Nabídka motorů pro Fabii omezena

Náhodou jsem se podíval do ceníků Fabie a nestačím se divit - zcela zmizel motor 1.4 MPI 50 kW, který tvořil základ řady u karosérií sedan a kombi a fungoval jako mezikrok mezi motorem 1.2 HTP 40 kW a 1.4 16V 55 kW u krátké Fabie. Lze tedy předpokládat, že tento motor již brzy nahradí 1.2 12V 47 kW, který se už delší dobu nabízí u koncernových dvojčat, Ibizy, Cordoby a Pola.

50kW verze zatím zůstala v akčních verzích, ale pravděpodobně jen do vyprodání zásob. Tímto krokem zcela končí u Škodovky OHV motory, jejichž prapůvod sahá desítky let do historie.

Mimochodem, Fabia s motorem 1.2 12V 47 kW se už prodává na Slovensku.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků