Na trh přichází nový Opel Corsa

Právě v těchto dnech přichází na trh v České republice nový Opel Corsa. Kompletně nově vyvinutý model je větší a prostornější, ale stále si zachovává typické designerské prvky svého úspěšného předchůdce.
Na trh přichází nový Opel Corsa

Právě v těchto dnech přichází na trh v České republice nový Opel Corsa. Kompletně nově vyvinutý model je větší a prostornější, ale stále si zachovává typické designerské prvky svého úspěšného předchůdce.

Nová Corsa má nejdelší rozvor ve své třídě (2 491 mm) a ve svém interiéru nabízí pozoruhodný prostor zejména v místě ramen pasažérů. Plně galvanizovaná karoserie vyniká odolností, což se pozitivně odráží v bezpečnosti cestujících. Torzní tuhost karoserie se zvýšila o 33 % ve srovnání s předchozím modelem.

Svým osobitým vzhledem, který je dalším příkladem technicky orientovaného designu automobilky Opel, dává nová Corsa jasně najevo, že jde nejen ve stopách své předchůdkyně, ale také, že řádně "dospěla". Tří i pětidvéřové modely mají nyní identickou záď, do které je citlivě zasazené velké okno, harmonicky navazující na originální svisle orientovaná koncová světla.

Široký rozchod kol propůjčuje nové Corse nejenom nepřehlédnutelně sportovní nádech, ale je i hlavní momentem, který přinesl zvětšení vnitřního prostoru ve voze v oblasti ramen v porovnání s předchozím modelem pro pasažéry o výrazných 80 mm.

Nová Corsa je poháněna hospodárnými benzínovými a dieselovými motory. Zážehové agregáty jsou přitom nejenom hospodárné, ale i ekologické, protože všechny plní emisní limity normy Euro IV. Skutečným rekordmanem v nízké spotřebě je turbodiesel 1.7 l s přímým vstřikováním paliva a mezichladičem stlačeného vzduchu o výkonu 75 koní, který si řekne jenom o 4.7 l nafty na 100 km jízdy.

Kromě manuálních pětistupňových převodovek a čtyřstupňových "automatů" nabízí Opel vůbec poprvé také převodovku Easytronic. O jejích kvalitách vypovídá i to, že ve spojení s motorem 1.2 16V s ní nová Corsa spotřebuje méně paliva než s převodovkou manuální. Velký důraz byl kladen také na bezpečnost cestujících. Komplexní bezpečnostní výbava zahrnuje čelní i boční airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy pro všech pět cestujících, aktivní opěrky hlav vpředu nebo systém bezpečnostního uchycení pedálů - PRS (Pedal Release Systém). V roce 2001 se v nabídce objeví také hlavové airbagy, čímž se bezpečnost nové Corsy ještě zvýší.

Už ve výbavě základního modelu najdeme elektrický posilovač řízení, otáčkoměr, probarvená termoizolační skla, světlomety s halogenovou výbojkou H7. Základní výbava je například u modelu Gsi, který navazuje na dlouhou tradici sportovně laděných vozů Opel, o speciálně laděné závěsy kol, probarvené dveřní prahy, zadní spoiler, sportovně laděný interiér s anatomickými sedadly, sportovní volant, rádio Car CCR 2005 s přehrávačem CD a ovládáním na volantu. Kromě těchto prvků ve výbavě najdeme i 15" litá kola obutá do pneumatik 185/55 a přední mlhová světla.

Základní cena nové Corsy byla stanovena na Kč 269 900,-- za třídveřové provedení ve výbavě Club a motorem 1.0 12V. Nejdražším modelem je pětidvéřové provedení ve výbavě Elegance s motorem 1.7 DTI 16V za Kč 491 900,-.

Motor
1.0 12V
1.2 16V
1.4 16V
1.8 16V
1.7 DTI 16V
Výkon kW/ks
43/58
55/75
66/90
92/125
55/75
Točivý moment Nm
85
110
125
165
165
Zrychlení z 0-100 Km/h
17,0
13,0 (14,0*)
11,5
9,0
13,5
Max. rychlost
155
170
180
202
170
Průměrná spotřeba
5,6
6,3 (6,2*)
7,2
7,9
4,7

*Hodnoty pro automatickou převodovku EasyTronic.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků