Na vozech se objevují nové kontrolní nálepky STK. V čem se liší?

Kdo z řidičů absolvoval od čtvrtka 28. března 2013 kontrolu ve stanicích technické kontroly, může patřit k těm, kteří si na své SPZ možná už odvezou zcela novou nálepku prokazující platnost technické kontroly a měření emisí.
Na vozech se objevují nové kontrolní nálepky STK. V čem se liší?

Až do vyčerpání skladových zásob se však budou vydávat nálepky také od původního dodavatele, jejichž platnost zůstává beze změn, tedy do data vyznačeného na nálepce.

K distribuci nových nálepek dojde prostřednictvím stanic technické kontroly, stanic měření emisí a pracovišť odborů dopravně správních agend na obcích.

Unikátní číslování

Novinkou je unikátní číslování jednotlivých archů, které má zabránit jejich zneužití.
Základní design i forma užití nálepek TK a ME se nemění. Novinkou je unikátní identifikátor, který slouží k jejich podrobnému sledování v oběhu.

Jedná se o jedno ze systémových opatření ministerstva dopravy proti neoprávněnému užití a pohybu kontrolních nálepek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hologram nový a starý.

Odolnější proti poškození

Nové nálepky byly testovány ve zkušebně a jsou odolnější proti poškození, přesto je ale nezbytné dbát několika zásad.

Nálepky nesmí být ošetřovány agresivní chemikálií narušující jejich integritu (například organickým rozpouštědlem či koncentrovaným odmašťovadlem), vystaveny mechanickému poškození (například suchému čištění od nánosů zaschlého bláta nebo posypových materiálů) ani dlouhodobému působení vysokotlakého paprsku vody.

V případě porušení integrity nebo nečitelnosti kontrolní nálepky její výměnu zajišťuje vlastník či provozovatel motorového vozidla.

Kde a proč

Kontrolní nálepky jsou vymezeny vyhláškou č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, a oprávněné osoby (technik STK, mechanik ME) je umisťují na zadní tabulku registrační značky motorového a přípojného vozidla. 


 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků