Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

Z Volkswagenu zaznívají další zprávy o počínání nového elektromobilu ID.3. O novinku již projevily zájem tisíce lidí a ve Cvikově už automobilka vyrobila prvních 200 předprodukčních kusů.

Pro začátek si Volkswagen a jeho dostupný elektromobil ID.3 vedou poměrně dobře. Prvotina, která má automobilce zajistit odvážný krok na pole elektromobility, byla nabídnuta prvním zájemcům už minulý týden, a to v rámci předběžných rezervací. Více informací o objednávkách ID.3 jsme již přinesli, teď ovšem Volkswagen zmiňuje, že za pouhých 24 hodin sesbíral přes 10.000 rezervací.

Zajímavé číslo, pokud vezmeme v potaz, že zaváděcí série ID.3 1ST Edition, která je dostupná k předběžné rezervaci, plánuje Volkswagen vyrobit jen 30.000 kusů. Speciální verze pro první zájemce se má v Německu pohybovat pod hranicí 40.000 euro a bude nabízet širší základní výbavu. Na jedny z prvních kusů si nicméně nedočkaví zákaznici ještě chvíli počkají, k předávání vozů má totiž dojít až v létě 2020.

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

S uvedením rezervací ID.3 souvisí i nynější rekonstrukce závodu Cvikov na největší výrobní centrum pro elektromobilitu v Evropě. V tuto chvíli zatím na místě Volkswagen vyrobil 200 předsériových kusů ID.3. První produkční kusy mají sjet z montážní linky na konci roku 2019.

A jelikož má VW s uváděním dalších a dalších elektrických modelů velké plány, od roku 2020 chce ve Cvikově vyrábět výhradně elektromobily – za den až 1500 vozů Volkswagen a dalších koncernových značek. Samozřejmě mluvíme o modelech na elektrické platformě MEB, jež bude základem pro všechna dosud potvrzená nadcházející elektrická vozidla koncernu.

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

S tímto tempem na poli elektromobilů se však nadále objevují obavy o stavu nutné infrastruktury. Jens Rothe, předseda ústřední podnikové rady a zástupce předsedy dozorčí rady Volkswagenu, vyzval především politiky a obce, aby činili rychlejší a odvážnější kroky při výstavbě nabíjecí infrastruktury. „Tady potřebujeme mnohem větší nasazení. Obávám se, že v této oblasti nejsou stále ještě stanoveny správné priority,“ uvedl Rothe.

Samotný Volkswagen tak rozšíří během nadcházejících 18 měsíců nabíjecí infrastrukturu ve Cvikově z nynějších 36 na 180 nabíjecích stanic v areálu výrobního závodu a jeho blízkém okolí.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

včera | AutoRevue.cz | 44 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků