Na vozech se objevují nové kontrolní nálepky STK. V čem se liší?

Kdo z řidičů absolvoval od čtvrtka 28. března 2013 kontrolu ve stanicích technické kontroly, může patřit k těm, kteří si na své SPZ možná už odvezou zcela novou nálepku prokazující platnost technické kontroly a měření emisí.
Na vozech se objevují nové kontrolní nálepky STK. V čem se liší?

Až do vyčerpání skladových zásob se však budou vydávat nálepky také od původního dodavatele, jejichž platnost zůstává beze změn, tedy do data vyznačeného na nálepce.

K distribuci nových nálepek dojde prostřednictvím stanic technické kontroly, stanic měření emisí a pracovišť odborů dopravně správních agend na obcích.

Unikátní číslování

Novinkou je unikátní číslování jednotlivých archů, které má zabránit jejich zneužití.
Základní design i forma užití nálepek TK a ME se nemění. Novinkou je unikátní identifikátor, který slouží k jejich podrobnému sledování v oběhu.

Jedná se o jedno ze systémových opatření ministerstva dopravy proti neoprávněnému užití a pohybu kontrolních nálepek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hologram nový a starý.

Odolnější proti poškození

Nové nálepky byly testovány ve zkušebně a jsou odolnější proti poškození, přesto je ale nezbytné dbát několika zásad.

Nálepky nesmí být ošetřovány agresivní chemikálií narušující jejich integritu (například organickým rozpouštědlem či koncentrovaným odmašťovadlem), vystaveny mechanickému poškození (například suchému čištění od nánosů zaschlého bláta nebo posypových materiálů) ani dlouhodobému působení vysokotlakého paprsku vody.

V případě porušení integrity nebo nečitelnosti kontrolní nálepky její výměnu zajišťuje vlastník či provozovatel motorového vozidla.

Kde a proč

Kontrolní nálepky jsou vymezeny vyhláškou č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, a oprávněné osoby (technik STK, mechanik ME) je umisťují na zadní tabulku registrační značky motorového a přípojného vozidla. 


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků