Na těchto sedm věcí myslete, až si půjdete pro své nové auto

Odborníci doporučují chovat se k novému autu během prvních 1500 - 2000 kilometrů po zakoupení jinak než při pozdějším běžném provozování. Hlavně vadí jízdy se studeným motorem a monotónní provoz.
Na těchto sedm věcí myslete, až si půjdete pro své nové auto

Když dnes zákazník přijde do autosalonu jakékoli automobilky v Evropě, snadno získá dojem, že  nové vozy není třeba zajíždět. V návodech a příručkách často nic takového nestojí, a tak ani prodejci se většinou s takovými radami neobtěžují, právě naopak. Tvrdí, že takové zacházení s autem je zbytečný, a třeba nádavkem přidají nějakou tu nostalgickou vzpomínku na staré škodovky s nápisem „V záběhu“ na zadním okně.

Zcela jiná je ale situace ve Spojených státech. V této zemi patří k dobrému zvyku zákazníky informovat o všech možných rizicích. Například je třeba v návodu na obsluhu mikrovlnné trouby napsáno, že do ní nepatří živá zvířata. Proto se rovněž výrobci aut obávají spotřebiteli oznámit, že zajíždět auto není potřeba. Skutečnost, že to je naopak vhodné, dokládá počínání Hondy, respektive její americké odnože Acura. Ta dokonce u nového supersportu NSX zajíždí motory sama, ještě před jejich montáží do vozu. Majitel se tak bez výčitek může pustit rovnou do okruhového řádění.

Čeho se tedy prvních přibližně 2 000 kilometrů po převzetí nového vozu vyvarovat?

1. Nejezděte na plný plyn

Než budete moci vyzkoušet, co skutečně v novém motoru vězí, počkejte alespoň 1 500 či 2 000 kilometrů. Nejdůležitějším místem během zajíždění motoru je styková plocha válce s pístními kroužky. U nového motoru se navzájem obrušují, což se při plné zátěži neděje zcela ideálně. Kvůli vyšší tepelné zátěži, která plyne z plného využívání výkonu, se může píst zbytečně roztáhnout, a tak po zajetí motor bude spotřebovávat více oleje. Navíc nebude mít takový výkon.

Nejdeme pro rohlíky, kupujeme nové auto (reportáž)  

Nejdeme pro rohlíky, kupujeme nové auto (reportáž)  

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků