O Dacii Duster za cenu od 219.900 Kč toho bylo napsáno už dost. Napadlo vás ale, jak takové auto vypadá? Prozkoumali jsme stránky českého dovozce a nejlevnější verzi skutečně našli.
Ceny Dacie Duster padly na historické dno. Kdo by si jenom pomyslel, že je v dnešní době, kdy ceny aut rostou, možné koupit středně velké SUV za cenu od 219.900 Kč? Je pravdou, že tak nízká cena není jen tak. Je podmíněna výběrem vozu s motorem 1.0 TCe ze skladových zásob (bylo jich 700), využitím značkového financování a uplatnění slevy 20.000 Kč přímo od importéra. Kdybyste tedy chtěli vůz zaplatit „na dřevo“, vyšel by vás na 269.900 Kč, což je ale pro srovnání pořád o 10.000 Kč méně, než kolik byste teď u Škodovky dali za nejlevnější „krátkou“ fabii s motorem 1.0 MPI/44 kW.
Pravda, od auta za 270 tisíc nemůžete čekat zázraky, pokud ale hledáte tu nejlevnější možnost, jak přijít k novému středně velkému SUV s tovární zárukou, díváte se na ni. V takovém případě se bavíme u Dusteru Access s motorem 1.0 TCe/74 kW, jehož výbava zahrnuje jen to nejnutnější. Na druhou stranu jde o auto, které vám může vydržet takříkajíc na celý život. Ptáte se proč? Protože se na něm vlastně ani nemá moc co pokazit.
Základní výbava Dacie Duster, na kterou si průměrný zaměstnanec v Česku vydělá za 8 měsíců, zahrnuje ocelová 16palcová kola, šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, vnější kliky dveří a zpětná zrcátka v černé barvě, palubní počítač s LCD displejem, LED denní svícení vpředu, sadu na opravu pneumatik, držáky dětských sedaček Isofix vzadu či asistent rozjezdu do kopce.
To nevypadá špatně, že? Oželet však musíte klimatizaci, za kterou si nelze ani připlatit. Vnější zpětná zrcátka se nastavují manuálně, volant si nenastavíte výškově ani podélně a chybí i rádio, dostanete pro něj však alespoň přípravu. Připlatit si pak můžete pouze za podélné střešní lišty (3000 Kč), modrý lak Navy (3900 Kč, v základu je bílý) a servisní smlouvy.
Pokud vás napadá, že je základní Dacia Duster vlastně takový „deštník na kolech“, máte pravdu, na druhou stranu se ale najde dost lidí, kteří takové auto ocení. Až na klimatizaci mu nic zásadního nechybí, díky „očištění“ od elektroniky jde navíc o velice jednoduché auto, které vám při minimální péči vydrží (s trochou nadsázky) navěky.
Motor 1.0 TCe nemá ve verzi s výkonem 74 kW přímé vstřikování paliva a výborně se tak hodí pro jízdu na kratší vzdálenosti nebo do města. Nemá ani drahý filtr pevných částic, který musejí mít i městské krabičky s přeplňovanými motory. Pod motorem je bytelný kryt, spodek je už z výroby ošetřen asfaltovým protikorozním nátěrem. Na výměnu oleje budete muset po dvou letech, nebo 30.000 ujetých kilometrech. Pokud ale interval zkrátíte na polovinu, motoru jenom prospějete.