Na těchto sedm věcí myslete, až si půjdete pro své nové auto

Odborníci doporučují chovat se k novému autu během prvních 1500 - 2000 kilometrů po zakoupení jinak než při pozdějším běžném provozování. Hlavně vadí jízdy se studeným motorem a monotónní provoz.
Na těchto sedm věcí myslete, až si půjdete pro své nové auto

Když dnes zákazník přijde do autosalonu jakékoli automobilky v Evropě, snadno získá dojem, že  nové vozy není třeba zajíždět. V návodech a příručkách často nic takového nestojí, a tak ani prodejci se většinou s takovými radami neobtěžují, právě naopak. Tvrdí, že takové zacházení s autem je zbytečný, a třeba nádavkem přidají nějakou tu nostalgickou vzpomínku na staré škodovky s nápisem „V záběhu“ na zadním okně.

Zcela jiná je ale situace ve Spojených státech. V této zemi patří k dobrému zvyku zákazníky informovat o všech možných rizicích. Například je třeba v návodu na obsluhu mikrovlnné trouby napsáno, že do ní nepatří živá zvířata. Proto se rovněž výrobci aut obávají spotřebiteli oznámit, že zajíždět auto není potřeba. Skutečnost, že to je naopak vhodné, dokládá počínání Hondy, respektive její americké odnože Acura. Ta dokonce u nového supersportu NSX zajíždí motory sama, ještě před jejich montáží do vozu. Majitel se tak bez výčitek může pustit rovnou do okruhového řádění.

Čeho se tedy prvních přibližně 2 000 kilometrů po převzetí nového vozu vyvarovat?

1. Nejezděte na plný plyn

Než budete moci vyzkoušet, co skutečně v novém motoru vězí, počkejte alespoň 1 500 či 2 000 kilometrů. Nejdůležitějším místem během zajíždění motoru je styková plocha válce s pístními kroužky. U nového motoru se navzájem obrušují, což se při plné zátěži neděje zcela ideálně. Kvůli vyšší tepelné zátěži, která plyne z plného využívání výkonu, se může píst zbytečně roztáhnout, a tak po zajetí motor bude spotřebovávat více oleje. Navíc nebude mít takový výkon.

Nejdeme pro rohlíky, kupujeme nové auto (reportáž)  

Nejdeme pro rohlíky, kupujeme nové auto (reportáž)  

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků