Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

JirkaX  |  13. 05. 2019 17:53

kecy..

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  13. 05. 2019 20:43

Co od tebe čekat, že.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  13. 05. 2019 20:50

tos psal mě..?

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  13. 05. 2019 20:51

né to psal mě čecháček co krade nicky..

Odpovědět  |   | 
Frankie  |  13. 05. 2019 17:59

Koukám že VW je plný úderníků za které by se nemuseli stydět ani plánovači pětiletek.
Nevím proč se neustále řeší jen osobní doprava, když města jsou plná naftových užitkáčů do 3,5 tuny které často jezdí jen kolem komína a bez problému by si s dojezdem např. 300 km na jedno nabití bohatě vystačili, kde jsou???

Odpovědět  |   | 
mikesh  |  18. 05. 2019 07:21

Kup si ten uzitkac od uderniku z Tesly. Elektro delaji 15 let, snad uz nejaky vypotili...

Odpovědět  |   | 
.-.  |  13. 05. 2019 18:16

V tržní ekonomice mají města a obce stavět nějaké nabíjecí stanice? A to by pak měly stavět i prodejny potravin, cukrárny, holičství, bankomaty a pneuservisy. Na každém rohu by pak mohla být také fungl hospoda, penzion, kino, nebo bar, aby mohli lidé relaxovat, než se jim ty Eauta nabijí... Mám takový divný pocit , že nás tento pokrok a důraz na správné priority, jak mluví soudruzi z VW, vrací minimálně o tricet let zpátky.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  13. 05. 2019 18:34

Osobně to vidím spíš návrat do 50. let, do období toho nejhoršího komunismu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 05. 2019 23:32

Běz si stěžovat i k žebrákům do BMW a Mercedesu, ty v tom jedou s nima a taky očekávaj, že dobíječky bude stavět někdo za ně. Tesla jich postavila tisíce po celým světě a rozhodně s tím nikoho nevotravovala.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2019 00:11

To se pletes, rad ti osvezim zaklady trzni ekonomie https://www.enviwiki.cz/wiki/Veřejný_statek

“Pro tržní ekonomiku jsou typické soukromé statky a jejich směna na trhu. Většina spotřebního zboží a služeb patří do této kategorie. Existuje však důležitá kategorie statků, které mají jiné vlastnosti. Ekonom Paul Samuelson definuje veřejný statek jako statek:

a) z jehož spotřeby nelze rozumně nikoho vyloučit (princip nevylučitelnosti),
b) jehož spotřeba jedním člověkem neomezuje spotřebu ostatních (princip nekonkurence).
Z toho lze většinou odvodit ještě třetí charakteristiku – takový statek nelze nikomu dávkovat podle toho, jak za něj platí. Klasickými příklady jsou maják či národní obrana.”

Take mezi verejne statky patri napr. verejne silnice nebo zeleznice.

Vetsina ekonomu se shoduje, ze i nabijecky pro EV patri mezi verejne statky, energie je potom dodavana soukromymi subjekty.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 05. 2019 07:04

A proto Tesla na nikoho nečekala a začala si prostě jen tak stavět své stanice. Kdyby čekali, možná čekají dodnes...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 05. 2019 07:04

A proto Tesla na nikoho nečekala a začala si prostě jen tak stavět své stanice. Kdyby čekali, možná čekají dodnes...

Odpovědět  |   | 
iPace  |  14. 05. 2019 09:19

"energie je potom dodavana soukromymi subjekty." kdy vetsina techto subjektu jsou stejne polostatni nebo plne statni subjekty

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2019 10:44

Ano protoze energetika je bohuzel oligopolni zalezitost s velkou regulaci statu (jinak by ti prodali elektriku klidne 3x draz). Tak to proste funguje a to je potom uplne jina pisnicka a nepocitej, ze se s tim za naseho zivota neco zmeni Jediny co je jisty je, ze cim vic budeme nabijet auta, tim drazsi elektrina bude.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  16. 05. 2019 23:37

Ti by vejrali, až by jim dodavatel energií nebo soukromá společnost provozující silnice sdělila, že jejich ves či ulice je nerentabilní a tak je nepřipojí/odpojí

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 05. 2019 08:22

S terminom ‘trhova ekonomika’ by nemali operovat ludia, ktorych ekonomicky horizont konci za danovym priznanim ich s.r.o.

Otazka... kto postavi a hlavne... kto zaplati v trhovej ekonomike cesty, zeleznicne trate, rozvodovu sustavu elektriny.....

Ten zly stat, ktoreho sucastou su mesta a obce, vsak.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  13. 05. 2019 18:32

Prý obrovský zájem

10000 zájemců v celém Německu? No to si snad sednu na zadek. Ale jo OK každý ať si za své peníze koupí co chce.

Ale tajemství tkví v posledním odstavci, kde se píše, že sama automobilka postaví nabíječky ve svých areálech a blízkém okolí. Takže je myslím celkem jasné, kdo jsou ti zájemci že? Budou si ta autíčka na baterky prodávat sami sobě a nám díky tomu snižovat fleetové emise. Podobně to plánuje i naše Škodovka.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  13. 05. 2019 19:29

V diskusii sú zase samé dojmy, kecy a žvásty. Skrátka mlátenie prázdnej slamy. Ja uvediem jednu predpoveď z roku 2012 o tom, aký mal byť vývoj v nasledovných 10-12 rokoch, a potom uvediem súčasný stav. Ako každá predpoveď aj táto je nepresná o niekoľko rokov, ale inak, ako by väčšina ľudí čakala.
Tu je odkaz na článok starý 7 rokov - z roku 2012. Podľa neho by v roku 2020 mohla byť cena batérií 200 USD za kWh a v roku 2025 len 160 USD za kWh.
https://elektrickevozy.cz/clanky/ceny-baterii-do-el... ...
A aký bol vývoj cien batérií od roku 2010 do roku 2018? O tom hovorí tento graf. Podľa neho cena batérií klesla od roku 2010 do roku 2018 o 85 %! Z 1160 dolárov za kWh na 176 USD. Na grafe sú mimochodom krásne vidieť veľké medziročné poklesy cien batérií.
Je rok 2019 a cena batérií je zase o niečo nižšia - hlavne u Tesly. Takže v roku 2019 máme cenu batérií, aká sa predpokladala až v roku 2025.
https://www.dropbox.com/s/xyp6drbe4issvpd/cena-ba... ...
A ešte jeden zaujímavý článok o plánoch Tesly z roku 2014. Môžete si porovnať, koľko z plánov E.Muska vyšlo.
http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesly-srazi-c... ...
Tu je ešte jeden zaujímavý článok starý pol roka, v ktorom sa odhadujú výrobné ceny batérií od Tesly a ďalších výrobcov.
https://www.teslamagazin.sk/baterie-elektromobily-vyr... ...
Tých odkazov by sa dalo dať veľa. Ale bolo by to zbytočné. Kto záujem má, si údaje na internete vyhľadá sám. A kto je presvedčený o nezmyselnosti elektromobilov, tak toho nepresvedčí vôbec nič.

Odpovědět  |   | 
.-.  |  13. 05. 2019 20:10

Grafy, grafy a zase grafy... Rozhodující bude reálná poptávka od zákazníků, kteří budou ochotni za ta auta zaplatit, a pak těm svejm milackum ještě sloužit. Velmi se těším na graf spokojenosti zákazníků ,až při nějaké delší objížďce, či kalamitě vystřízliví, a jejich ochotu koupit si Eauto znovu, či doporučit přátelům jeho koupi. V tom že maji Eauta pro část populace smysl, ale nepochybuji. Mimochodem, bylo by dobré zamyslet se, co se stane pokud se masová elektromobilita ukáže jako nesmysl. Evropské automobilky a jejich subdodavatelé by pak mohly být odkazane na "zachranu" od Číňanů ,nebo Indů...

Odpovědět  |   | 
josephko  |  13. 05. 2019 23:08

Neexistuje jediný dôvod, prečo by sa elektromobilita mala ukázať ako nezmysel. V momente, keď ceny elektromobilov klesnú na ceny spaľovákov, len málo ľudí bude chcieť niečo iné ako elektromobily. Ten čas je veľmi blízko - o 3 či 4 roky...
Čo má objížďka či kalamita čo robiť so spokojnosťou zákazníkov? V prípade problémov s naopak elektromobil bude dať núdzovo dobiť na každej zapadlej vesnici, kde aj líšky dávajú dobrú noc. Tam benzínku asi ťažko nájdeš...
Celé to je len a len o jednom - prestať vnímať zveličené problémy elektromobilov a naopak sa sústrediť na výhody elektromobilov, ktoré spaľováky nikdy nemôžu poskytnúť: Skrátka začať myslieť inak.
Navyše vývoj batérií a ostatných komponentov sa nezastavil, práve naopak. Stále viac a viac veľkých firiem vstupuje do tohto biznisu a investuje miliardy dolárov a eúr do výskumu a vývoja technológií batérií a logicky aj do výrobných kapacít. To môže mať len jediný následok - znižovanie cien batérií (a tým aj elektromobilov) a zvyšovanie ich kvality a kapacity. "Cestovná mapa" vývoja batérií je daná - po batériách s kvapalným elektrolytom prídu batérie s pevným elektrolytom, po nich prídu litium air batérie. Vo vzdialenejšej budúcnosti ich nahradia batérie na báze superkondenzátorov. Ale ani superkondenzátormi sa vývoj určite nezastaví.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  14. 05. 2019 06:08

3-4 roky ? takze az v te dobe bude eCityGo za 250 tacu, coz je i tak vic, omluvim se

Odpovědět  |   | 
Martin  |  14. 05. 2019 10:26

Problem fanousku ev je velka fantazie. Vy nezijete ted ale v budoucnosti ve svem vysnenem světě. Rad si pockam az za 3 roky buse stat ev stejne jako spalovak. Ale je to utopie.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  14. 05. 2019 11:36

josephko odporúčam ti zobudiť sa vytiahnuť ruku zo šerbla, lebo máš mokré sny.
Pozri sa na skutočný trhový podiel el. aut, sú to zanedbateľné čísla, ak by sa aj cenovo vyrovnali spalovákom, tak tie majú lepší dojazd a netreba ich zdĺhavo nabíjať. A posledný problém sú suroviny na výrobu batérií, ktoré sú obmedzené a už teraz je s tým problém. El. autá sú vhodné ako doplnok do miest a na kratšie vzdialenosti to je realita !

Odpovědět  |   | 
kluc  |  14. 05. 2019 09:05

Takže dle tebe elektroauta už nepotřebují různé dotace a podpory. Také na ně můžeme nasadit podobně brutální daně jako na benzín a naftu. A jejich ceny nebudou výrobci muset dotovat zvýšením cen aut se spalovákem. Až se budou elektroauta prodávat za stejných podmínek jako auta se spalovákem, tak ty tvoje moudra začnu číst. Zatím by to však nikdo dobrovolně nekoupil.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 05. 2019 09:09

Vždyť se prodávají. Na těžbu a zpracování ropy jsou všude dotace, mnohokrát jsme tu za poslední roky měli šrotovné (a ne, podmínkou nebylo koupit elektroauto), automobilky dostávají různé podpory (nejen slavná záchranná akce v USA, ale totéž bylo ve Francii, Británii i Německu)...

Odpovědět  |   | 
Průša  |  13. 05. 2019 21:40

Business založený na dotacích funguje přesně do té chvíle, dokud ty dotace někdo nezruší.
https://finance.yahoo.com/news/tesla-plunges-two-lo... ...

Odpovědět  |   | 
josephko  |  13. 05. 2019 23:19

Asi ti unikla jedna vec: Tesla od roku 2019 začala svoje autá vo veľkom vyvážať do Európy a Číny. Mimochodom vo Švajčiarsku a Nórsku sa Tesla 3 stala hneď najpredávanejším autom - skrátka porazila všetky spaľováky. Ale nie o tom som chcel.
Doprava áut do Európy a Číny nejaký ten čas trvá. A prepravujú sa tisícky áut. Je logické, že autá, ktoré sú na lodi, sa nemôžu zarátať do štatistiky áut predaných zákazníkom a v štatistike zatiaľ chýbajú. Navyše Tesla je limitovaná objemom výroby batérií a má menšie problémy s Panasonicom, v kooperácii s ktorým batérie vyrába. Ten sa zaviazal, že s jeho technológiou a súčasnými strojmi výroba dosiahne 35 GWh energie, ale podľa Tesly je to len 24 GWh. Logicky E.Musk nechce kupovať ďalšie stroje, pokiaľ linky nebežia na plný výkon. Hovorí sa aj o tom, že E.Musk namiesto Panasonicu hľadá náhradu.
A ty stále točíš len a len o tých svojich prakticky nepodstatných dotáciách...

Odpovědět  |   | 
Průša  |  14. 05. 2019 09:16

Dotace jsou životní nutnost pro elektroauta, když dotace jsou, elektroauta se prodávají, jakmile skončí, prodeje padají k nule a zájem má jen hrstka lidí.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  14. 05. 2019 12:37

Presne to hovoria aj automobilky, napríklad pri uvedené nového elektrického Peugeotu 208 sa vyjadrili tak že predaj závisí od záujmu zákazníkov - predpokladajú že elektrické bude každé 8 auto na linke, im ide len o to aby mali elektroverziu v ponuke.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  14. 05. 2019 12:43

Totiž aj EU má v tej smernici túto formuláciu, že závisí od záujmu zákaníkov, automobilke stačí že to bude mať v ponuke a keď nebude záujem, už to nie je ich problém, oni predpis EU splnili.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2019 00:21

Toto opet neni pravda. I v trzni ekonomii jsou dotace v nekterych pripadech povazovany za oduvodnene. Napr. investice do noveho ekonomickeho trhu, ktery by mel bez dotaci problem prekonat uvodni velke investice.

Mezi takove patri napr. vystavba letist nebo jako dobry priklad slouzi investice do spolecnosti Airbus. Soukrome firmy by totiz obtizne vytvorily samy o sobe konkurenci Boeingu (ktery patri mezi nejdotovanejsi firmy na planete - armada, nuklearni zbrane, pristavaci moduly na mesic, rakety, raketoplany, nuklearni bombardery atd atd).

Takze i pobidky a dotace rozvijejiciho se trhu maji v trzni ekonomii sve misto a opodstatneni, aneb ekonomie 101.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  14. 05. 2019 01:09

Jak moc jsou dotovaný arabský aerolinky jako Quatar Qirlines, Emirates apod.? Maj leteckej petrolej za dumpingový ceny? Jak moc tím drtěj konkurenci?

Odpovědět  |   | 
Průša  |  14. 05. 2019 09:17

Co není pravda?

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2019 11:19

Paal jsi “Business založený na dotacích funguje přesně do té chvíle, dokud ty dotace někdo nezruší.”

To neni pravda.

Odpovědět  |   | 
Průša  |  14. 05. 2019 12:58

U elektroaut to pravda je a je lehko doložitelná čísly prodejů v zemích/státech s dotacemi a bez dotací a po ukončení dotací.

Odpovědět  |   | 
.-.  |  14. 05. 2019 09:19

Opravdu si tady někdo myslí, že poslanci , senátoři, nebo kongresmani jsou schopní vytvořit nějaký nový perspektivní trh? Že jsou chytřejší než podnikatelé, ať už v IT, průmyslu, stavebnictví, atd. Jedno zda jako jednotlivci, či v malých, nebo velkých firmách? Kolik takových odborníků z vlády, senátu ,či kongresu stálo Fordovi,Jobsovi, Gatesovi za zadkem a radili jim jak to musí smontovat, či naprogramovat, aby jim ty jejich nemožné výrobky lidi koupili a vzniknul trh?
O letištích, a jejich nutných dotacích, (pokud se tedy nejedná o nějaký obydlený ostrov, kam je potřeba dopravit potraviny, lékařskou pomoc, vojenské letiště apod. ) to je přeci taky jen pohádka pro naivky, viz. Nošovice, Brno apod., černé díry na peníze. V Pardubicích a Hradci to nejspíše dopadne stejně. Utratí se stamilióny, za mezinárodní letiště, které si poté nevydělá ani na provoz. Čili žádný nový trh, ale vyhozené peníze. Vy socialisti si s těmi nesmyslnými dotacemi a teoriemi ve jménu pokroku, ale nedáte pokoj, furt budete hledat mezeru na trhu....

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 05. 2019 10:23

Prosím, které velké letiště na světě vzniklo bez státní podpory a dotací? Respektive bez státní výstavby?

Odpovědět  |   | 
.-.  |  14. 05. 2019 11:23

Ale my nejsme ve sporu, vy mluvíte o velkých mezinárodních letištích, které dneska bez zapojení státu a dalsiho napojení na infrastrukturu, která ale není v jejich kompetencích, těžko mohou dále růst a rozvíjet se. Podstatou mého příspěvku bylo ,že si pár naivku myslí, že lze tyto mezinárodní letiště postavit někde v Hradci, Nošovicích, nebo dokonce Českých Budějovicích. Ptám se, pro koho, kde jsou zde ty miliony zákazníků ? Pak to totiž dopadne tak, že kraj dotuje nejenom letiště, ale i dopravce aby mu tam vůbec někdo lital! Vyhozené peníze, zatímco hlavní silniční tahy směr České Budějovice Linz, nebo Brno Vídeň pouze na papíře a to ještě bez všech potřebných razítek!

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2019 10:52

To neni tak cernobile.

Rozvoj pocitacove elektroniky byl pres armadu, opet z verejnych financi. Nejdrive Turingova masinka na Enigmu, pozdeji elektronika pro vsechno ostatni. Armada byla pevni zakaznik. IBM, Intel atd to jsou vsechno technologie a firmy, ktere mely nemaly podil zdroju od vojenskeho sektoru - predevsim vesmirne technologie a studena valka. To je svym zpusobem neprima dotace.

Takze byt to tak nevypada, kdyby tyhle penize do vznikajiciho IT prumyslu nepritekly v obrovskych mnozstvich od armady z verejnych penez, potom by ani Jobs ani Gates jeste desitky let nemohli delat to, co delali. To by se totiz bez verejnych penez cely stalo az o 20-40 let pozdeji, kdo vi jestli. To jen tak naokraj.

Odpovědět  |   | 
.-.  |  14. 05. 2019 12:06

Máte pravdu, tyto technologie z velké části vznikli ve snaze mít technologický náskok před protivníkem, za pomoci veřejných financí. Ale masové rozšíření bylo dosaženo Soukromým sektorem, který dokázal tyto technologie "zabalit a prodat" do výrobků, či služeb, které dnes používáme v každodenním životě. A v této druhé fázi, jsou podle mého názoru dotace naprosto zbytečné a nebezpečné. Vy tou dotací totiž výrobek, či služby druhému vnucujete. Opravdu si myslíte ,že je zákazník tak hloupí, že není ochotný si za výrobek, či služby, které mu přinášejí nějaký další benefit připlatit ? P.s. proti elektromobilite nic nemám, ale tvrdit ,že nemá žádné nevýhody a proto ji musíme podporovat, dotovat a spalovaky pro jistotu zakázat , je obrovská hloupost.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 05. 2019 13:36

Problémem je, že bez zájmu armády by ty výrobky nikdy nevznikly. Proč by někdo investoval do vývoje, když je levnější dolovat zisky z už hotové technologie? Masové rozšíření všeho způsobil vždycky až takový technologický pokrok, který umožnil vyrábět dané věci levně.
A už po mnohokráté opakuji (asi stejně zase zbytečně) - spalovací motory NIKDO NEZAKAZUJE.

Odpovědět  |   | 
.-.  |  14. 05. 2019 14:54

Pokud víte, jaké technologie by vznikly, nebo nevznikly s/bez armádnich projektů, pak jste genius, nebo prehanite. Ono spíše než o armádu, jde především o ty firmy, které se podílejí na projektech a jsou schopné ty technologie vymyslet a uvést v život. A není náhoda že to je zejména v USA. Evropa umí hlavně danit a regulovat, což se týká i oněch spalovacích motorů. Nikdo je zde nezakazuje, "jenom" po nich požaduje takové parametry, které jsou dneska nereálné ,a nebo po výrobcích požaduje takové finanční postihy, které budou v podstatě likvidační. (Přitom ještě před deseti lety se politici upínali k dieslum, které nám měly přinést spásu,dnes ji vidí v elektrice...) Já jsem ale optimista, protože nesmyslné dotace připraví lidi o peníze a oni vystřízliví. Osobně jsem zvědavý na takovou Francii, kde prezident při větším jak 3%deficitu k HDP po dobu 9ti z 10let slibuje velkolepé plány, pak vymyslí v podstatě jen nové daně , aby je nakonec po tlaku ulice odvolal, či odložil . A to se jednalo o zvýšení o cca 1kc/l.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  16. 05. 2019 23:46

Uvědomuješ si, že bez vládních dotací do vojenských a kosmických programů by si Gates a Jobs hráli leda s lampovkou?
Dokonce i technologie pro autonomní auta mají základ v masivních armádních dotačních programech. Jaderné elektrárny máme jen díky státním a vojenským dotačním programům. I na tom internetu si pindáme jen díky vojenské komunikační síti přetvořené na síť univerzitní (oboje samozřejmě dotované).
Tahle Machova moudra jsou opravdu k smíchu. Pamatuju si, jak ten vůl navrhoval rozprodat státní hmotné rezervy. Dnes máš na pumpě benzín jen díky nim, protože ropovod z Ruska už je několik týdnů mimo provoz...

