Na světě jsou první komerční kola z karbonu

První kola pro automobil, která jsou vytvořena z karbonových vláken, představil švédský výrobce supersportovních vozů Koenigsegg. Ten je použil na svůj nový model CCX. Kola vynikají hlavně extremně nízkou hmotností, když v tomto směru dosahují až o 40% menších hodnot, než kola ze slitin hořčíku. Kola se také vyznačují velmi vysokou pevností, což je pro automobily, které atakují rychlost 400 km/h, nezbytné. Extrémní je ovšem i cena. Ta by se dle neoficiálních informací měla pohybovat okolo 20 tis. dolarů (přibližně 500 tis. Kč). Na druhou stranu Koenigsegg nehodlá prodávat tyto kola samostatně a pokud o ně máte zájem, musíte si k nim přikoupit za zhruba 680 tis. eur (přibližně 19,6 mil. Kč) i model CCX.

Novinkou budou také vysokovýkonné pneumatiky, které nyní vyvíjí GoodYear a které budou určeny pro vozy s extrémním výkonem. Do směsi, ze které je pneu vyrobena, budou také přidány karbonová vlákna, čímž se plášť výrazně zpevní. Tyto pneu by měly být k dodání v květnu tohoto roku.

Tip: Podrobné představní modelu Koenigsegg CCX si můžete přečíst zde.

Tip2: Živé fotografie modelu CCX ze Ženevy si pak můžete prohlédnout zde.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků