Na světě jsou první komerční kola z karbonu

První kola pro automobil, která jsou vytvořena z karbonových vláken, představil švédský výrobce supersportovních vozů Koenigsegg. Ten je použil na svůj nový model CCX. Kola vynikají hlavně extremně nízkou hmotností, když v tomto směru dosahují až o 40% menších hodnot, než kola ze slitin hořčíku. Kola se také vyznačují velmi vysokou pevností, což je pro automobily, které atakují rychlost 400 km/h, nezbytné. Extrémní je ovšem i cena. Ta by se dle neoficiálních informací měla pohybovat okolo 20 tis. dolarů (přibližně 500 tis. Kč). Na druhou stranu Koenigsegg nehodlá prodávat tyto kola samostatně a pokud o ně máte zájem, musíte si k nim přikoupit za zhruba 680 tis. eur (přibližně 19,6 mil. Kč) i model CCX.

Novinkou budou také vysokovýkonné pneumatiky, které nyní vyvíjí GoodYear a které budou určeny pro vozy s extrémním výkonem. Do směsi, ze které je pneu vyrobena, budou také přidány karbonová vlákna, čímž se plášť výrazně zpevní. Tyto pneu by měly být k dodání v květnu tohoto roku.

Tip: Podrobné představní modelu Koenigsegg CCX si můžete přečíst zde.

Tip2: Živé fotografie modelu CCX ze Ženevy si pak můžete prohlédnout zde.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků