Na trhu se brzy představí nástupce legendárního Liazu

Známý jezdec Martin Macík, který se účastní pouštní rallye do Dakaru s vozem Liaz, hodlá přijít s nástupcem tohoto nákladního vozu, který má nejen u nás mnoho fanoušků. Automobilka Liaz doplatila na velkou konkurenci a v roce 2003, po třinácti letech útlumu, definitivně skončila. Přitom v době největší slávy zaměstnávala automobilka přes 11 000 osob a vyráběla přes 13 000 nákladních vozů ročně.

Právě Martin Macík hodlá představit na letošním autosalonu  Autotec v Brně čtveřici prototypů nových nákladních vozů. Ty ponesou název Fox a Macík je bude vyrábět společně se společností Tedom v bývalých výrobních halách Liazu v Jablonci nad Nisou. Bohužel, ani Tedom, ani Macík nevlastní značku Liaz, a tak museli zvolit nový název. Jak ovšem Martin Macík prohlásil, nebojí se neúspěchu, s vozem Liaz absolvoval několik rallye do Dakaru a získané poznatky chtějí uplatnit při vývoji nového nákladního vozu. Nepůjde však o klasické tahače, protože zde již zákazníci dávají přednost tradičním výrobcům, ale o speciální užitkové vozy.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků