Na vozech Kia a Hyundai se objeví solární panely. Nepůjde jen o elektromobily

tom  |  02. 11. 2018 16:24

30-60% To ale musí být na oběžné dráze, ne?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 11. 2018 19:28

Jestli si to nepleteš, je to 30-60% u hybridních aut, to zase není tak moc, to není u elektromobilů.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 11. 2018 18:55

technika jde pořád do předu a jsem zvědav kolik ta střecha vytáhne W a bojím se, že se to bude krást.

Odpovědět  |   | 
...  |  02. 11. 2018 20:28

neví někdo, kolik střech potřebuju na napájení běžného bytu?

Odpovědět  |   | 
VS3  |  02. 11. 2018 21:34

Okolo 30 solárních panelů.

Odpovědět  |   | 
Sam  |  03. 11. 2018 08:54

zalezi na spotrebe toho bytu, jinci spotrebu ma jaksi usporne vybavena garzonka, a jinou ma nejaky 10+3 playboy apartman s 10 lustry s primotopy

ja mam 3+1 80m2 kde temer plnou samostatnost krom par dni v roce kdy nesviti poradne treba tyden zvlada utahnout 18 panelu s maximalni moznou vyrobou 5,1kWp (vcetne hybridniho menice a elektroniky s napojenim na PC/table/telefon pro sledovani aktualniho stavu systemu dnes jde poridit do 120 tisic korun, pred 7 lety prez 400 tisic) a baterii 12kWh (cena dnes cca 120-130 tisic, dokoupil jsem loni a tim zajistil zalohu) po dobu 3 dnu, z verejne site se rocne odebere do 2% rocni spotreby a z prebytku se doda do site prez 60%

dnes bych cast panelu kombinoval s polykrystalickyma panelama, cast tedy monokrystal a cast polykrystal, aby byla lepsi ucinnost i v dobe kdy nesviti primo slunicko, mene by se dodavaly prebytky do site, ale lepe by se dalo akumulovat pro zalohu, dobudoucna nebude poroblem rozsirit baterii, je to modularni system s lifepo baterii, a predpokladam ze az cena baterii zase vyrazne klesne tak ji rozsirim a pripoj k verejne siti necham zrusit uplne

dnes se da take jiz na stejnou plochu dostat i vetsi nominalni vykon panelu, ja mam 7 let stare 280Wp panely 1.7x1 metr, ale daji se poridit se stejnou plochou i panely 370Wp, a v nasich podminkach (v mem pripade vychodni cechy) je treba pocitat s tim ze rocni ucinnost je v radu cca 20-22%, letos to bylo temer 30%, ale je to tim, ze letos bylo mnohem vice teplych a slunnych dni nez treba loni

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  03. 11. 2018 10:47

tak tedy za deset let to bude i 600Wp na panel....Na tu techniku jsem taky fanda, tepelný čerpadlo, solární teplovzduch, solární trubice. Babiš cosi naznačil, že kývne na dotace elektráren na střeše domků.

Odpovědět  |   | 
Lumix  |  04. 11. 2018 08:53

Akorát výroba a následná likvidace je tak zatěžující, že škoda mluvit. Mám solary a už bych si toho nešel, soused má tepelné čerpadlo a žádná sláva v úspornosti to není, kamarád má fotovoltaiku a už si opravy investoval přes 1000€. Ani jeden z těchto systémů není bůhví jak navratny, ještě tak s dotací.....

Odpovědět  |   | 
Sam  |  04. 11. 2018 12:04

mohu se zeptat co soused investoval do oprav za 1000€? ja za tech 7 let mel jediny problem a vyreseny v zaruce, ketar na panely cita 20 let a na elektroniku 12 let, nenapada me tedy nic kde bych mel cosi opravovat a jeste za to platit dalsi finance

navratnost byl a v mem pripade 6 let, v 6 roce jsem se dostal na nulu a s kazdym dodanym dalsim kW do site to jiz jen vydelava, ano zezacatku jsem mel zeleny bonus za vykup, ale ten dnes jiz neplati a je to s nim prodelecne, s dnesnima cenama ale zvazuji tuto zmoznost na cele strese budovy a ne jen petinu strechy

u solaru zalezi na nastaveni a uhlu, pokud jste si to delal sam nebo jste si vybral firmu ktera predem dane misto ani nezmerila, tak je celkem pravdepodobne, ze vam to bude fungovat jen velice omezene

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  03. 11. 2018 10:51

tym psychicky narušeným co tady píší o vag vypnuli počítač? že nenapíší, že třeba superb a octávka měla střešní okno s elektrárnou a větracím ventilátorem?

Odpovědět  |   | 
tom  |  04. 11. 2018 19:07

Psychicky narusenych? Proc? Klidne bych to napsal, ale tohle je článek o koncernu H/K. Tak proc sem tahat škodovku?

Odpovědět  |   | 
Zbynek  |  04. 11. 2018 16:08

Pokud nekdo vozi box na strese, moc si tyhle vymozenosti neuzije.

Odpovědět  |   | 
Halin  |  06. 11. 2018 14:17

jak to, že s tím už dávno někdo nepřišel si říkám v době solárních dotovanejch baronů... nj ty pracovitý korejci ještě budou nakonec lídři v elektroautech který dle mého buducnost ale nejsou....

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově b…

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z tamních cest, které se objevují na různých video serverech. Oni ty auta umějí ale i řádně opravit, jak dokazuje i tento případ.

22.  2.  2019 | | 20 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konc…

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už nyní víme, že verze se spalovacím motorem se osmého roku života nedočkají, model jako takový však úplně neskončí.

18.  2.  2019 | | 69 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 132 N/A