Na výmoly nejvíce trpí ojetý Mercedes třídy R. Nejméně pak Ford S-Max

S Mercedesem třídy R máte 16% pravděpodobnost, že si na výmolech zničíte podvozek.
Seznam kapitol
  1. Auta choulostivá na výmoly
  2. Fotogalerie: Auta choulostivá na výmoly

Zajímalo vás, jak moc které auto trpí na rozbité silnici? Britský pojišťovací specialista Warranty Direct zveřejnil statistiku, která ukazuje, jak jsou která auta citlivá na výmoly podle hlášených pojistných událostí a výskytu poruch. Statistika se týká ojetých aut ve stáří od tří do osmi let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Žebříček aut, u kterých je největší pravděpodobnost poškození podvozku na výmolech, vede Mercedes-Benz třídy R. Za ním je Saab 9-3 a Hyundai Santa Fe. V TOP 10 je pět SUV

Přehled je z principu pouze orientační, protože zohledňuje pouze akutní závady podvozku, ale nikoliv třeba dlouhodobé poškození od otřesů a vibrací, které se může projevit poruchami i na jiných částech vozu. Přesto má nepochybnou vypovídací hodnotu.

V desítce nejchoulostivějších aut se usadilo hned pět aut kategorie SUV a čtyři vozy Mercedes-Benz. Mercedes třídy R je podle Warranty Direct na díry v silnici nejcitlivější s téměř 16% šancí na poškození podvozku nebo zavěšení. Za ním je Saab 9-3 a třetí je Hyundai Santa Fe. Trochu překvapivý je výskyt Land Roveru Discovery a Range Roveru v desítce nejchoulostivějších aut.

Představujeme nejrozbitější silnici Česka. Je u Okřešic na Třebíčsku

Představujeme nejrozbitější silnici Česka. Je u Okřešic na Třebíčsku

Naopak žebříček nejodolnějších vozů vede Ford S-Max a Nissan Qashqai s nulovým výskytem poruch způsobených výmoly na silnici, což potvrzuje i zkušenosti z bazarů. Tyto modely mají mimořádně odolné podvozky. Překvapivé je umístění BMW X5 (2007 - 2013) v obou žebříčcích. Warranty Direct totiž používá odlišná kritéria. První žebříček vychází z počtu aut, najetých kilometrů a skutečného výskytu poruch. Druhý vychází pouze z počtu hlášených událostí.

Warranty Direct také uvádí, že výmoly způsobují každý rok až jednu desetinu pojistných událostí a mechanických poruch na britských silnicích. Britské motoristy pak stojí opravy až 730 milionů liber ročně (24,6 miliard korun).

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Auta choulostivá na výmoly
  2. Fotogalerie: Auta choulostivá na výmoly
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků