Na vozech Kia a Hyundai se objeví solární panely. Nepůjde jen o elektromobily

V zájmu aktivního vytváření elektrické energie a úspory paliva budou některé vozy značek Hyundai a Kia vybaveny solárními panely. Automobilky plánují technologii uvést do produkce v roce 2020.

Hyundai a Kia vidí v solárních panelech ideální způsob, jak nadcházejícím modelům zajistit ještě úspornější provoz. Technologii přitom nebudou využívat pouze elektrické a hybridní vozy, ale chystá se i pro klasické varianty se spalovacími motory. Novinku dostane řada nových modelů od roku 2020 a uvedena bude ve třech různých konfiguracích.

Nejprve budou solární panely umístěny do střech hybridních modelů. Hyundai tvrdí, že v závislosti na počasí budou panely během dne schopny zajistit dodatečných 30 až 60 procent elektrické energie bateriím vozu.

Hyundai má nového šéfa designu: Luc Donckerwolke pracoval na Octavii i Fabii

Hyundai má nového šéfa designu: Luc Donckerwolke pracoval na Octavii i Fabii

Další generace solárních panelů bude použita u tradičních spalovacích modelů, kdy má podle korejských značek „posbíraná“ energie ulehčit práci motoru s dobíjením baterie a napájením elektrického příslušenství. V tomto případě navíc Hyundai a Kia pracují na částečně transparentních solárních panelech, které budou součástí panoramatických střech vozu. Má se jednat o vůbec první využití této technologie v produkci.

Nakonec je plánováno použití solárních panelů také pro čistě elektrické vozy. Toto stádium projektu je stále ve vývoji, automobilky mají ovšem záměr panely aplikovat nejen na střechách vozů, ale zabudovat je také do předních kapot. Zde bude samozřejmě hlavní funkcí dobíjet baterie elektromobilu za jízdy.

Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

Hyundai a Kia sice nebudou prvními automobilkami, které začnou na svých vozech používat solární panely, každopádně ale mají záměr tuto technologii uplatnit v mnohem větším měřítku než doposud.   

„V budoucnu se v našich vozech objeví mnoho různých technologií pro generování elektrické energie. A solární panely na střechách jsou právě jednou z nich. Bude to znamenat, že automobily již nebudou pasivně spotřebovávat energii, ale začnou ji i aktivně vytvářet,“ okomentoval projekt Jeong-Gil Park, výkonný ředitel vývoje techniky a designu koncernu Hyundai Motor Group.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků