Nabídku motorů Golfu doplňuje nejslabší nafťák 2.0 SDI (doplněno)

Tak a máme to. Nabídka motorů pro Volkswagen Golf poslední generace je téměř kompletní, tedy alespoň pro tento rok. Golf se začal v Německu a na dalších vybraných trzích prodávat loni na podzim, a sice s motory 1.4 55 kW, 1.6 FSI 85 kW, 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Na začátku tohoto roku pak přibyly motory 1.4 FSI 66 kW, 1.6 75 kW a 2.0 FSI 110 kW.

Nyní nabídku doplňuje i nejslabší nafťák, 2.0 SDI s výkonem 55 kW. Jeho točivý moment činí pouhých 140 Nm, což v kombinaci s těžkými převody „slibuje“ skutečně slabou dynamiku. Maximálka tohoto modelu je 163 km/h, spotřeba pak 5,3 l na 100 km. Zrychlení na stovku je skutečně bleskové: 16,7 s, což je o 2 s horší než u motoru 1.4 55 kW. Spotřeba motoru činí 6,8/4,7/5,4 l na 100 km.

Poznámka: V příštím roce se objeví také motory 3.2 V6, 2.0T FSI a možná i 2.5 TDI (otázkou je, zda V6 nebo R5).

Novinkou je také automatická převodovka tiptronic pro motor 1.6 FSI 85 kW, časem bude i pro 1.6 75 kW. Dosud měla tiptronic pouze motorizace 2.0 FSI. Na závěr přidávám aktuální ceník Golfu v Německu,  z něhož lze dobře vypozorovat rozdíly mezi jednotlivými verzemi. Je patrné, že Golf není žádná láce.

Trendline:

  • 1.4 55 kW, 5st, 15 220 eur
  • 1.4 FSI 66 kW, 5st, 16 200 eur
  • 1.6 75 kW, 5st, 16 800 eur
  • 1.6 FSI 85 kW, 6st, 17 995 eur
  • 1.6 FSI 85 kW, tiptronic, 19 620 eur
  • 2.0 SDI 55 kW, 5st, 16 795 eur 
  • 1.9 TDI 77 kW, 5st, 18 650 eur
  • 1.9 TDI 77 kW, 6st, 18 975 eur

Comfortline, Sportline:

  • 1.4 55 kW, 5st, 16 850 eur 
  • 1.4 FSI 66 kW, 5st, 17 830 eur
  • 1.6 75 kW, 5st, 18 430 eur
  • 1.6 FSI 85 kW, 6st, 19 625 eur
  • 1.6 FSI 85 kW, tiptronic, 21 250 eur
  • 2.0 FSI 110 kW, 6st, 20 980 eur
  • 2.0 FSI 110 kW, tiptronic, 22 605 eur
  • 2.0 SDI 55 kW, 5st, 18 425 eur  
  • 1.9 TDI 77 kW, 5st, 20 280 eur
  • 1.9 TDI 77 kW, 6st, 20 605 eur
  • 2.0 TDI 103 kW, 6st, 22 625 eur
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků