Nabídku motorů Golfu doplňuje nejslabší nafťák 2.0 SDI (doplněno)

Tak a máme to. Nabídka motorů pro Volkswagen Golf poslední generace je téměř kompletní, tedy alespoň pro tento rok. Golf se začal v Německu a na dalších vybraných trzích prodávat loni na podzim, a sice s motory 1.4 55 kW, 1.6 FSI 85 kW, 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Na začátku tohoto roku pak přibyly motory 1.4 FSI 66 kW, 1.6 75 kW a 2.0 FSI 110 kW.

Nyní nabídku doplňuje i nejslabší nafťák, 2.0 SDI s výkonem 55 kW. Jeho točivý moment činí pouhých 140 Nm, což v kombinaci s těžkými převody „slibuje“ skutečně slabou dynamiku. Maximálka tohoto modelu je 163 km/h, spotřeba pak 5,3 l na 100 km. Zrychlení na stovku je skutečně bleskové: 16,7 s, což je o 2 s horší než u motoru 1.4 55 kW. Spotřeba motoru činí 6,8/4,7/5,4 l na 100 km.

Poznámka: V příštím roce se objeví také motory 3.2 V6, 2.0T FSI a možná i 2.5 TDI (otázkou je, zda V6 nebo R5).

Novinkou je také automatická převodovka tiptronic pro motor 1.6 FSI 85 kW, časem bude i pro 1.6 75 kW. Dosud měla tiptronic pouze motorizace 2.0 FSI. Na závěr přidávám aktuální ceník Golfu v Německu,  z něhož lze dobře vypozorovat rozdíly mezi jednotlivými verzemi. Je patrné, že Golf není žádná láce.

Trendline:

  • 1.4 55 kW, 5st, 15 220 eur
  • 1.4 FSI 66 kW, 5st, 16 200 eur
  • 1.6 75 kW, 5st, 16 800 eur
  • 1.6 FSI 85 kW, 6st, 17 995 eur
  • 1.6 FSI 85 kW, tiptronic, 19 620 eur
  • 2.0 SDI 55 kW, 5st, 16 795 eur 
  • 1.9 TDI 77 kW, 5st, 18 650 eur
  • 1.9 TDI 77 kW, 6st, 18 975 eur

Comfortline, Sportline:

  • 1.4 55 kW, 5st, 16 850 eur 
  • 1.4 FSI 66 kW, 5st, 17 830 eur
  • 1.6 75 kW, 5st, 18 430 eur
  • 1.6 FSI 85 kW, 6st, 19 625 eur
  • 1.6 FSI 85 kW, tiptronic, 21 250 eur
  • 2.0 FSI 110 kW, 6st, 20 980 eur
  • 2.0 FSI 110 kW, tiptronic, 22 605 eur
  • 2.0 SDI 55 kW, 5st, 18 425 eur  
  • 1.9 TDI 77 kW, 5st, 20 280 eur
  • 1.9 TDI 77 kW, 6st, 20 605 eur
  • 2.0 TDI 103 kW, 6st, 22 625 eur
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků