Na vozech Kia a Hyundai se objeví solární panely. Nepůjde jen o elektromobily

V zájmu aktivního vytváření elektrické energie a úspory paliva budou některé vozy značek Hyundai a Kia vybaveny solárními panely. Automobilky plánují technologii uvést do produkce v roce 2020.

Hyundai a Kia vidí v solárních panelech ideální způsob, jak nadcházejícím modelům zajistit ještě úspornější provoz. Technologii přitom nebudou využívat pouze elektrické a hybridní vozy, ale chystá se i pro klasické varianty se spalovacími motory. Novinku dostane řada nových modelů od roku 2020 a uvedena bude ve třech různých konfiguracích.

Nejprve budou solární panely umístěny do střech hybridních modelů. Hyundai tvrdí, že v závislosti na počasí budou panely během dne schopny zajistit dodatečných 30 až 60 procent elektrické energie bateriím vozu.

Hyundai má nového šéfa designu: Luc Donckerwolke pracoval na Octavii i Fabii

Hyundai má nového šéfa designu: Luc Donckerwolke pracoval na Octavii i Fabii

Další generace solárních panelů bude použita u tradičních spalovacích modelů, kdy má podle korejských značek „posbíraná“ energie ulehčit práci motoru s dobíjením baterie a napájením elektrického příslušenství. V tomto případě navíc Hyundai a Kia pracují na částečně transparentních solárních panelech, které budou součástí panoramatických střech vozu. Má se jednat o vůbec první využití této technologie v produkci.

Nakonec je plánováno použití solárních panelů také pro čistě elektrické vozy. Toto stádium projektu je stále ve vývoji, automobilky mají ovšem záměr panely aplikovat nejen na střechách vozů, ale zabudovat je také do předních kapot. Zde bude samozřejmě hlavní funkcí dobíjet baterie elektromobilu za jízdy.

Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

Hyundai a Kia sice nebudou prvními automobilkami, které začnou na svých vozech používat solární panely, každopádně ale mají záměr tuto technologii uplatnit v mnohem větším měřítku než doposud.   

„V budoucnu se v našich vozech objeví mnoho různých technologií pro generování elektrické energie. A solární panely na střechách jsou právě jednou z nich. Bude to znamenat, že automobily již nebudou pasivně spotřebovávat energii, ale začnou ji i aktivně vytvářet,“ okomentoval projekt Jeong-Gil Park, výkonný ředitel vývoje techniky a designu koncernu Hyundai Motor Group.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 66 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 50 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků