Na základech Mazdy MX-5 nebude Alfa Romeo Spider, ale Fiat Barchetta

Na základech Mazdy MX-5 nebude Alfa Romeo Spider, ale Fiat Barchetta

Značky Fiat a Mazda se dohodly na spolupráci při vývoji nové kompaktní lehké platformy s pohonem zadních kol. První auto postavené na tomto základu je nová Mazda MX-5 a i koncern Fiat využije výrobních kapacit Mazdy, která mu bude stavět auto.

Původně se mělo za to, že tím druhým autem bude Alfa Romeo Spider, ale, jak informuje magazín Car, ta nakonec vyjede na větší platformě Giorgio, kterou využije i příští kompaktní sedan s pohonem zadních kol konkurující BMW řady 3. Roadster od Alfy Romeo tak bude větší než Mazda MX-5. Dostane i nové výkonné motory včetně šestiválce.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Na platformě Mazdy MX-5 vznikne nový Fiat Barchetta, který bude mít pohon zadních kol. Chystá se prý i model s označením Abarth. Vyrábět se bude právě v Japonsku a i když využije stejné platformy a prakticky totožných podvozkových dílů, dostane jiné motory a převodovky, naladění odpružení a samozřejmě design.

Ohledně názvů modelů ještě nepanuje shoda a Fiat nic oficiálně nepotvrdil. Je možné, že jméno Abarth se objeví jen na některých trzích, případně půjde o ostřeji laděnou verzi Barchetty.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků