Na tomto základu bude Toyota stavět auta do města. Vzadu čeká malé překvapení

Pro nadcházející menší modely představuje Toyota nový derivát platformy TGNA. Novinka zajistí dostatečnou variabilitu pro větší počet vozů a nejspíš se poprvé ukáže jako základ nové generace Yarisu.

TGNA platformu již používá Toyota u široké řady svých modelů. Výhradně pro chystané kompaktní vozy však nyní japonská automobilka uvádí novou variantu s označením GA-B. Velikostí se tedy zařazuje za dosavadní variantu GA-C, kterou již používá například nová Corolla nebo SUV C-HR.

TEST Toyota C-HR Neon Lime 1.8 Hybrid: C-hrrrr F-íííí!

TEST Toyota C-HR Neon Lime 1.8 Hybrid: C-hrrrr F-íííí!

Standardem dnešní techniky je samozřejmě určitá variabilita pro co nejširší využití u mnoha modelů, což z konečného hlediska šetří automobilce peníze. Platforma TGNA GA-B tedy umožní různé specifikace rozvoru, rozchodu kol i světlé výšky. Vpředu najdeme nápravu typu McPherson, vzadu mohou inženýři nasadit nápravu s vlečenými rameny a torzní tyčí, nebo víceprvkovou nápravu. Sluší se dodat, že u malých vozů s předním pohonem převažuje použití vlečené nápravy.

Toyota dále vyzdvihuje konstrukci s nízko položenou sedačkou řidiče, která je situována blízko středu celého šasi. S nízkým těžištěm a přepracovaným umístěním volantu tak má být řidiči zajištěno perfektní propojení s vozidlem. Nechybí ale také zmínka o bohatém prostoru uvnitř, což ale potvrdí až využití platformy v praxi.

Toyota FT-4X se možná dočká výroby. Lidé prostě chtějí SUV, Corolla musí ustoupit

Toyota FT-4X se možná dočká výroby. Lidé prostě chtějí SUV, Corolla musí ustoupit

V místě zadních sedaček je také uložen bateriový modul, což nasvědčuje pokračující cestu Toyoty v hybridních ústrojích i pro tento nový základ. A přestože to Toyota prozatím neoznámila, je snadné si platformu GA-B představit právě pro novou generaci hatchbacku Yaris.

S dnešním vývojem trhu je ale pravděpodobné, že základ v budoucnu vyžijí i malé crossovery, o které je stále větší zájem. Ostatně na novém crossoveru má automobilka spolupracovat s Mazdou, přičemž se mluví o novince pro americký trh ve formě produkční verze dřívějšího konceptu FT-4X.

Galerie doplněna o současnou generaci Toyoty Yaris.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků