Na trhu se brzy představí nástupce legendárního Liazu

Známý jezdec Martin Macík, který se účastní pouštní rallye do Dakaru s vozem Liaz, hodlá přijít s nástupcem tohoto nákladního vozu, který má nejen u nás mnoho fanoušků. Automobilka Liaz doplatila na velkou konkurenci a v roce 2003, po třinácti letech útlumu, definitivně skončila. Přitom v době největší slávy zaměstnávala automobilka přes 11 000 osob a vyráběla přes 13 000 nákladních vozů ročně.

Právě Martin Macík hodlá představit na letošním autosalonu  Autotec v Brně čtveřici prototypů nových nákladních vozů. Ty ponesou název Fox a Macík je bude vyrábět společně se společností Tedom v bývalých výrobních halách Liazu v Jablonci nad Nisou. Bohužel, ani Tedom, ani Macík nevlastní značku Liaz, a tak museli zvolit nový název. Jak ovšem Martin Macík prohlásil, nebojí se neúspěchu, s vozem Liaz absolvoval několik rallye do Dakaru a získané poznatky chtějí uplatnit při vývoji nového nákladního vozu. Nepůjde však o klasické tahače, protože zde již zákazníci dávají přednost tradičním výrobcům, ale o speciální užitkové vozy.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků