Na trhu jsou další pevná a lehká karbonová kola

Po nedávném představení prvních komerčních karbonových disků pro osobní automobilky, které vyvinula automobilka Koenigsegg (celá zpráva), přichází další výrobce, který nabídne svým zákazníkům volbu disků z karbonových vláken. Společnost Mosler je nabídne ke svým sportovním modelům a uvádí, že tato kola se vyznačují extrémní pevnosti a odolnosti vůči poškození při přejezdu nerovností na silnici. A také, což je ještě důležitější, i velmi nízkou hmotností. Mosler nabízí dvojici dvoudílných kol o rozměru 18 a 20 palců. Střed kola je vyroben z tradičního hořčíku, na zbytek kola je použit karbon. Dle Mosleru je váhová úspora u 18" kol 4,5 kg na jeden kus proti tradičním celohořčíkovým kolům. Váha jednoho kola se tak dostala na 6,3 kg. Větší, 20" kolo pak přineslo váhovou úsporu 5 kg, když váží pouhých 7,9 kg, proti 11,6 kg u hořčíkových kol. Právě odlehčení kol přináší zlepšení jízdních vlastností a na tlumící části podvozku pak působí menší síly.

Kola budou k dispozici k modelu Mosler MT900S, který vás i s těmito koly přijde na 190 000 dolarů (přibližně 4,6 mil. Kč). Za tyto peníze však získáte supersport s motorem z Corvetty, zrychlením na stovku za 3,15 s a maximální rychlosti přes 315 km/h.

Jak se zdá, karbonová kola se stanou brzy standardní nabídkou u supersportovních vozů a lze očekávat, že se brzy objeví i v levnějších vozech. Váhová úspora je velmi vysoká a také pevnost a odolnost je důležitým parametrem. S větším rozšířením klesne také cena, a tak se stejně jako keramické brzdy objeví i v běžnějších modelech.

Klepněte pro větší obrázek
Mosler MT900S 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
18" a 20" karbonová kola

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků