Na vozech se objevují nové kontrolní nálepky STK. V čem se liší?

Kdo z řidičů absolvoval od čtvrtka 28. března 2013 kontrolu ve stanicích technické kontroly, může patřit k těm, kteří si na své SPZ možná už odvezou zcela novou nálepku prokazující platnost technické kontroly a měření emisí.
Na vozech se objevují nové kontrolní nálepky STK. V čem se liší?

Až do vyčerpání skladových zásob se však budou vydávat nálepky také od původního dodavatele, jejichž platnost zůstává beze změn, tedy do data vyznačeného na nálepce.

K distribuci nových nálepek dojde prostřednictvím stanic technické kontroly, stanic měření emisí a pracovišť odborů dopravně správních agend na obcích.

Unikátní číslování

Novinkou je unikátní číslování jednotlivých archů, které má zabránit jejich zneužití.
Základní design i forma užití nálepek TK a ME se nemění. Novinkou je unikátní identifikátor, který slouží k jejich podrobnému sledování v oběhu.

Jedná se o jedno ze systémových opatření ministerstva dopravy proti neoprávněnému užití a pohybu kontrolních nálepek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hologram nový a starý.

Odolnější proti poškození

Nové nálepky byly testovány ve zkušebně a jsou odolnější proti poškození, přesto je ale nezbytné dbát několika zásad.

Nálepky nesmí být ošetřovány agresivní chemikálií narušující jejich integritu (například organickým rozpouštědlem či koncentrovaným odmašťovadlem), vystaveny mechanickému poškození (například suchému čištění od nánosů zaschlého bláta nebo posypových materiálů) ani dlouhodobému působení vysokotlakého paprsku vody.

V případě porušení integrity nebo nečitelnosti kontrolní nálepky její výměnu zajišťuje vlastník či provozovatel motorového vozidla.

Kde a proč

Kontrolní nálepky jsou vymezeny vyhláškou č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, a oprávněné osoby (technik STK, mechanik ME) je umisťují na zadní tabulku registrační značky motorového a přípojného vozidla. 


 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků