Na trhu jsou další pevná a lehká karbonová kola

Po nedávném představení prvních komerčních karbonových disků pro osobní automobilky, které vyvinula automobilka Koenigsegg (celá zpráva), přichází další výrobce, který nabídne svým zákazníkům volbu disků z karbonových vláken. Společnost Mosler je nabídne ke svým sportovním modelům a uvádí, že tato kola se vyznačují extrémní pevnosti a odolnosti vůči poškození při přejezdu nerovností na silnici. A také, což je ještě důležitější, i velmi nízkou hmotností. Mosler nabízí dvojici dvoudílných kol o rozměru 18 a 20 palců. Střed kola je vyroben z tradičního hořčíku, na zbytek kola je použit karbon. Dle Mosleru je váhová úspora u 18" kol 4,5 kg na jeden kus proti tradičním celohořčíkovým kolům. Váha jednoho kola se tak dostala na 6,3 kg. Větší, 20" kolo pak přineslo váhovou úsporu 5 kg, když váží pouhých 7,9 kg, proti 11,6 kg u hořčíkových kol. Právě odlehčení kol přináší zlepšení jízdních vlastností a na tlumící části podvozku pak působí menší síly.

Kola budou k dispozici k modelu Mosler MT900S, který vás i s těmito koly přijde na 190 000 dolarů (přibližně 4,6 mil. Kč). Za tyto peníze však získáte supersport s motorem z Corvetty, zrychlením na stovku za 3,15 s a maximální rychlosti přes 315 km/h.

Jak se zdá, karbonová kola se stanou brzy standardní nabídkou u supersportovních vozů a lze očekávat, že se brzy objeví i v levnějších vozech. Váhová úspora je velmi vysoká a také pevnost a odolnost je důležitým parametrem. S větším rozšířením klesne také cena, a tak se stejně jako keramické brzdy objeví i v běžnějších modelech.

Klepněte pro větší obrázek
Mosler MT900S 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
18" a 20" karbonová kola

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků