Nabíjení Škody Enyaq iV je první rok výhodnější. Je tu nová služba Powerpass

15 komentářů

Jan Taraba
14. května • 9:40

Přesně tohle je (na rozdíl od mnoha nesmysných argumentů) oprávněný argument proti elektromobilitě. Nesmyslné ceny nabíjení. Silová elektřina má koncovou tržní cenu někde kolem 1,1 Kč/kWh, regulovaná distribuční cena s mastnou skrytou daní je plusminus taky tolik. Po přičtení ostatních daní a přiměřené marže je reálná (řekněme jí třeba etická) cena elektřiny něco kolem 3Kč/kWh. A skutečná cena za dobíjení? Od 3,50Kč(ČEZ nejvyšší tarif) přes 6-10Kč(ostatní mimo Ionity) až po 21Kč (Ionity)
Jistě, lze namítnout, že vybudování DC nebo nedejbože HPC nabíjecího místa něco stojí. Jo, to jo, od jednoho milionu po tři. Ale ona i stavba čerpací stanice stojí desítky milionů a nikoho nenapadne kvůli tomu zvednout marži na palivu z 10% na 400%.

Switch007
14. května • 10:00

Souhlas, chápu investice do infrastruktury, ale DC za 21 Kč/Kwh je šílený. Jedete na dovolenou nějakých tacho 130 nebo 140 km/h se spotřebou kolem 25 Kwh/100 km. To znamená náklady 21 x 25 = 525 Kč / 100 km, tedy 5 Kč na kilometr a ještě nutnost každé 3 hodiny stavět u nabíječky.. Nejsem odpůrce elektromobility, ale tohle je šílenost...

Pikus
14. května • 17:59

Naftový Ecko tu cestu za cca 5.5l nafty. Tedy brutálních 1.8czk/km. A hlavně není nutné co 2 hodiny stavět a půl hodiny.Jako chápu EV do města. Ale na delší cesty je menší utrpení jet i tím vlakem.

jogurt
14. května • 22:43

Koukám, že všichni jezdí 2x týdně přes půl Evropy, takže musí řešit, jestli ve Slovinsku nabijí.....

Pavel F.
15. května • 11:36

Trefils hřebík na hlavičku. Jeden človíček argumentoval tím, že do Kyjeva nedojede na jedno nabití a proto je EV špatně. Byl tam sice jednou v životě autem, stejně musel tankovat a přespávat, podruhé už tam nepojede, ale protože tam EV nedojede na jedno dobití, tak je to celé špatně. :-D

Hasič (ten původní)
14. května • 19:17

A to ještě z té 1.8kc jde polovina na daních do státního rozpočtu, zatímco milovníci Eaut by nejraději nic neplatili a naopak dotace na každý nesmysl pobírali. Operovat termíny jako "přiměřená/férová" cena můžou pouze nedouci, kteří nevystudovali ani střední školu. Tam by se totiž dozvěděli ,že tržní cena je dána nabídkou a poptávkou, né zbožným přáním lidí ,kteří si koupili opici a pak se diví ceně banánů ..... 😀

jogurt
14. května • 10:54

I v zahraničí jde bez problémů dobíjet zadarmo nebo za rozumnou cenu, ionity není potřeba. Jen to není na jednu kartu ale třeba na 3 nebo 4.

homer
14. května • 15:55

si normální? nebo cíl je jenom ta cesta, něco jako Africký dobrodružství Zikmunda&Hanzelky?

Petr
14. května • 15:31

To presne chcem pred každou cestou na dovolenku riešiť.. kde nabíjať, čím platiť, či tá nabíjačka bude prístupná aj v noci, či bude fungovať, alebo budem v nočnom neznámom meste hľadať náhradnú... fakt samé plusy oproti benzínu, ktorý predávajú na každom kroku a dá sa zaň platiť KARTOU z banky

Pavel F.
14. května • 17:23

Jo, naprosto souhlasím. Jsem spokojený majitel EV, ale oproti jiným majitelům EV vidím zejména problém v tom, že elektromobilita nemá šanci se rozšířit, dokud nebude možné za odběr na stojanu zaplatit naprosto stejně jako na pumpě. Že lidé zkousnou kratší dojezd, že akceptují při delších cestách "nucenou" přestávku s nabíjením, kterou stejně dělají (protože těch výhod EV oproti ICE je hodně), ale tenhle chaos s různýma kartičkama je humus na entou.
Sere mi, že v autě mám 6 čipů a řešit 6 smluv a různou fakturaci. To je fakt vopruz.
Už jsem tak radikální, že bych klidně nechal uzákonit, že veřejné nabíječky musí nabízet zaplacení přes platební kartu přes terminál, jinak je nesmí otevřít.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
14. května • 22:41

6 kartiček? Jako že proč? Já mám jen ionity, aktuálně k ničemu a ČEZ s tarifem. Všude lze platit kartou jako neregistrovaný, jen to stojí víc. Nebo když přijedu k nabíječce cizího operátora, tak se za pár sekund zaregistruju a platím míň.

Pavel F.
15. května • 11:31

Jenže většinou jako neregistrovaný máš mnohem větší cenu.
Takže momentálně jsem registrovaný/mám smlouvu s ČEZ, PRE, EON. A do zahraničí smlouvu s Ionity, Newmotion a pro šumavské příhraničí EWALD.
"když přijedu k nabíječce cizího operátora, tak se za pár sekund zaregistruju" - to je právě to, co mi se*e. Chci jen mávnout platební kartou stejně jako klasické pumpy.
Občas nechávám mobil doma a na té nabíječce si pak nabiju jak?

jogurt
15. května • 14:00

Ale jo, bylo by lepší mávnout kartou a nabíjet za férovou cenu místo zlatokopecké. Ale jsme na začátku, ono to přijde. Viz datový roaming, buď přirozeným vývojem, nebo nařízením.

Pavel F.
15. května • 14:49

Tak já netvrdím, že to nepřijde, že se provozovatelé nabíječek neumoudří.
Jen mi to teď se*e a je to jedna z velkých překážek většímu rozšíření EV.

jogurt
14. května • 9:54

Absolutní souhlas.K novému e-tronu mi audi doručilo roční předplatné na ionity, což jsem na dálkových cestách mnohokrát využil, kdy na dálničních HPC v Německu, Rakousku a Itálii je dobíjení za 8,20Kč fajn. Pro cokoli jiného se ale ani omylem nevyplatí.Takže teď, když mi ten roční cyklus skončil, ho za 7200Kč/rok obnovovat nebudu.prostě budu v zahraničí dobíjet přes plug&charge, polyfazer nebo chargemap, registrace zdarma a žádné měsíční poplatky, cena 11kč je pro občasné dobití akceptovatelná.
Pokud by soudruzi od Ionity dostali rozum a za 7200 roční fee nabídli konkurenceschopné ceny, pak jsem zas jejich, do té doby ne.

Doporučujeme

Články odjinud