Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

Z Volkswagenu zaznívají další zprávy o počínání nového elektromobilu ID.3. O novinku již projevily zájem tisíce lidí a ve Cvikově už automobilka vyrobila prvních 200 předprodukčních kusů.

Pro začátek si Volkswagen a jeho dostupný elektromobil ID.3 vedou poměrně dobře. Prvotina, která má automobilce zajistit odvážný krok na pole elektromobility, byla nabídnuta prvním zájemcům už minulý týden, a to v rámci předběžných rezervací. Více informací o objednávkách ID.3 jsme již přinesli, teď ovšem Volkswagen zmiňuje, že za pouhých 24 hodin sesbíral přes 10.000 rezervací.

Zajímavé číslo, pokud vezmeme v potaz, že zaváděcí série ID.3 1ST Edition, která je dostupná k předběžné rezervaci, plánuje Volkswagen vyrobit jen 30.000 kusů. Speciální verze pro první zájemce se má v Německu pohybovat pod hranicí 40.000 euro a bude nabízet širší základní výbavu. Na jedny z prvních kusů si nicméně nedočkaví zákaznici ještě chvíli počkají, k předávání vozů má totiž dojít až v létě 2020.

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

S uvedením rezervací ID.3 souvisí i nynější rekonstrukce závodu Cvikov na největší výrobní centrum pro elektromobilitu v Evropě. V tuto chvíli zatím na místě Volkswagen vyrobil 200 předsériových kusů ID.3. První produkční kusy mají sjet z montážní linky na konci roku 2019.

A jelikož má VW s uváděním dalších a dalších elektrických modelů velké plány, od roku 2020 chce ve Cvikově vyrábět výhradně elektromobily – za den až 1500 vozů Volkswagen a dalších koncernových značek. Samozřejmě mluvíme o modelech na elektrické platformě MEB, jež bude základem pro všechna dosud potvrzená nadcházející elektrická vozidla koncernu.

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

S tímto tempem na poli elektromobilů se však nadále objevují obavy o stavu nutné infrastruktury. Jens Rothe, předseda ústřední podnikové rady a zástupce předsedy dozorčí rady Volkswagenu, vyzval především politiky a obce, aby činili rychlejší a odvážnější kroky při výstavbě nabíjecí infrastruktury. „Tady potřebujeme mnohem větší nasazení. Obávám se, že v této oblasti nejsou stále ještě stanoveny správné priority,“ uvedl Rothe.

Samotný Volkswagen tak rozšíří během nadcházejících 18 měsíců nabíjecí infrastrukturu ve Cvikově z nynějších 36 na 180 nabíjecích stanic v areálu výrobního závodu a jeho blízkém okolí.

Vůz ID.3 si odbude premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Frankfurt nad Mohanem, Německo
Adresa výstaviště: Ludwig-Erhard-Anlage 1, 60327
Oficiální web: www.iaa.de/en/cars
Otevírací doba: Po - Ne 9:00 - 19:00
Ceny vstupného: Po-Pá: 15 eur, So-Ne: 13:00 eur, studenti: 8,5 eur
Vstupenky: IAA Online Ticketing

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

 

 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků