Na trhu je kopie Frontery, Opelu se to nelíbí

35 komentářů

ghost
19. října • 0:05

jaké auto má 700 kg? Ani moje 205gti neváží tak málo a to mám venku interiér. To jste vážně na hlavu? BMW řady 3 váží skoro 1500 kg. V autě co má 700 kg (asi hadrák) to nebude moc žůžo ani ve 20 km/h.

jinak China Car je celkem ok. Zajímala by mě cena.

Moik
26. září • 20:16

...k těm silnějším brzdám...ty mají u nárazu ten vliv, že 700kg auto bude stát, kdežto 1,7t Frontera stále pojede 50kmh a o to jde.
Jezdím Fronterou a můžu potvrdit, že sedí dobře, jezdí dobře, ale už nemá takový rezervy - když ve Focusu přeženu, prostě zatočím/zabrzdím víc a auto prostě zatočí/zabrzdí víc. Ne tak Frontera - takovou rezervu už nemá.

m.
26. září • 7:22

A co jestli je problémm ve vlastním testu. Logan by mohl vyprávět...

Skyline
26. září • 16:00

To je prvni, co me napadlo. Predpokladam, ze zadne overitelne udaje ADAC opet neposkytuje, takze nikde neni psano, ze se to auto o zed nerozmazlo v 90 km/h. Jo jo, levny auto z vychodu, to je nocni mura zkostnatele a odbory vysavane socialisticke Evropy. A neni to jen o autech. Precejen delnik v Nemecku ma tech 20-30k Eur/rok, cinsky tak mozna 4-6k, jestli vubec.
 
Ale z5 k ADACu - posledni dobou se zda, ze nemecti soudruzi s nim maji nejakou peknou dohodu - losi test Loganu, nesmyslna kravina s porovnanim hybridu s ropakem a ted tohle. Jsem zvedav, co bude priste (a ze neco bude, to je jiste).

arthur.d
26. září • 9:02

Samozrejme. Po extempore s Loganem bych ADACu moc neveril

Jackk
26. září • 9:45

Si tam proste lidi navari nejakou konstrukci a bude pri usetreni pulky ceny auta se par hodin se svareckou a lesenarskou trubkou vyplati nakonec sam vyrobce to urcite vylepsi, nemci budou muset vytahnout za chvili neco dalsiho aby uchranili svuj socialismus pred cinskou zaplavou. Nakonec fura lidi jezdi jenom po meste a naraz v 60km se jich nikdy nedotkne, nemluve o tom ze i v realnem provozu je naraz v 60km spise vyjimkou, to by nesmel nikdo brzdit a vpalit to do druheho v plne rychlosti, jinak kazdy brzdi jako vztekly a naraz je v mnohem nizsi rychlosti. Vyjimky potvrzuji pravidlo a pak jsou tu zadni narazy do kamionu ve 200km/h ale to bude spis cinskou napodobeninou bryli )

Haya
26. září • 12:08

já myslím, že kdyby jsi žil v německu ( hlavně západním ), tak by jsi za ten jejich socialismus mohl být moc rád ( kde jsme to my dobudovali.. ) a s tou čínskou záplavou se bude muset časem něco dělat, neboť jak bylo řečeno třeba v Pelíškách - ...a skláři nebudou mít co jíst... Podívejme na Blatu, číňané kopírují, Blata krachuje a doplatíme na to všichni...

koffr
25. září • 21:18

tak sme se dnes dozvěděli že těžký auto (nad 700 kg) se rozpleskne o stěnu při stejnej rychlosti eksponenciálně 4x víc protože má větší motor a stejný brzdy )))) cool a co kdyby to pako vidělo test letadla, který má konstrukční bezpečnost okolo jednej - by tvrdil že je ještě těžší a proto musí mít deformační zónu kurevsky dlouhou - ve tvaru pilotní kabiny. ať si to pako najde kreštest sedmdesátitunovýho tanku, kterýmu se při nárazu do stěny při 50 kmh ani neoškrábe lak, ale posádka je na kaši (doslova) bože t sou hňupové, ale alespoň uměj líp česky

Dusan
26. září • 18:08

Dlouha deformacni zona letadla muze skutecne pomoci. Pred cca dvaceti lety to Boeing 747 japonskych aerolinii napalil v rychlosti kolem 800 km/hod do hory a v posledni rade sedadel ctyri pasazeri naraz prezili a to dokonce jenom s lehkymi zranenimi. Umi tohle vase auto?

LeonardoCupranek
25. září • 20:54

Takze asi nakonec neni pravdou, ze jde o kopii frontery. Nebo i ta originalni byla tak tragicky nebezpecna?

Marek71
26. září • 16:32

Tipujem, že číňania rozobrali Fronteru, naštudovali a potom ju skladali. Lenže spústa vecí sa im tam zdalo zbytočných a predražujúcich výrobu, tak to trochu "vylepšili" a výsledkom je ten crash test

Dusan
26. září • 17:42

Myslim, ze to spise bude o materialech. Proste misto kvalitni nemecke oceli se pouzilo co se zrovna v sousedni huti podarilo vyrobit a pak i pri zachovani stejne konstrukce muze bezpecnost velmi utrpet.

Cyril Hue
25. září • 3:11

No nevim tenhle model vyhrava v Asii spoustu offroadackych soutezi.
Ze ma blby crash testy? To ma kazdy SUV mimochodem.. Ono to ma totiz trosku vetsi kinetickou energii vime to znamena, ze to musi mit i x-krat silnejsi brzdy, motor no proste vsechno.. Proto s autama tezsi 700kg jezdi jen mentalkove co misto fyziky ve ctrvte tride radeji kourili pred skolou..

koffr
25. září • 12:26

Proto s autama tezsi 700kg jezdi jen mentalkove co misto fyziky ve ctrvte tride radeji kourili pred skolou..

Alespon do skoly chodili, kdezto tys tam asi vubec nebyl, pac ve ctvrtej tride fyzika hybnosti urcite nebude a hlavne bys nenapsal takovou kravinu. Ale aspoň sem se v neděli po obědě dobře zasmál!!!

Ludowil
25. září • 14:13

Haha to je srandy plny ranec
Az se vykuckas tak se bez zeptat treba do Porsche proc tam musis montovat motor s 4x vyssim pomerem vykon vaha na tunu nez u srovnatelneho sportaku s polovicni vahou, to same pro silnejsi brzdy apod.. On je tam totiz exponencialni vztah vime, ale tak to vypada ze jsi asi nenakoukl ani do pate tridy..

Jinak sedan "Octavka" z Ciny bude prvnich par let let hnus pak to bude na stejne urovni jako Korejci takze zatim asi ne. Hlavne nedelejme si iluze, ze presun vyrobni kapacity do vychodni evropy je nejaka konecna zalezitost za 10-15let bude VW Skoda rozmontovana a poslana do asie nebot zdaruzijici cesky manual na lince jiz nebude schopen odvadet dost eur do nemecka..

Yaroukh
25. září • 14:39

Proc sem proboha lidi tahate motor a brzdy? Ony jsou ty spatne crashtesty zpusobene slabymi motory nebo brzdami? A muzete tu souvislost naznacit?
Ja si myslim, ze roli nehraji, protoze se do crashtestu NIJAK NEZAPOJUJI - pokud vim vozidlo byva do pohybu uvedeno vnejsim pohonem/zarizenim a NEBRZDI SE VUBEC. Ale asi mate jine informace, rad si ty sve doplnim. Zatim mi ty reci o potrebe silnejsich brzd a motoru v SUV (v souvislosti s vysledky crashtestu) prijdou docela mimo.

A kdyz pominu absenci souvislosti mezi brzdami, motorem a vysledky crashtestu - tvrzeni, ze podobne na tom jsou vsechny SUV, je vylozene zhovadile a autorem bude nejspis nejaky "nahodny generator slov".

Permon
25. září • 21:17

evidentne nevis, co je to kinetika - ja ti to vysvetlovat nebudu. Si dostuduj sam...
Ale zamysli se prosim te nad tim, k cemu je ti metodika crashtestu! Opravdu pred zdi pustis brzdu presne v 65km/h abys dodrzel postup NCAP? Ne, budes BRZDIT, kamarade! A budes brzdit tezsi a vyssi auto! Uz jsi nekdy brzdil v opravdu extremni situaci? To, ze se v takovem momente pocita kazde kilo a kazdy centimetr ve vysce teziste auta nemusim snad nikomu vykladat..... krome Tebe. Ocividne nechpaes souvislosti.... Zamysli se na sebou!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ITTI
26. září • 17:06

"Kinetika" - kde se dá dostudovat?Také o tom nic nevím. Co tak lehce tuším, existuje "kinetická energie" nebo na "kin"...začíná slovo jedné z kapitol technické mechaniky, a to "kinematika",což je rozhodně o něčem jiném, než se zde řeší(trajektorie pohybu  bodu v rovině či prostoru), ale KINETIKA, fakt nevím a to jsem profesí strojař, státnice z mechaniky... no nic, jdu studovat, ale kde? Netuším a asi je nás víc... Zcela vážně: než někoho "napadnu a pošlu studovat", vážil bych slůvka a terminologii. Takže při srážce těžkého auta s malým a lehkým bude velké a těžké mít při stejné rychlosti větší kinetickou energii a k smůle toho malého jí velké(těžké) část"předá" tomu malému(lehkému) a o to hůř v malém osádka dopadne.Laičtěji to neumím napsat.
K čínskému autu : pokud test dopadl špatně, nepoužili dostatečně pevné materiály, otázka, co svarové spoje atd...takže tvary zůstaly a pružnost a pevnost použitého materiálu je jiná, než měla být.Namísto vysokopevností oceli nějaká čínská modifikace na téma ocel.Pokud je to levné, někde se šetřilo a docela dobré místo pro úsporu je materiál.
Abych se jich zastal, seč si auto z ČLR určitě nekoupím, alespoň v to doufám, tak je to jistě pokrok proti takové Š105, ale to je spíš invektiva a recese Já bych to uzavřel, že auto od soudruhů z Číny nám nestojí za to si dokazovat, co známe z technické mechaniky, z metod dimenzování (metoda konečných prvků), CAD/CAM atd. Jednoduše je ignorovat.

VanJ
26. září • 22:32

Len na ilustraciu. nedavno sa u nas stalo medzi Ziarom n/Hronom a Zvolenom, na stvorprudovej ceste. Isty manzelsky par v Corse sa rozhodol, ze bude celkom vhodne otacat sa "dialnici" a tak si to cez stredove ostrovceky (resp. nezabezpecenej medzery medzi nimi) stocil do opacneho pruhu rovno pred BMW X5 slecny Rezesovej, ktore rozhodne neslo pomaly (hovorim, cesta dialnicneho typu). Takze mame tu tazke SAV cca 2000kg vo vacsej rychlosti (tipujem tak 120-130kmh = 1,1 - 1,3 MJ), a jedno lahke auto - Corsa cca 1100kg, relativne malou rychlostou (do 20kmh). No tato Corsa to schytala od X5 zboku, naco sa nasla znacne roztrhnuta niekolko desiatok metrov dalej od miesta zrazky. BMW skoncilo taktiez mimo cesty, s deformovanym predkom, avsak kabina ostala neporusena. Vysledok zapasu X5 vs. Corsa bol dvaja mrtvy, a jeden udrety clenok (hadajte kto mal narazeny clenok).
Chuda baba, neviem ako dlho sa z toho bude spamatavat, rozhodne jej ti dvaja pekne pokazili zivot.

ITTI
26. září • 23:08

No, tohle je jednak smutné, ale zrovna takovou nehodu jsem neměl na mysli.Já srovnával, dejme tomu tu Corsu a X5, ale čelně. Pro Corsu by to bylo také hodně špatné.Spíš tragické, ale při troše štěstí by byla jistá naděje. Sice malá, ale naděje... Tohle byl boční náraz, def. zóna Corsy minimální, takže se vliv hmotnosti velkého auta ještě "umocnil". Tam to bylo naprosto jasné.Nicméně jako ilustrace je tento příklad výmluvný.Pokud by stejná Corsa narazila čelně do boku těžkého auta, osádka Corsy by to nepochybně pocítila, ve velkém a těžkém(třeba Avensiss, BMW5-7 atd.) by to také pocítili,ale byla by relativně velká šance to ustát. Hmota a dobré def. zóny se nedají ničím nahradit a už vůbec ne okecat.Dík za příklad.Lepší, kdyby býval nebyl....

Ivory
26. září • 9:57

Pánové, nechci vypadat nezdvořile, ale připadá mi, že tu řešíte pěkné blbosti. Těžké SUV musí mít samozřejmě silnější motor, brzdy atd. Ale v každém případě. Kdyby Porsche bylo stejně těžké jako Fabka, tak kdo myslíte, že bude mít asi silnější brzdy, motor? Takže jestli je auto hodně velké nebo ne zase vždy tak velkou roli nehraje!

tuky
25. září • 16:11

suhlasim; evidentne je tu dost profesorov z oblasti fyziky a logiky ktory sa venuju prinajlepsom nejakym humanitnym vedam a pojem auto ma u nich vyraz: 4 kolesa a jeden volant...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ludowil
25. září • 18:00

Jako s malejma detma.. Takze jeste jednou. Auto A ma 700kg a auto B ma 1,5tuny. Aby auto B melo stejne vykonnostni paramtery z hlediska pomeru na tunu at uz jde o rychlost, vykon brzd, crashzony apod. tak auto B musi mit tu specifikaci ne 2x lepsi ale 4x lepsi.
To je elementarni matematika a fyzika

Proto je nasnade ze cinani nato v tomto pripade podle jejich tradicni logiky neplytvali materialem a tedy prachama a proto ten Landwind nebo jak se to menuje dopadl tak ja dopadl.. To nemeni nic na tom ze SUV za x mega od mercedesu je proti 700kg auto z hlediska prenosu energie na pohyb nesmysl ktery bohuzel neni odrazen v cenach paliv, dani apod..

Yaroukh
25. září • 20:40

Ahaaaaa - ja uz to asi chapu. :o)
"Brzdy a motor se na crashtestech podili tak, ze se na ne spotrebuji penize, ktere se mohly investovat do prvku pasivnich bezpecnosti." (Ted jeste kam napechovat tu slibovanou fyziku?)
Mno, tedy ano, ekonomicky "to do sebe zapada", ale jako zduvodneni vyse proklamovaneho vlivu brzd a motoru na vysledky crashtestu, je to dost zoufala sroubovice a mam takovy pocit, ze si spis delas )(. (Potom ti ovsem tleskam. :o))

Dusan
25. září • 18:33

Placas skutecne nesmysly. Je to presne naopak. Pasivni bezpecnost tedy ochrana posadky pri narazu je u tezsiho vozidla podstatne lepsi nez u lehciho a to ze dvou duvodu. Prvnim duvodem je, ze tezsi vozidlo muze byt vetsi, tudiz dojde k deformaci na vetsi draze (deformacni zony mohou byt vetsi) a druhym duvodem je, ze vetsi hmotnost muze byt venovana na zpevneni karoserie v dulezitych (z hlediska bezpecnosti) bodech. K tomu prispiva i fakt, ze pevny material = tezky material, tedy alespon ve vetsine pripadu a pokud neuvazujeme specialni materialy pouzivane napriklad v letectvi nebo kosmonautice, ktere ovsem ve vozech beznych cenovych relaci nemohou byt pouzity pro svoji cenu.
Co se tyce aktivni bezpecnosti, tak brzdy musi byt u tezsich vozu opravdu lepe dimenzovany na druhou stranu, tezsi a vetsi vuz ma lepsi stabilitu na silnici pri zachovani lepsiho komfortu cestovani.
Zminovanych 700kg je nesmysl, protoze v teto hmotnosti nelze postavit za rozumnou cenu prakticky vuz.

Yaroukh
25. září • 12:12

Jak souvisi brzdy s crashtestem? Crashtesty se delaji prave proto, aby se zjistilo, co se s autem stane, kdyz uz brzdy nepomohou.

arthur.d
25. září • 8:24

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=9&id2=125

Nouma
25. září • 9:33

Na to ze testy probehly s modelem 2002 dobry ... ale novy auta uz sou na tom mnohem lip ... a navic ani ta cinska napodobenina nedosahuje techto vysledku..
 
Sem zvedavej co proti tomu podnikne OPEL ... jinak do par let tu kazdej bude jezdit v napodobenine Octavie f plny palbe f TDI   made in China   .... otresna predstava

Dave
25. září • 7:40

A to bylo co ?

tuky
25. září • 5:36

tak teda ja si myslim, ze mam aspon minimalne zaklady fyziky, ale vazeny pane, co vy pisete...to sa hadam nepatri ani komentovat....
vase: "To ma kazdy SUV mimochodem" je velmi usmevne konstatovanie [ktore svedci aj o znalosti fyziky ]
a len tak BTW, SUV a offroady co su spravene normalnymi firmami su vzdy bezpecnejsie ako osobne auta [uz len kvoli tej fyzike].
...vazeny pane, ja osobne moc tomu vasemu nadpisu nechapem, ale ved dobre...ked aj fyziku si moze kazdy vysvetlit po svojom, ze ...
tuky

Permon
25. září • 21:06

Uz jen kvuli te fyzice je bezpecnost SUV a terenaku pochybna! Co rikate na aktivni bezpecenost? Jak se asi brzdi tezsi, ale zejmena vyssi auto? Jak se asi chova tezsi/vyssi auto v extremni situaci? V zatackach? Vime vsichni - krome Vas, pane! Lide se milne dominvaji, ze TO VELKE AUTO je ochrani lepe, ale neuvedomuji si, za apriori jsou vystaveni vetsimu nebezpeci z horsi ovladatelnosti v extremni situaci. Ve vysledku je to s bezpecnosti asi tak podobne jako u kazdeho jineho auta. Rozhodne ale nejsou SUV a terenaky bezpecnejsi - takoveho prohlaseni bych se radeji zdrzel...

JirkaK
26. září • 20:15

Podle amerických statistik jsou nejbezbečnější auta velké sedany a kombíky, nad 1350 kg pohotovostní váhy, typicky třeba Toyota Camry. Všechny offroady mají abnormálně velký počet mrtvých při haváriích spojených s převrácením vozu. Prostě tam, kde normální auto jde do smyku a deformační zóny chrání posádku, offroad udělá kolostřešní kombinaci a z posádky zbyde prejt...
A to se ještě v Americe nejezdí jako u nás, průměrné zrychlení 0/100 kolem 18 sekund má tak Fabie HTP  

Mirko
25. září • 0:08

Opel je opravdový tragéd - proč nedodává Fronteru sám? V dnešní době SUV a off-roudů by měl mít v nabídce minimálně několik modelů této kategorie
 

tuky
25. září • 5:37

chysta sa nova frontera made in Chevrolet; takze zase nic co by potesilo bratov Oplovcov :(((

MareKKK
25. září • 6:06

to je mozne ale Chevrolet je koncern GM tak isto ako Opel  - Frontera je v podstate know how GM takze si nemyslim ze ludi od Oplu by toto az tak stvalo....

Doporučujeme

Články odjinud