Na trhu jsou další pevná a lehká karbonová kola

Po nedávném představení prvních komerčních karbonových disků pro osobní automobilky, které vyvinula automobilka Koenigsegg (celá zpráva), přichází další výrobce, který nabídne svým zákazníkům volbu disků z karbonových vláken. Společnost Mosler je nabídne ke svým sportovním modelům a uvádí, že tato kola se vyznačují extrémní pevnosti a odolnosti vůči poškození při přejezdu nerovností na silnici. A také, což je ještě důležitější, i velmi nízkou hmotností. Mosler nabízí dvojici dvoudílných kol o rozměru 18 a 20 palců. Střed kola je vyroben z tradičního hořčíku, na zbytek kola je použit karbon. Dle Mosleru je váhová úspora u 18" kol 4,5 kg na jeden kus proti tradičním celohořčíkovým kolům. Váha jednoho kola se tak dostala na 6,3 kg. Větší, 20" kolo pak přineslo váhovou úsporu 5 kg, když váží pouhých 7,9 kg, proti 11,6 kg u hořčíkových kol. Právě odlehčení kol přináší zlepšení jízdních vlastností a na tlumící části podvozku pak působí menší síly.

Kola budou k dispozici k modelu Mosler MT900S, který vás i s těmito koly přijde na 190 000 dolarů (přibližně 4,6 mil. Kč). Za tyto peníze však získáte supersport s motorem z Corvetty, zrychlením na stovku za 3,15 s a maximální rychlosti přes 315 km/h.

Jak se zdá, karbonová kola se stanou brzy standardní nabídkou u supersportovních vozů a lze očekávat, že se brzy objeví i v levnějších vozech. Váhová úspora je velmi vysoká a také pevnost a odolnost je důležitým parametrem. S větším rozšířením klesne také cena, a tak se stejně jako keramické brzdy objeví i v běžnějších modelech.

Klepněte pro větší obrázek
Mosler MT900S 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
18" a 20" karbonová kola

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků