Na základech Mazdy MX-5 nebude Alfa Romeo Spider, ale Fiat Barchetta

Na základech Mazdy MX-5 nebude Alfa Romeo Spider, ale Fiat Barchetta

Značky Fiat a Mazda se dohodly na spolupráci při vývoji nové kompaktní lehké platformy s pohonem zadních kol. První auto postavené na tomto základu je nová Mazda MX-5 a i koncern Fiat využije výrobních kapacit Mazdy, která mu bude stavět auto.

Původně se mělo za to, že tím druhým autem bude Alfa Romeo Spider, ale, jak informuje magazín Car, ta nakonec vyjede na větší platformě Giorgio, kterou využije i příští kompaktní sedan s pohonem zadních kol konkurující BMW řady 3. Roadster od Alfy Romeo tak bude větší než Mazda MX-5. Dostane i nové výkonné motory včetně šestiválce.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Na platformě Mazdy MX-5 vznikne nový Fiat Barchetta, který bude mít pohon zadních kol. Chystá se prý i model s označením Abarth. Vyrábět se bude právě v Japonsku a i když využije stejné platformy a prakticky totožných podvozkových dílů, dostane jiné motory a převodovky, naladění odpružení a samozřejmě design.

Ohledně názvů modelů ještě nepanuje shoda a Fiat nic oficiálně nepotvrdil. Je možné, že jméno Abarth se objeví jen na některých trzích, případně půjde o ostřeji laděnou verzi Barchetty.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků