Na těchto sedm věcí myslete, až si půjdete pro své nové auto

Odborníci doporučují chovat se k novému autu během prvních 1500 - 2000 kilometrů po zakoupení jinak než při pozdějším běžném provozování. Hlavně vadí jízdy se studeným motorem a monotónní provoz.
Na těchto sedm věcí myslete, až si půjdete pro své nové auto

Když dnes zákazník přijde do autosalonu jakékoli automobilky v Evropě, snadno získá dojem, že  nové vozy není třeba zajíždět. V návodech a příručkách často nic takového nestojí, a tak ani prodejci se většinou s takovými radami neobtěžují, právě naopak. Tvrdí, že takové zacházení s autem je zbytečný, a třeba nádavkem přidají nějakou tu nostalgickou vzpomínku na staré škodovky s nápisem „V záběhu“ na zadním okně.

Zcela jiná je ale situace ve Spojených státech. V této zemi patří k dobrému zvyku zákazníky informovat o všech možných rizicích. Například je třeba v návodu na obsluhu mikrovlnné trouby napsáno, že do ní nepatří živá zvířata. Proto se rovněž výrobci aut obávají spotřebiteli oznámit, že zajíždět auto není potřeba. Skutečnost, že to je naopak vhodné, dokládá počínání Hondy, respektive její americké odnože Acura. Ta dokonce u nového supersportu NSX zajíždí motory sama, ještě před jejich montáží do vozu. Majitel se tak bez výčitek může pustit rovnou do okruhového řádění.

Čeho se tedy prvních přibližně 2 000 kilometrů po převzetí nového vozu vyvarovat?

1. Nejezděte na plný plyn

Než budete moci vyzkoušet, co skutečně v novém motoru vězí, počkejte alespoň 1 500 či 2 000 kilometrů. Nejdůležitějším místem během zajíždění motoru je styková plocha válce s pístními kroužky. U nového motoru se navzájem obrušují, což se při plné zátěži neděje zcela ideálně. Kvůli vyšší tepelné zátěži, která plyne z plného využívání výkonu, se může píst zbytečně roztáhnout, a tak po zajetí motor bude spotřebovávat více oleje. Navíc nebude mít takový výkon.

Nejdeme pro rohlíky, kupujeme nové auto (reportáž)  

Nejdeme pro rohlíky, kupujeme nové auto (reportáž)  

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský