Nabíjení Škody Enyaq iV je první rok výhodnější. Je tu nová služba Powerpass

Přesně tohle je (na rozdíl od mnoha nesmysných argumentů) oprávněný argument proti elektromobilitě. Nesmyslné ceny nabíjení. Silová elektřina má koncovou tržní cenu někde kolem 1,1 Kč/kWh, regulovaná distribuční cena s mastnou skrytou daní je plusminus taky tolik. Po přičtení ostatních daní a přiměřené marže je reálná (řekněme jí třeba etická) cena elektřiny něco kolem 3Kč/kWh. A skutečná cena za dobíjení? Od 3,50Kč(ČEZ nejvyšší tarif) přes 6-10Kč(ostatní mimo Ionity) až po 21Kč (Ionity)
Jistě, lze namítnout, že vybudování DC nebo nedejbože HPC nabíjecího místa něco stojí. Jo, to jo, od jednoho milionu po tři. Ale ona i stavba čerpací stanice stojí desítky milionů a nikoho nenapadne kvůli tomu zvednout marži na palivu z 10% na 400%.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  14. 05. 2021 09:54

Absolutní souhlas.K novému e-tronu mi audi doručilo roční předplatné na ionity, což jsem na dálkových cestách mnohokrát využil, kdy na dálničních HPC v Německu, Rakousku a Itálii je dobíjení za 8,20Kč fajn. Pro cokoli jiného se ale ani omylem nevyplatí.Takže teď, když mi ten roční cyklus skončil, ho za 7200Kč/rok obnovovat nebudu.prostě budu v zahraničí dobíjet přes plug&charge, polyfazer nebo chargemap, registrace zdarma a žádné měsíční poplatky, cena 11kč je pro občasné dobití akceptovatelná.
Pokud by soudruzi od Ionity dostali rozum a za 7200 roční fee nabídli konkurenceschopné ceny, pak jsem zas jejich, do té doby ne.

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  14. 05. 2021 10:00

Souhlas, chápu investice do infrastruktury, ale DC za 21 Kč/Kwh je šílený. Jedete na dovolenou nějakých tacho 130 nebo 140 km/h se spotřebou kolem 25 Kwh/100 km. To znamená náklady 21 x 25 = 525 Kč / 100 km, tedy 5 Kč na kilometr a ještě nutnost každé 3 hodiny stavět u nabíječky.. Nejsem odpůrce elektromobility, ale tohle je šílenost...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  14. 05. 2021 10:54

I v zahraničí jde bez problémů dobíjet zadarmo nebo za rozumnou cenu, ionity není potřeba. Jen to není na jednu kartu ale třeba na 3 nebo 4.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 05. 2021 15:31

To presne chcem pred každou cestou na dovolenku riešiť.. kde nabíjať, čím platiť, či tá nabíjačka bude prístupná aj v noci, či bude fungovať, alebo budem v nočnom neznámom meste hľadať náhradnú... fakt samé plusy oproti benzínu, ktorý predávajú na každom kroku a dá sa zaň platiť KARTOU z banky

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  14. 05. 2021 17:23

Jo, naprosto souhlasím. Jsem spokojený majitel EV, ale oproti jiným majitelům EV vidím zejména problém v tom, že elektromobilita nemá šanci se rozšířit, dokud nebude možné za odběr na stojanu zaplatit naprosto stejně jako na pumpě. Že lidé zkousnou kratší dojezd, že akceptují při delších cestách "nucenou" přestávku s nabíjením, kterou stejně dělají (protože těch výhod EV oproti ICE je hodně), ale tenhle chaos s různýma kartičkama je humus na entou.
Sere mi, že v autě mám 6 čipů a řešit 6 smluv a různou fakturaci. To je fakt vopruz.
Už jsem tak radikální, že bych klidně nechal uzákonit, že veřejné nabíječky musí nabízet zaplacení přes platební kartu přes terminál, jinak je nesmí otevřít.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  14. 05. 2021 22:41

6 kartiček? Jako že proč? Já mám jen ionity, aktuálně k ničemu a ČEZ s tarifem. Všude lze platit kartou jako neregistrovaný, jen to stojí víc. Nebo když přijedu k nabíječce cizího operátora, tak se za pár sekund zaregistruju a platím míň.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  15. 05. 2021 11:31

Jenže většinou jako neregistrovaný máš mnohem větší cenu.
Takže momentálně jsem registrovaný/mám smlouvu s ČEZ, PRE, EON. A do zahraničí smlouvu s Ionity, Newmotion a pro šumavské příhraničí EWALD.
"když přijedu k nabíječce cizího operátora, tak se za pár sekund zaregistruju" - to je právě to, co mi se*e. Chci jen mávnout platební kartou stejně jako klasické pumpy.
Občas nechávám mobil doma a na té nabíječce si pak nabiju jak?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  15. 05. 2021 14:00

Ale jo, bylo by lepší mávnout kartou a nabíjet za férovou cenu místo zlatokopecké. Ale jsme na začátku, ono to přijde. Viz datový roaming, buď přirozeným vývojem, nebo nařízením.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  15. 05. 2021 14:49

Tak já netvrdím, že to nepřijde, že se provozovatelé nabíječek neumoudří.
Jen mi to teď se*e a je to jedna z velkých překážek většímu rozšíření EV.

