Na VW ID.4 nyní láká šéfdesignér. Prozradil, co bylo inspirací pro karoserii

Volkswagen ID.4 se ukáže na konci příštího měsíce. Kadence nových upoutávek se zvyšuje.

Elektrický crossover s označením ID.4 se již týden vyrábí v německém Cvikově, kde vzniká po boku hatchbacku ID.3. Na veřejnost přitom zatím neunikla ani jedna fotografie již hotového vozu. Podle upoutávek však už nemá nic moc co skrývat.

Elektrický Volkswagen ID.3 překonal sám sebe. Na jedno nabití přejel půl Německa

Elektrický Volkswagen ID.3 překonal sám sebe. Na jedno nabití přejel půl Německa

Volkswagen nicméně pokračuje v upoutávkách. Nyní nám ukázal finální designové skici, které potvrzují již známé proporce z maskovaných kousků. Technické detaily i nadále tají. Víme tak pouze to, že ID.4 stojí na elektrické platformě MEB a na jedno nabití dokáže ujet až 500 kilometrů.

Proporce vozu popsal šéfdesignér Klaus Zyciora: „ID.4 ztělesňuje elektrickou evoluci designu. Jeho vnější design je čistý, ladný a působivý. Novým způsobem vyzařuje sílu a sebevědomí. Za tím stojí především aerodynamický designérský styl naší rodiny ID. s plynule navazujícími plochami. S modelem ID.4 přenášíme toto pojetí poprvé do segmentu SUV. To znamená, že se jemné, měkké přechody střídají s ostrými, zřetelnými odtokovými hranami. Design vyvolává dojem, že byl tvarován větrem.“

Novým Passatem si VW nebyl jistý. Starý kmet se nakonec vrátí v klasické podobě

Novým Passatem si VW nebyl jistý. Starý kmet se nakonec vrátí v klasické podobě

Volkswagen se také pyšní tím, že ID.4 dosahuje vynikající hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28. Na aerodynamiku se u elektrických aut hledí především kvůli funkci plachtění, kdy by měla karoserie vozu vykazovat co nejmenší odpor. Více se o VW ID.4 dozvíme později.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků