na vozovku je úkolem pro manuální šestistupňovou převodovku. Zanedlouho také přibude i šestistupňový tiptronic s programem DSP. Z převodovky se výkon motoru přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi S4 je sportovní variantou běžné A4, chlubí se zejména zážehovým osmiválcem o výkonu 253 kW/344 k

Vysokému výkonu osmiválcového motoru modelů Audi S4/S4 Avant odpovídá propracované zavěšení kol - čtyřprvková náprava vpředu a trojúhelníková ramena vzadu zaručují naprosto přesné vedení stopy při jakýchkoli manévrech. Navíc díky využití pevných a lehkých materiálů v konstrukci závěsů a tedy malému podílu tzv. neodpružených hmot zůstává komfort i při dynamické jízdě stále velmi vysoký.

Design sportovních sedanů Audi S4 i sesterských osobitých kombi S4 Avant sází spíše na decentní styling – nové modely se nijak výrazně neodlišují od ostatních sourozenců řady Audi A4, modely S4/S4 Avant mají pouze masivnější nárazníky v barvě karoserie s většími otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám, osobité xenonové světlomety a specifické kryty vnějších zpětných zrcátek z leštěného hliníku. Při pohledu zezadu zaujmou koncovky výfuku umístěné u stran karoserie a (u sedanu) decentní záďový spoiler.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
K dostání bude i varianta kombi Avant, interiér dává svůj sportovní temperament znát anatomickými sedadly Recaro

Mnohem výrazněji se nové Audi S4/S4 Avant liší provedením interiéru. Dominantním prvkem jsou výrazně anatomicky tvarovaná elektricky nastavitelná sportovní sedadla Recaro, palubní přístroje s typicky šedými číselníky a tříramenný kůží obšitý volant s logem modelové řady „S“.

Do standardní výbavy nových modelů Audi S4/S4 Avant patří např. protiblokovací systém brzd ABS, elektronický stabilizační systém ESP, brzdový asistent, čelní i boční airbagy vpředu a průběžné hlavové airbagy sideguard. Za příplatek lze objednat i boční airbagy pro zadní sedadla. Sportovně laděné modely Audi S4/S4 Avant nezapomínají ani na komfort, do jejich standardní výbavy patří např. dvouzónová automatická klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio Chorus s deseti reproduktory, termoizolační skla či elektricky nastavitelná sportovní sedadla Recaro.

Základní cena nového modelu Audi S4 činí (včetně DPH) 1 750 000 Kč, model Audi S4 Avant se prodává za 1 818 500 Kč.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků