Na těchto sedm věcí myslete, až si půjdete pro své nové auto

11 komentářů

audax
15. března • 10:21

čo znamená pojem "krátka vzdialenosť " ? kolko to je,1 km,10km,100 km ? každý si predstaví niečo iné....

michal
17. května • 21:38

řekl bych, že cesta do práce je málo, a cestovat přes půl republiky je zbytečně moc. Nějaký kompromis cca 30 -50 km bych to viděl já. Minimálně v zajíždění klidně i víc třeba 200 km ihned z prodejny

Kajda
4. listopadu • 21:29

Týkají se popisované věci i moderních vozů značky Dacia?

michal
17. května • 21:39

dálchčije nejede nikdy

JF
5. listopadu • 12:59

:-D:-D:-D;-)

Audis
4. listopadu • 15:35

Já bych doporučoval po zahřátí točit to do vysokých otáček od začátku a samozřejmě nekonstantni otáčky, aby si motor zvykl. Po 5 tis km vyměnil olej. Potvrzuje to zkušenost známého, kdy dostal nezvykle líné benzínové auto s 30 tis km na tachaku, točil to a rozjezdil to. Přestalo být líné.

Lord Owl
4. listopadu • 11:40

S ohledem na trendy v rámci nových vozů je potřeba mít na paměti zejména u evropských automobilek následující:
Když si jdete pro nové auto, ještě se chvilku nezbavujte starého..... Nikdy nevíte, kdy ho budete zase potřebovat !!

sokar
5. listopadu • 18:29

Best koment týdne! :-D:-D:-D

Hloupej Honza
4. listopadu • 8:39

jinak řečeno proč auto po duchodci nemusí být díky jeho Rally hrbitovy lepší než jiné.

Antiautomat
4. listopadu • 8:15

Samozrejme ze riadny zabeh potrebny je a vymena oleja po prvych 5.000km takisto. Motor ma potom dlhsiu zivotnost, lepsi vykon a na stare kolena sa z neho nestane zrut oleja a nervov, pripadne zrely rok po zaruke na vrakac ako by si to ta pasomnica zacinajuca sejlsom, pokracujuca retazou dodavatelov a majuca na ritnom otvore prisateho euroekouradnika, zelala.Benzinak je zabehnuty zhruba po 5.000 (niektore az po 10.000, trebars ten moj a to som ich uz par kuskov zabehol - vsetky slapu jedna radost). Pri dieseli nasobit dvoma. Zabiehat opatrne, jemne, casto radit (nepodtacat, co ale ostatne plati pocas celej zivotnosti auta, co je casty zlozvyk automatickych systemov), dopriat tomu nech si to 'sadne'. A potom uz len pravidelne menit olej po kazdych 15.000 (hlavne pri autach s nedostatocnou olejovou naplnou, co je dalsi bonus, ktorym nas vyrobcovia obdaruvaju). Za nedostatocnu olejovu napln (cim sa rychlejsie zdegraduje) povazujem vsetko pod 5l pri motore normalnych dimenzii, maly trojvalec vystaci aj so styrmi (ako posledne akcepovatelne minimum). Tam by mala otazka smerovat tiez. Spytajte sa aj na prevodovku, pri automatickych je klasicka odpoved 'napln dozivotna' nic nehovoriacim blabolom z dielne VS z powerpointu a excelu (vieme ktore to su): pri takychto vytackach ma nasledovat otazka, kolkoze rokov a kilometrov trva to dozivotie. A trvat na jasnom a konkretnom vyhlaseni a hlavne klast otazky typu 'co ak...?'.Nechajte si auto zdvihnut, pozrite sa ako sa vyrobca (ne) snazil ochranit a zakryt exponovane miesta (pri pohlade zospodu na jeden nemenovany produkt zabozrutskej jednotkovej rady som sa musel drzat zdvihaka a hned nato poldeci), z coho je vyrobena trebars olejova vana (bakelit je jasna okamzita otocka) atd. Nie je to nic nenormalne. Ked idem na trh a kupujem melon za par babiek, pozriem si ho tiez zo vsetkych stran. Hlavne v dnesnej dobe, ked vyrobcovia nevahaju pouzivat doslova spinave metody na podporu ich zisku. Spravanie sa istej automobilky k zakaznikom po znamych pruseroch je snad dostatocnou vystrahou. Takze 10x meraj a raz rez.

Petr
4. listopadu • 7:54

U těchto článků by nebylo na škodu uvádět zdroj, protože autorův článek pěkně vykrádá nedávné video od Engineering Explained na YouTube a Autorevue ho tak vydává za svůj originální.
Nicméně dobré informace a vše má svou logiku.

Doporučujeme

Články odjinud