Na světě jsou první komerční kola z karbonu

První kola pro automobil, která jsou vytvořena z karbonových vláken, představil švédský výrobce supersportovních vozů Koenigsegg. Ten je použil na svůj nový model CCX. Kola vynikají hlavně extremně nízkou hmotností, když v tomto směru dosahují až o 40% menších hodnot, než kola ze slitin hořčíku. Kola se také vyznačují velmi vysokou pevností, což je pro automobily, které atakují rychlost 400 km/h, nezbytné. Extrémní je ovšem i cena. Ta by se dle neoficiálních informací měla pohybovat okolo 20 tis. dolarů (přibližně 500 tis. Kč). Na druhou stranu Koenigsegg nehodlá prodávat tyto kola samostatně a pokud o ně máte zájem, musíte si k nim přikoupit za zhruba 680 tis. eur (přibližně 19,6 mil. Kč) i model CCX.

Novinkou budou také vysokovýkonné pneumatiky, které nyní vyvíjí GoodYear a které budou určeny pro vozy s extrémním výkonem. Do směsi, ze které je pneu vyrobena, budou také přidány karbonová vlákna, čímž se plášť výrazně zpevní. Tyto pneu by měly být k dodání v květnu tohoto roku.

Tip: Podrobné představní modelu Koenigsegg CCX si můžete přečíst zde.

Tip2: Živé fotografie modelu CCX ze Ženevy si pak můžete prohlédnout zde.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků