Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

majkom  |  23. 07. 2017 08:18

velka skoda, ze novy civic nebude kombi:(((

Odpovědět  |   | 
 |  24. 07. 2017 21:39

Děkuji

Odpovědět  |   | 
Peter  |  23. 07. 2017 09:17

A kdo definuje kategorii "rodinné kombi". Pro někoho to může být Passat Variant, M-B E Classe, Mondeo, Superb, Mazda 6 atd. Takže rodinných kombi je daleko více, jenom má každý jiné představy, požadavky a možnosti.

Odpovědět  |   | 
xenon04  |  23. 07. 2017 09:51

je jich určitě víc, ale článek se zabývá vozy do 0,5mil kč
"Zjišťovali jsme, kolik jich je v současné době možno koupit s cenovkou do půl milionu korun"

Odpovědět  |   | 
Ota  |  24. 07. 2017 09:06

v tom pripade nevidim rodinnou Fabku kombi

Odpovědět  |   | 
Martas  |  24. 07. 2017 17:22

Já ji tam teda vidím.

Odpovědět  |   | 
tti  |  25. 07. 2017 16:43

Fabka kombi je pro hodně kompaktní rodiny

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  23. 07. 2017 09:48

Chybí mi tu nejlepší rodinný kombík Audi RS6

Odpovědět  |   | 
MirecA  |  23. 07. 2017 11:14

to neni rodinny kombik, to je auto pre manzelku na nakup do Lidla ci do trafiky

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  23. 07. 2017 10:58

To u nás zapláčeme, páč Češi jsou zemí kombíkářů.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  23. 07. 2017 11:47

nad Civicem kombik asi v CR moc lidi plakat nebude, to auto je drahe a s priliz uzkou skupinou moznych zakazniku, kolik jich zaplace? do stovky?

Odpovědět  |   | 
majkom  |  23. 07. 2017 13:55

napr. ja

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  23. 07. 2017 11:25

Proč kombíky mizí? Protože po nich není poptávka. Skoro každý chce SUV, protože s tím může najet na obrubník a nemusí ho tak už trápit, že je řidičské nemehlo. Taky je z toho o něco líp vidět. A hlavně - většinou vypadá hustě. Na druhou misku vah můžeme hodit horší jízdní vlastnosti, horší dynamiku, menší vnitřní prostor, vyšší spotřebu a vyšší cenu. Pro řidiče klasických aut můžeme přihodit, že přes ten krám není vidět.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 07. 2017 12:59

Pri prumernem stari CZ vozoveho parku 15 let, bych ty horsi jizdni vlastnosti (kdo to pozna a jak moc horsi?), dynamiku a (u beznych suv) nepatrne vyssi spotrebu, nejak nehrotil

Odpovědět  |   | 
pacho  |  23. 07. 2017 13:27

takže
"jak moc horšie jazdné vlastnosti" tak poviemTi pravdu, dosť hodne. SUV nie je problém pri neopatrnej jazde otočiť na strechu, a v každej zákrute keĎ idem za SUV musím dosť hodne dobrzďovať . Tak dynamika je závisla samozreme od motorizácie, ale pri rovnakej motorizácii, je to tiež dosť hodne, hlavne pri vyšších rýchlostiach. A tá tvoja nepatrne vyššia spotreba, (hlavne pri dialničných rýchlostiach) je exaktne dokázané, (sú na to kopec testov) nie je len nepatrná. Ináč SUV je fajn fakt do mesta, pre pipky čo rozvážajú detičky do školky, Ináč, je to len na dokazovanie si svojho ega, že ja na to mám, včítane vyššej spotreby. Že to znamená viac exhalátov, to ma netrápi, to že cez tie autá bežne nevidno pred neho, to ma tiež netrápi, tomu sa proste hovorí egoizmus.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2017 13:43

Úplně jsi zapomněl přidat, že ty pipky (jak hezké se vyjadřovat o ženách) si to určitě vy...š.ukaly a jejich manžel je prachatý holohlavý debil s řetězem na krku.
Pak taky, že je to móda.
Naopak kvituju, že jsi se vrhnul po hlavě na oblíbené téma ega a egoismu. Ano, všichni, co jezdí v SUV si honí triko, že na to mají (onehdá jsem viděl jednoho v CX-5 a tomu patřil celý svět).

Proboha neblbněte už, ten svět vašich názorů je fakt rozdílný od reality. Mně je zcela jedno, jestli si vezmu pro jízdu SUV nebo druhé auto, což je sedan. Móda je taky pitomost, ego si můžeš dokazovat v čemkoliv. Prostě realita je taková, že je to extrémně příjemné v tom jezdit a ty lidi, když se svezou u prodejce v SUV a kombíku, tak většinou podepisují objednávku na SUV. Bohužel, taky se mi to nelíbí obecně, ale je to tak.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  23. 07. 2017 13:27

Zrovna ty jízdní vlastnosti jsou hodně poznat. Vyšší hmotnost a vyšší těžiště se projeví v každé zatáčce. Navíc, aby se to aspoň z části kompenzovalo, je každé SUV kostitřas kvůli tvrdému podvozku. Když se k tomu přihodí, že si tam hodně lidí kvůli vzhledu dá ještě velká kola s nízkoprofilovými pneumatikami, tak je o pohodlí "postaráno".

A to se vyplatí

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2017 13:46

Prosím Tě, můžeme se domluvit, že se svezeš v mém SUV? Já bych fakt strašně rád byl bořičem mýtů. Pokud si nastavím vzduchový podvozek na Comfort, tak nejde poznat rozdíl mezi jemností mého auta a S class.
Pokud ho přitvrdím, tak jediným limitem jsou kola, která jsem si (oproti egu a egoismu) vybral ty úplně nejmenší.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  23. 07. 2017 14:13

Když bude vhodná chvilka, tak proč ne.

Samozřejmě, že když je k dispozici vzduch, regulace světlé výšky apod., tak to bude o něčem jiném. Ale to se bavíme o té nejvyšší kategorii. Ten zbytek, na klasických ocelových pružinách a tlumičích, nemá na výběr a aby to nebylo v zatáčkách vyloženě nepříjemné (náklony karoserie), musí to být tvrdší.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2017 16:51

Když tak soukromou zprávu a můžeme se domluvit.

Odpovědět  |   | 
Sandokan  |  23. 07. 2017 17:57

V článku se píše o autech do půl míče, Ty si tady honíš triko evidentně s něčím dražším - viz vzduchový podvozek

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2017 19:55

Já si nic nehoním. Quebe psal "každé SUV".
Čemu nerozumíš na slově každé? Každé jsou všechna SUV. Nevidím jediný důvod k honění trika. Pokud napíše "každé", tak je to nesmysl, protože na to výrobci myslí a nabízejí třeba ten vzduchový podvozek.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  24. 07. 2017 10:04

Na auto se strasne rychle zvyka. I na ty zaporne veci. Myslim bys byl prekvapenej kdyby nekdo svezl tebe v adekvatnim sedanu. Tedy na vzduchu atd. Samo ze to bude pohodlnejsi a daleko tissi s lepsimi jizdnimi vlastnostmi....

Otazka je jak velky rozdil ny to byl..hlavne pri bezne klidne jizde.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  24. 07. 2017 11:17

Mám najeto 1,2 milionu kilometrů v 230 různých autech (od sedanů po supersporty). Myslíš, ze nepoznám rozdíly?
Zkus jet v SQ7 260 tacho po německé dálnici a pak to srovnej s výběhovou A6. Ten reálný pocit (to co vnímaš z hlediska hluku a rychlosti obecně) je takový, jako bys jel cca 150-160.
V Q7 je 218 kilogramů tlumících hmot. Jenom hluková izolace okolo kol je speciálně upravená s pomocí amerického zvukového institutu (jméno nevím z hlavy), ale je to dělané do tvarů včelích plaství.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 07. 2017 20:21

Prima, postav proti té své milované SQ7 adekvátně vybavený sedan. Ještě jsi to za tu dobu, co se tu s ní chlubíš, neudělal a pořád vybíráš jen výběhovky nebo nižší modely... Chybí ti objektivita.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  24. 07. 2017 20:26

No milované. A co je adekvátně vybavený sedan? A6 Allroad, E class?
Já SQ7 moc nemiluju. Chtěl jsem koupit úplně jiné auto. Nemám rád krabice na kolech.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 07. 2017 20:51

Nemiluješ, ale chováš se tak... Divně schizofrenní.
S ohledem na vnější a vnitřní rozměry? Hm, pravda, takové auto neexistuje, bohužel. Beru zpět, to nemůžeš udělat.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  24. 07. 2017 21:44

To schizofrenní chování je jen jiný výraz pro férovost. Proste nemám rad SUV, ale proč bych je tady špinil? Potřebovali jsme v rodině sedmi místné auto. Pro mě je to divná krabice na kolech, ale je prostě obrovské a nikdo se za mnou nemusí tlačit. Já se nikde svým SUV nechlubim, vždycky jen reaguju.
Ukaz mi příspěvek, kde jsem napsal: hele, ze nevíte co mám za super auto?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 07. 2017 23:12

Jenže ty vytáhneš jeden velmi okrajový model vůči zbytku segmentu, který postrádá vlastnosti tvého speciálu. Víceméně všechna auta postrádají jeho vlastnosti, protože nikdo jiný nevidí smysl ve výrobě podobných aut. Jen Audi si musí dokazovat, že je prémie, ostatní to nepotřebují. A způsob, jakým to auto prezentuješ je jen skrytým chlubením...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  25. 07. 2017 07:34

Nemám potřebu se chlubit. Na SQ7 nedokazuju své ego, ale vlastnosti SUV. A proč? Protože to auto vlastním a mohu bezpečně a objektivně popsat zkušenosti. Kdyby to byla CX-5, budu psát pouze o CX-5.
Nechápu, proč za vším hledat nějaké emoce a lidské vlastnosti. Ostatně od Tebe by bylo férové přiznat, ze vždy vytáhnu toto auto, když někdo napíše, ze "všechna SUV" nebo "každé SUV". Ano, je to hra na slovíčka "každé" a "všechna", ale účelem neni chlubeni, ale pouze poukázat na házení všeho do jednoho pytle.
Ještě jednou opakuju, ze mě nezajímá, jaký má pětka v kombíku motor a kde ho má uložený. Proste znám to auto jak svoje boty a proto jsem ho srovnal.
SQ7 je pochopitelně vyšší střední, která má přímou konkurenci v X5 a GLE.
Příští rok je tady Q8 a to je už luxusní segment, který bude bojovat proti X7 a GLS.

A nemyslíš, ze si v segmentu SUV spíše nemusí dokazovat a hrát si na prémii BMW, když staví monstra jako X5M a X6M?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2017 13:57

Ještě s tím těžištěm, pokud můžeš snižovat podvozek a máš aktivní stabilizátory na nápravě, tak se dá opravdu vyčarovat hodně muziky. Asi nemusím vysvětlovat, jak aktivní stabilizátor funguje, ale prostě tlačí hmotu, která se "natahuje" v zatáčce na vnější kola zase zpět k těm vnitřním.

Tady se pak můžeš mrknout na mé nastavení v Comfort módu:

https://photos.app.goo.gl/A8VfXcWIAm8wx0Or1...

A teď si vem, že v Dynamicu jdu ještě o pár centimetrů níž, ta kola jsou pak skoro utopená v karoserii.

Odpovědět  |   | 
Pete  |  23. 07. 2017 17:38

To nic nemeni na tom, ze Q7 je krom vetsi svetle vysky ve vsem horsi, nez A6 v kombiku. A ze nepoznam rozdil tveho SUV na vzduchu oproti S-Classe? Bud si v S-Classe nejel, nebo si to jen nechces priznat. Mam take SUV na vzduchu (ne teda ctyri krouzky) i v komfortnim modu je tam oproti Sku rozdil znatelny.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2017 17:50

Myslíš, ze se jako k s-class nedostanu? To nemyslíš vážně, ze ne? Jezdím v něm poměrně často vzadu s firmou limousine service. Takže když najedu 9000 kilometru za svá měsíce co mám Q7 a přes rok se vozim v S class, tak si dovolím porovnat.
A6 není v podstatě v ničem lepší. Zastaralý stroj, který nutně potřebuje přezbrojit

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2017 17:58
Pete  |  23. 07. 2017 18:42

Ja take a proto mi prijde velmi divne, co pises. Ale kazdy ma svuj nazor. Ale pokud odbehneme od Audi - vsude to je to same. Porovnej XC90 vs V90, GLE vs E-Classe apod. Stojim si za tim, ze vse co s jizdou a prostorem souvisi, je u tech SUV horsi.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2017 20:06

S class má určitě lepší vzduchové odpružení řekneme v detailech a na ojedinělých ukazech na silnici. Ale v obecné rovině, je to proste samet, obě auta jen lehce plují po cestě. Jenom pozor. V Audi musíš mít vždy režim Comfort. Třeba v Efficiency je to divné a uskakane.

Já nemohu porovnat, to co píšeš. To už bych si vymýšlel a to je doména jiných diskutérů. Já mohu porovnat to, co znám. Já jsem měl před SQ7 bavoráka. Byl to model 520d F11. Ve všech směrech byl horší v prostoru, jízdně to je prostě těžké porovnat, ta auta jsou charakterove proste míč rozdílná. Ale neznamená to, ze v SQ7 se citis nějak nejistě. Možná mám větší oporu predku i zadní nápravy v utežené zatáčce než v Audi. Audi má taky naprosto skvělý posilovač, z elektrických ten nejlepší, který jsem zkusil. BMW bylo příliš jemné a preposilovane (i když u základní motorizace mohli mít jiné naladění než třeba u 535).

Prostorem se to už vůbec nedá srovnat. Na zadních sedadlech v Q7 je tolik místa, ze na to nestačí ani sedmička v longu (mluvím o G verzi 740d, kterou jsem loni testoval). Zavazadlový prostor je obrovský. Vzhledem k tomu velkému kolu, které vozim, tak mnohem větší.

No a poslední věc, kde se pětka v kombiku nechytá je manevrovatelnost. V garážích se natáčení zadní nápravy Q7 proste perfektně hodí.

Mezi lidmi je podle mě strašně moc mýtů.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 07. 2017 20:48

Srovnáváš vážně 520d s SQ7? Pak se nediv, že tě lidi neberou s tvými názory vůbec vážně a jen přihříváš polívčičku těm, kdo jsou proti SUV...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  24. 07. 2017 21:40

Vytrháváš úplně všechno z kontextu. Psal jsem, ze mohu porovnat jen to, co jsem řídil a vlastnil. 520d je ekvivalent SQ7 (vyšší střední oboje). Nehodnotil jsem motor, jen prostor. A ten je na úrovni prodloužené sedmičky.
Naopak, měl bys uznat, ze můj příspěvek byl vrchol objektivity. Nesrovnaval jsem totiž, to co neznám (jako 90% místních diskutérů).

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 07. 2017 23:15

SQ7 ale není vyšší střední... Navíc prémiovky s podélně uloženým motorem obecně trpí na menší prostor, vůči BMW 5 je uvnitř větší i Octavia (taky objektivní porovnání z vlastní zkušenosti). Nebudu kvůli tomu cpát ale Octavii do vyšší střední.
Objektivita je porovnávat porovnatelné.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  25. 07. 2017 13:50

Náš vozový park má věc celkem nepodstatný vliv.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2017 13:36

Tak já to shrnu:

Skoro každý chce SUV, protože s tím může najet na obrubník a nemusí ho tak už trápit, že je řidičské nemehlo. (výplod Tvojí hlavy a ještě ponižuješ)

Taky je z toho o něco líp vidět. (realita)

A hlavně - většinou vypadá hustě. (výplod Tvojí hlavy, garantuji Ti, že 99,99% zákazníků nezajímá, jestli to vypadá hustě nebo méně hustě).

Horší jízdní vlastnosti (realita, ale koho to proboha zajímá, 99,99% nejezdí hranu a na aktivní bezpečnost to je až až)

Menší vnitřní prostor (většinou ano, ale jsou výjimky)... mně se do SUV vejde celé kolo s 29" ráfky a ještě tam zbyde hromada místa na kufr a cestovní tašky.

Vyšší spotřeba? Včera jsem jel do Berlína se čtyřlitrovým V8 SUV se stálým pohonem všech kol a s hmotností 2,5 tuny za 6.1 litru. Ukážeš mi prosím cokoliv z produkce kombíků, co má V8 a jezdí za stejnou spotřebu?

Vyšší cena je realita.

Pokud mám jiný názor na SUV, tak nebudu psát o těch autech, že jsou to krámy, byť si to skutečně spolu s Tebou myslím.
Problém je, že jsem si pro připravovaný test SUV dal tu práci a oslovil tradiční prémiové i mainstreamové prodejce. Téměř všichni zákazníci, co si u nich koupili SUV, vybírají další auto SUV. Jednou si zvykneš a už nechceš jinak.

Anebo se můžeme domluvit, ty se svezeš a pak mi řekneš něco o těch příšerných jízdních vlastnostech

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  23. 07. 2017 13:57

stealth01: Pravdu díž. Já bych se na toto téma mohl také rozepsat, ale já už na to nemám sílu. To je jako házet perly sviním. Mimochodem, kdy bude nějaký další test? Už je to skoro měsíc od 330e.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2017 17:03

Panamera. Je to hotové, je to nahrané, ale Porsche to musí ještě "schválit". To mě na nich docela štve, i když svým způsobem to chápu.

Odpovědět  |   | 
majkom  |  23. 07. 2017 13:58

ale zas si snad uvedomujes, ze to tvoje suv sa neda zrovnavat s tym, co sa v drvivej vacsine predava v kategorii suv? ten pan vyssie sice ma nejaky problem so suv, ale je fakt ze v nepremiovej triede vacsina toho co napisal plati...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2017 16:58

To "zapleteni" mého SUV je tady ne pro můj exhibicionismus, ale jako důkaz toho, ze by se nemělo zevseobecňovat. Vždycky tak reaguju na to "všechna SUV" apod. Moje auto je tady jen jako pomůcka

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 07. 2017 20:50

Jedna výjimka potvrzující pravidlo... a ty se tím oháníš, jako bys nutně musel sám sobě dokázat, že jsi udělal dobře, když sis tu obludu koupil.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  23. 07. 2017 14:05

1. To není můj výplod. Tohle jsem od majitelů SUV hodněkrát slyšel jako obrovskou výhodu, takže to asi bude pro ně relevantní důvod. Co se ponižování týče - jak jinak označit někoho, kdo potřebuje najíždět na obrubníky s takovou četností, že pro to hledá vhodné auto?

2. Možná to tak na mě jenom působí, ale proč se vzhled většiny prémiových SUV snaží navodit dojem mohutnosti a agresivity? Ta auta na mě prostě působí arogantně a nevypadala by tak, kdyby se to jejich klientele nelíbilo. Hlavně X6, GLE a podobné kreace jsou v tomhle otřes. Přitom třeba klasické limuzíny ve mně tyhle pocity vůbec nevyvolávají.

3. 99.99 % sice nejezdí na hranu, nicméně ani těm se nevyhýbají krizové situace. Pak by jistě ocenili lepší jízdní vlastnosti.

4. Myšleno ve vztahu k vnějšímu půdorysu auta. SUV daných rozměrů bude vevnitř menší, než klasické auto totožných vnějších rozměrů.

5. Opět jde o relativní srovnání - pokud by ta Tvá V8 byla kupříkladu namotovaná ve srovnatelném kombíku, pojede za méně. Ale musím uznat, že zrovna SQ7 mě svou efektivitou hodně překvapila a tak nějak s tím autem nemám vnitřní problém.

Ve zkratce bych to prostě shrnul tak, že z mého pohledu ta auta nedávají mnoho smyslu, negativa vyhrávají nad pozitivy a nedokážu si představit ty racionální důvody, proč je ten segment tak oblíbený. Iracionální důvody v čele s egem se tedy nabízejí jako logický závěr. Pokud někomu jde o částečné terenní ambice, přijde mi jako lepší volba třeba Allroad. Možná na stará kolena pro mě bude neocenitelné jednodušší nastupování, ale to je ještě hodně vzdálená budoucnost.

Odpovědět  |   | 
Jk  |  23. 07. 2017 15:24

Podle me jsi s moc SUV nejel. Predvadis typickeho jedince ovladaneho predsudky.

Odpovědět  |   | 
Hunter  |  23. 07. 2017 16:20

No, ono je to také těžké, když hodnotíte všechna SUV podle "podkategorie" SUV-coupé (X6, GLE), které tvoří ... řekl bych tak 0,1% prodejů.

Není lepší se vyjadřovat k "mainstreamu" (ala Kia Sportage, Hyundai Tuscon, Renault Captur, Nissan Quasqai, Škoda Kodiaq, atd.), než k "úchylkám"?

Odpovědět  |   | 
Cuco  |  25. 07. 2017 11:17

Suhlas s Quebe:
1. Do terenu (aj lahsieho) sa boja - poskriabe sa lak (tak vysla aj anketa v Nemecku, tusim to uverejnil este VOX). Nemci uvadzali |priechodnost v meste" ...
2. Tak to je, preco sa preferuju SUV pred MPV (tiez ponukaju vyssiu svetlu aj 4x4), pritom najvias SVU sa preda v 4x2.
3. Co na to Varholikova z basy ?
4. Riesenie je MPV, ale to sa nenosi ...
5. V8 v kombi uz skoro nie je, ale pchaju to do SUV.

K tomu egu - suhlas, nech Stealth01 postavi proti sebe 150cm a 200cm chlapa. Nech popisu svoje pocity.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  25. 07. 2017 17:15

Jo jasně. Chápu, kam míříš. Ale nemám pocit, ze bych se cítil uvnitř příliš vysoko. V mem autě se proste citis jako v hatchbacku nebo sedanu. Nasedas výše a mas větší rozhled (což je pro mě dost podstatná výhoda této kategorie aut), ale pocitově ti to žádné "ego" nehladí. Je to proste stejný pocit, jako v kterémkoliv jiném autě. Hodně o tom ukazovali někde na netu, kde v Británii usazovali postupně do Q7 dámy z malých aut a ptali se jich na pocity za volantem. Všechny odpovídaly, ze je to až neuvěřitelně "kompaktní" pocit, ze si rozhodne nepřipadají, jako v nějakém obrovském autě.

Odpovědět  |   | 
Cuco  |  26. 07. 2017 10:39

No a ja zazivam kazdy den presny opak. Vynucovanie zipu, parkovanie ako ..., cuvanie jak u debilov (nemaju kamery) ...
Inak SQ7 za 6 litrov ? Mozno tak v ECO mode a hladkanie plynu pri 70km/h. Normalna jazda je cez 10. Ked to porovnam s Cayenne Turbo benzin, tak je to menej o 22 litrov (huuuuukot), ale aj tak klasicka limo/kombi ide za menej. Hovorim o autobahne.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 07. 2017 16:33

Nevím jestli je hlazeni na trase Praha-Berlín úplně vhodné.
6,1 za 336 km.

https://www.facebook.com/photo.php...

Odpovědět  |   | 
R  |  23. 07. 2017 15:13

to Stealth: ne každý má SQ7, že?...nové SUV do 0,5 mio to je jaksi jiné kafe....bohužel v tomto případě jde ego před rozum

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2017 16:54

No já si prave myslím, ze to ego se projevuje v te kategorii, ve které se nachází Q7 a další. Ale já nechci někoho posuzovat. Nikdo z nás nemůže vědět, co ho vedlo k danému nákupnímu rozhodnutí. U mě to byl boj mezi RS6 a SQ7. A přitom vyhrály docela směšné důvody.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  23. 07. 2017 17:07

panebože, to si si mal rovno kúpiť Pendolíno, to tiež naklápa kastli.
Ľudia, čo fakt potrebujú SUV do hory, alebo k výkonu povolania, tak kupujú Nivu, Samuraj, Pajero, alebo niečo podobné, a nie tieto pseudo SUV, čo su tak akorát na chválenie že mám V8.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 07. 2017 17:20

Aha. Já si doteď myslel, ze do fakt těžkého terénu jsou off roady a ze SUV mají výhodu výšší světlé výšky v lehčím terénu nebo na polních cestách. Jsem chytřejší.

Odpovědět  |   | 
Janes  |  26. 07. 2017 17:03

Žádné horské kolo nemá ráfky 29"...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 07. 2017 19:26

https://apache-bike.cz/cs/katalog/kategorie/jizd... ...

To je jako pokus o co? Lžu? Myslíš, ze bych to měl zapotřebí?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 08. 2017 11:06

Jenže on má pravdu. Kolo skutečně nemá průměr ráfku 29", to je rozměr včetně pláště. Ráfek je ve skutečnosti jen o průměru cca 24,5 palce (622 mm).

Odpovědět  |   | 
Hunter  |  23. 07. 2017 16:06

Blbé je, že ten objem kufru v litrech se měří takovou metodou skládání kostiček, kde když bude mít divný tvar s dutinami a zvláštními záhyby, tak se do něj sice v CADu naskládá hodně kostiček (v parametrech bude mít hodně litrů), ale reálně se tam moc nevleze.
Ale to pochopitelně zjistíte z výkresu vnitřních rozměrů.

Druhá věc je, že se tento objem často měří na speciální verzi auta (třeba na předprodukčních vzorcích se ztenčeným tlumením kufru - například se tam dá jen 10 mm místo 20), takže pak v reálu, kdybyste to měřili na standardním produkčním autě, tak naměříte o desítky litrů míň.
Automobilky sází na to, že zákazník ocení tišší auto, a ty litry nikdo přeměřovat nebude.

Možná že kdyby si na to EU došlápla, tak padají další pokuty za klamání zákazníků.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí  |  25. 07. 2017 18:20

Když jsem kupoval auto v době, kdy nám přišel třetí do rodiny a věčně jsme tahali kočár a půlku bytu (přenosná postýlka, asi tak dvacatero oblečení pro mladýho na dva dny, protože byl expert, co se dokázal zaprasit za pět minut i v dokonale sterilní místnosti, k tomu bambilion serepetiček, no prostě normální cvoci s prvním dítětem), tak jsem napochodoval do autosalonů pokaždé s pěti skládacími plastovými přepravkami. To bylo naprosto geniální měřítko toho, co se reálně do kufru vejde. Měl jsem vyzkoušeno, kolik zabere kočár, kolik zbytek věcí, věděl jsem jak moc případně (ne)můžu věci dávat na sebe... Pobavilo mne, jak se ukázalo, jak ty litrově objemné kufry byly většinou strašně malé nebo příšerně nepraktické (typicky Octavia, tehdy v druhé generaci - úzký, dlouhý a zbytečně hluboký kufr s příšerně umístěnou nakládací hranou). A vyloženě mne překvapila Kia ceed, kam jsem bez problémů naskládal všech těch pět přepravek a ještě místo zbylo. MPV byla neštěstím v zásadě všechna, kufry na plochu malé, všechno bylo potřeba skládat na sebe. Dnes už kufr prioritou tak úplně není, ale vlastní pomůcky na měření při nákupu auta používám i nadále, a to nejen v kufru, ale i takové to "sednout si za sebe". Údajům výrobce se věřit prostě nedá.

Odpovědět  |   | 
Nimra  |  23. 07. 2017 16:07

Autoři, musím říct, že jste mne pobavili a vykouzlili mi nedělní odpolední úsměv na tváři popiskem k Hondě Civic:

"Je to Škoda, protože jde v této kategorii o kufrového rekordmana s objemem zavazadlového prostoru 624 litrů."

Tak co ro je? Honda, nebo Škodovka? Takto s velkým Š to vypadá, jako by to byla maskovaná Octavia :)

Odpovědět  |   | 
josephko  |  23. 07. 2017 19:53

Pred pár rokmi bola zverejnená štatistika predajov v nižšej strednej triede v Európe. Kto mal kombík, tomu predaje išli hore. Síce mierne, ale išli. Kto kombík nemal, tomu šli predaje dolu. Ani si nespomínam, či tam vôbec bola nejaká výnimka z tohto pravidla.
Japonci stále nevedia, čo v Európe chcú predávať. Najskôr kombíky v 90. rokoch mali skoro všetci (Nissan Sunny, Toyota Corolla, Mazda 323, Honda Civic, Mitsubishi Colt), potom sa ako stádo splašili a kombík pred 10 rokmi neponúkal v tejto triede žiadny japonec. Potom sa zase splašili, prišla Toyota Auris kombi a Honda Civic kombi a vyzerá to tak, že sa zase kombíkov zbavia.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  23. 07. 2017 20:43

Kombiky uz umrely pred par lety. Ze setrvacnosti se jeste nabizi par "jako kombi", ale ty natolik potlacily prednosti kombiku, ze je puvodni cilova skupina zacala ignorovat. Horsi je, ze uchylactvi doslo uz i na MPV, prikladem budiz S-max, kde byl dulezitejsi soucinel odporu vzduchu a vzhled a uzitek sel na druhu kolej...

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  24. 07. 2017 18:40

To, že kombíky umřely, se říkalo už na začátku tisíciletí, když se do módy dostaly MPV. Ale nestalo se tak, kombíky přežily a jsou to MPV, která se dnes musí bát o svou existenci. Spálil se dokonce i VW, který v roce 2004 prohlásil, že Golf V už kombíka mít nebude, že místo něj je MPV Golf Plus. Zákazníci se s tím nechtěli smířit a VW nakonec kapituloval a rok před ukončením výroby Golfu V byla představena varianta kombi.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  24. 07. 2017 00:47

50let se SUV vyrábí a v roce 2017 tu budou zase závistivci plakat nad jejich smyslem

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  24. 07. 2017 11:41

Možná i déle. Co byl např. Ford T? SUV je jenom návrat k normální velikosti automobilu

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A