Odpovědět  |   | 
homer  |  14. 05. 2021 15:55

si normální? nebo cíl je jenom ta cesta, něco jako Africký dobrodružství Zikmunda&Hanzelky?

Odpovědět  |   | 
Pikus  |  14. 05. 2021 17:59

Naftový Ecko tu cestu za cca 5.5l nafty. Tedy brutálních 1.8czk/km. A hlavně není nutné co 2 hodiny stavět a půl hodiny.

Jako chápu EV do města. Ale na delší cesty je menší utrpení jet i tím vlakem.

Odpovědět  |   | 
Hasič (ten původní)  |  14. 05. 2021 19:17

A to ještě z té 1.8kc jde polovina na daních do státního rozpočtu, zatímco milovníci Eaut by nejraději nic neplatili a naopak dotace na každý nesmysl pobírali. Operovat termíny jako "přiměřená/férová" cena můžou pouze nedouci, kteří nevystudovali ani střední školu. Tam by se totiž dozvěděli ,že tržní cena je dána nabídkou a poptávkou, né zbožným přáním lidí ,kteří si koupili opici a pak se diví ceně banánů ..... 😀

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  14. 05. 2021 22:43

Koukám, že všichni jezdí 2x týdně přes půl Evropy, takže musí řešit, jestli ve Slovinsku nabijí.....

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  15. 05. 2021 11:36

Trefils hřebík na hlavičku. Jeden človíček argumentoval tím, že do Kyjeva nedojede na jedno nabití a proto je EV špatně. Byl tam sice jednou v životě autem, stejně musel tankovat a přespávat, podruhé už tam nepojede, ale protože tam EV nedojede na jedno dobití, tak je to celé špatně.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

včera | Jiří Baborský | 4 příspěvky
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 25 příspěvků
TEST Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV: Mílovými kroky k autu na celý život

Hyundai Santa Fe Hybrid

Facelift Hyundaie Santa Fe přinesl tolik změn, že by to snad vystačilo i na novou generaci. Zkusili jsme si ho se základním hybridem.

6.  6.  2021 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků

Nejčtenější články

Skoro nejetá Škoda Favorit je na prodej v Praze. Vypadá jako nová, cena překvapí

Skoro nejetá Škoda Favorit je na prodej v P…

Pokud si chcete splnit sen o téměř nové Škodě Favorit, udělejte si výlet na Prahu 10.

19.  5.  2021 | | 2 N/A
Vladimír Kadera
Škoda Favorit
Slavná Tatra 813 prchala před šmejdem z vesmíru. Ve známém filmu ji nepoznáte

Slavná Tatra 813 prchala před šmejdem z ves…

Zřejmě nejslavnější filmové monstrum přivítalo ve svém filmovém univerzu i Tatru 813. Britové postavili pro natáčení celkem tři unikátní přepravníky vesmírných dobrodruhů.

5.  6.  2021 | | 29 N/A
David Rusol
FilmyTatra
Mercedes-Benz SLR po Paris Hilton jel na běžný servis. Majitel se nestačil divit

Mercedes-Benz SLR po Paris Hilton jel na bě…

Luxusní supersporty a grand tourery se teď dají koupit i za třetinu původní ceny. Servisy to ale samozřejmě nezajímá.

7.  6.  2021 | | 36 N/A
David Rusol
Servis
Nejluxusnější Škoda Favorit stála víc než nová Felicia. Solitaire je dnes velká rarita

Nejluxusnější Škoda Favorit stála víc než n…

Když veřejnost očekávala felicii, zrodil se nejluxusnější favorit všech dob. Když veřejnost podléhala vábení fabie, zrodila se jedna z nejpůsobivějších felicií. Modely Solitaire a Mystery si byly v mnohém podobné.

29.  5.  2021 | | 2 N/A
Lukáš Prejzek
Škoda FavoritRetro
Škoda šetří tam, kde to není hned vidět. Vozy Scala a Kamiq přišly o chytrá řešení

Škoda šetří tam, kde to není hned vidět. Vo…

Každá ušetřená koruna znamená při velkém počtu vyrobených vozů velkou úsporu. Někdy si ale říkáme, jestli to za to automobilkám opravdu stojí…

24.  5.  2021 |
Jan Mička
ŠkodaByznys