Mezi lehkými užitkovými vozy chce Nissan zvýšit svůj podíl na trhu. Odhaluje tak první informace o nové generaci dodávek.
Japonská automobilka chce silněji využít svého postavení v alianci Renault-Nissan-Mitsubishi, aby na trhu Evropy uvedla novou generaci lehkých užitkových vozů. Přesněji zmiňuje Nissan dodávky jak na stále rozšířenější elektrický pohon, tak s využitím klasických spalovacích motorů. Očekávat máme i civilní varianty a rovněž variabilitu s modely o různých délkách.
Po vzoru současného sdílení techniky mezi Renaultem a Nissanem asi nepřekvapí, že i svou budoucí nabídku dodávek bude japonská značka vyrábět ve Francii. V továrně Renaultu v Maubeuge se už od roku 2019 vyrábí i současný model NV250, a jak Nissan dodává, nová generace bude sedět na alianční platformě jakožto sourozenec nové generace Renaultu Kangoo.
Více podrobností zatím automobilka neodhaluje, plně elektrická varianta minimálně jednoho nového „užitkáče“ však bude chtít navázat na dosavadní Nissan e-NV200, který je mezi elektrickými dodávkami v Evropě stále populární, ačkoliv byl poprvé představen již v roce 2014.
Vlnu nových užitkových Nissanů a neutuchající zájem automobilky o tuto kategorii na starém kontinentu už částečně naznačila i modernizace středně velké dodávky NV300, kterou značka před pár dny ukázala v civilní verzi Combi. Sourozenec již loni vylepšeného Renaultu Trafic přichází s novou maskou, osvětlením a rovněž přepracovaným interiérem s 8palcovým infotainmentem podporujícím rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, nehledě na použití kvalitnějších materiálů.
NV300 teď nechybí ani funkce hlídání mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu, sledování dopravních značek nebo adaptivní tempomat. Pod kapotou je poslední emisní normy splňující turbodiesel 2.0 dCi, který je k mání ve třech úrovních naladění – 81 kW (110 koní), 110 kW (150 koní) a 125 kW (170 koní). O uvedení na český trh se však zatím stále jedná, ani dosavadní verze se u nás neprodávala, čistě kvůli slabé konkurenceschopnosti.