Odpovědět  |   | 
sumi  |  13. 05. 2019 22:41

Obrovský zájem pro men znamená statísícové předobjednávky..
Těch cca 10 tisíc není málo , ale další se nepohrnou...
Kdo by taky chtěl tahat prodlužku z paneláku na parkoviště páe set metrů , že?
Nebo čekat na dobíjecí stanici pár hodin...ve frontě a pak další hodiny na dobití..a to nebude do max. kapacity.
Do města jako druhé auto pro movité lidi s garáží v baráku možná dobrý..
Masově úplná blbost.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2019 00:27

Ja odhaduju ze 9500 z tech prvnich 10 tisic jsou firmy jako CEZ a zbytek par nadsencu a sberatele, kteri to nechaji 50 let v garazi a pak se to pokusi prodat jako raritni “prvni produkcni EV od VW”.
Otazkou taky je kolik si jich musi povinne objednat dealeri ...

Ja jsem spis zvedavy, co se bude dit po tech prvnich 30 tisicich, tedy jestli to bude chtit bezny zakaznik. Precejen Tesla M3 je vetsi, rychlejsi a v kazdem vyrobenem kusu je pripraveny komplet autopilot... proc by tedy nekdo chtel kupovat horsi zbozi?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  14. 05. 2019 01:02

"Zájem o vůz je obrovský"

Rezervace VW ID3 za 24 hodin
10 000 kusů

Rezervace Tesla M3 za 24 hodin
232 000 kusů

Zájem oproti Tesle je spíš obrovsky malý, konkrétně 23x menší.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 05. 2019 07:14

No jo, ale to mluvíš o zaostalé Tesle ze zaostalých USA. Tady je to pokrokový vůz od špičkové nadautomobilky VW a objednává vysoce náročná a úžasná Evropa...

Odpovědět  |   | 
logika  |  14. 05. 2019 10:12

Podle nadpisu už VW vyrobilo 200 předsériových kusů a k nim má 10.000 objednávek za 24h. Kolik měla Tesla vyrobených předsériových kusů v době, kdy měla rezervace na 232.000 ks za 24h?
Nevynechala náhodou Tesla tenkrát u modelu 3 předsériovou výrobu, protože takový postup považovali za neefektivní a zastaralý? Jak se to pak projevilo v náběhu výroby a v její kvalitě - nebylo kvůli tomu nějaké to zdržení a následné rušení rezervací?

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2019 11:14

Nojo ale nejak zapominas, ze Tesla musela postavit fabriku i auto kompletne od piky, ostatni automobilky to vsechno know how maji uz 50-100 let - ti to maji milionkrat snadnejsi, davno vedi jak se veci delaji, maji vsechny dodavatele, maji naslapany fabriky, naslapany rizeni kvality atd. Tam neni co vymyslet. Neco jinyho je zmenit linku a vyrabet tam jiny auto (to delaji automobilky deno denne) a neco uplne jinyho je zalozit vsechno od piky a zaroven vsechno o generaci napred pred konkurenci. Docasne s tim budou problemy a taky ze jsou (rizeni kvality, dealerska sit/oprava Tesly, distribuce apod), ale ty vsechny pujde relativne snadno adresovat. Ted slo o to cely to rozjet co nejrychleji. Hotovo. Kdyz zmalki tohle, zvladnou jiste take adresovat porodni bolesti.

Odpovědět  |   | 
logika  |  14. 05. 2019 15:22

Kompletně od píky asi ne, když 10.2.2017 tady https://www.autorevue.cz/tesla-chce-zacit-vyrabet-... ... popisovali přestavbu továrny:
"Musí proto dojít k přebudování závodu v kalifornském Fremontu. Známý výrobce elektromobilů už informoval své dodavatele o pozastavení výroby v trvání jednoho týdne. Tato přestávka umožní přebudování lakovny, rozšíření kapacity a provedení celkové údržby továrny. "

Anebo třeba článek z 2.7.2018, který naznačuje, že ten původní plán být o generaci napřed před konkurencí až tak nevyšel: "Jedním z důvodů, proč Tesla stanovené plány neplnila, bylo široké využití automatizace, které se nepodařilo dostatečně vyladit. Elon Musk později uvedl, že příliš důvěřoval robotům." Více na: https://www.autorevue.cz/tesla-je-konecne-automobi... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 05. 2019 02:11

Teska něco vynechala, ake 200 předsériových vozů jezdilo, testovali se a každý si je fotil akorát ty si na to zapoměl.

Odpovědět  |   | 
logika  |  14. 05. 2019 15:00

Bohužel to nebylo 232 000 ks, ale jen 115 000 ks, aspoň podle článku z 1.4.2016 https://www.autorevue.cz/tesla-model-iii-ujede-nej... ... :
"Tesla evidovala během prvních 24 hodin 115 000 objednaných automobilů."

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 05. 2019 02:36

Máš tom pěknej bordel brouku,Tesla M3 měla 115 000 rezervací ješte před začátkem samotný prezentace, ještě předtím než vůbec někdo to auto spatřil.
https://www.businessinsider.com/tesla-model-3-115000-pre-... ...

Za 24 hodin už měla M3 232 000 rezervací. Zapiš si to za uši.
https://www.greencarcongress.com/2016/04/tesla-model-3-res... ...

Jestli hodláš dál věřit tomu co píšou pisálkové v tomhle plátku tak už ti není pomoci.

Odpovědět  |   | 
logika  |  16. 05. 2019 09:08

Možná ten rozdíl v počtu rezervací mezi Tesla M3 a VW ID3 naznačuje, jak se od té doby nadšení a důvěra v elektromobily asi změnily. Tedy kolik bylo "nadšenců" ochotných si registrovat v podstatě neexistující vůz tehdy, a kolik je jich dnes. Kolik z těch, co si tenkrát Teslu M3 rezervovali, ji už asi má, kolik jich asi mezitím rezervaci zrušilo a kolik ještě zbývá těch, co sice mají rezervaci, ale stejně si ji zatím neobjednali a možná ji ani nakonec nekoupí? A kolik z nich mělo původní rezervaci na Teslu M3, ale nyní si rezervují VW ID3?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 05. 2019 09:14

Úplně stejně jako v jiným statistickým vzorku. Jak nećekané
Elektromobilta není jen vo autech, ale i vo bezstarostný integrovaný síti nabíječek. Auto je jen půlka řešení, ale to 99,99 % lidí stále nedochází. Stejně jako splalováky bez benzínek jsou taky k hovnu

Odpovědět  |   | 
Ota  |  14. 05. 2019 06:04

pulmiliardovy trh objednal 10 tis. kusu

Odpovědět  |   | 
Martin  |  14. 05. 2019 10:29

Kolik asi emisí vypustí ta lod co sem priveze ekologickou teslu?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 05. 2019 11:11

Na tunu a kilometr méně, než kdyby ta Tesla ujela totéž po svých, nebo ji měl převézt na stejnou vzdálenost kamión.

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 05. 2019 12:11

Kefalin zapamatujte si ,že elektrické auto je ekologické auto. Ekologicky se vyrábí, jezdí i hoří !!!

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 05. 2019 02:41

Nic není ekologický, ani tvoje prdy ani tvůj dech.

Odpovědět  |   | 
Klobásyn  |  14. 05. 2019 10:53

Zájem je obrovský- jako o cokoliv z dílny nejlepšího a nejvíce férového koncernu světa - VAG!😀

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 05. 2019 13:04

Logicky, tím že tento koncern prodává celosvětově nejvíce aut, tak je o jeho výrobky evidentně největší zájem.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 05. 2019 02:42

Už maj 15 000 rezervací.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  16. 05. 2019 23:34

Češi budou ještě pár let <I>vat, pak nastoupí do německé fabriky na elektroauta/baterky/kabely a budou pindat, proč berou 1/3 toho, co Němec. No to proto, panáčci, že velký prachy se dávají za nápady, inovace a odvahu přijít s nimi jako první. Za opičení se dávají jen buráky.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

dnes | Vladimír Kadera | 8 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 36 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 191 N/A
Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má …

Novou Kiu Xceed si budete moci už příští týden prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Importér už zveřejnil ceny a nevypadají vůbec zle.

24.  8.  2019 | | 34 N/A