Na trhu jsou další pevná a lehká karbonová kola

Po nedávném představení prvních komerčních karbonových disků pro osobní automobilky, které vyvinula automobilka Koenigsegg (celá zpráva), přichází další výrobce, který nabídne svým zákazníkům volbu disků z karbonových vláken. Společnost Mosler je nabídne ke svým sportovním modelům a uvádí, že tato kola se vyznačují extrémní pevnosti a odolnosti vůči poškození při přejezdu nerovností na silnici. A také, což je ještě důležitější, i velmi nízkou hmotností. Mosler nabízí dvojici dvoudílných kol o rozměru 18 a 20 palců. Střed kola je vyroben z tradičního hořčíku, na zbytek kola je použit karbon. Dle Mosleru je váhová úspora u 18" kol 4,5 kg na jeden kus proti tradičním celohořčíkovým kolům. Váha jednoho kola se tak dostala na 6,3 kg. Větší, 20" kolo pak přineslo váhovou úsporu 5 kg, když váží pouhých 7,9 kg, proti 11,6 kg u hořčíkových kol. Právě odlehčení kol přináší zlepšení jízdních vlastností a na tlumící části podvozku pak působí menší síly.

Kola budou k dispozici k modelu Mosler MT900S, který vás i s těmito koly přijde na 190 000 dolarů (přibližně 4,6 mil. Kč). Za tyto peníze však získáte supersport s motorem z Corvetty, zrychlením na stovku za 3,15 s a maximální rychlosti přes 315 km/h.

Jak se zdá, karbonová kola se stanou brzy standardní nabídkou u supersportovních vozů a lze očekávat, že se brzy objeví i v levnějších vozech. Váhová úspora je velmi vysoká a také pevnost a odolnost je důležitým parametrem. S větším rozšířením klesne také cena, a tak se stejně jako keramické brzdy objeví i v běžnějších modelech.

Klepněte pro větší obrázek
Mosler MT900S 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
18" a 20" karbonová kola

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků