Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

Z Volkswagenu zaznívají další zprávy o počínání nového elektromobilu ID.3. O novinku již projevily zájem tisíce lidí a ve Cvikově už automobilka vyrobila prvních 200 předprodukčních kusů.

Pro začátek si Volkswagen a jeho dostupný elektromobil ID.3 vedou poměrně dobře. Prvotina, která má automobilce zajistit odvážný krok na pole elektromobility, byla nabídnuta prvním zájemcům už minulý týden, a to v rámci předběžných rezervací. Více informací o objednávkách ID.3 jsme již přinesli, teď ovšem Volkswagen zmiňuje, že za pouhých 24 hodin sesbíral přes 10.000 rezervací.

Zajímavé číslo, pokud vezmeme v potaz, že zaváděcí série ID.3 1ST Edition, která je dostupná k předběžné rezervaci, plánuje Volkswagen vyrobit jen 30.000 kusů. Speciální verze pro první zájemce se má v Německu pohybovat pod hranicí 40.000 euro a bude nabízet širší základní výbavu. Na jedny z prvních kusů si nicméně nedočkaví zákaznici ještě chvíli počkají, k předávání vozů má totiž dojít až v létě 2020.

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

S uvedením rezervací ID.3 souvisí i nynější rekonstrukce závodu Cvikov na největší výrobní centrum pro elektromobilitu v Evropě. V tuto chvíli zatím na místě Volkswagen vyrobil 200 předsériových kusů ID.3. První produkční kusy mají sjet z montážní linky na konci roku 2019.

A jelikož má VW s uváděním dalších a dalších elektrických modelů velké plány, od roku 2020 chce ve Cvikově vyrábět výhradně elektromobily – za den až 1500 vozů Volkswagen a dalších koncernových značek. Samozřejmě mluvíme o modelech na elektrické platformě MEB, jež bude základem pro všechna dosud potvrzená nadcházející elektrická vozidla koncernu.

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

S tímto tempem na poli elektromobilů se však nadále objevují obavy o stavu nutné infrastruktury. Jens Rothe, předseda ústřední podnikové rady a zástupce předsedy dozorčí rady Volkswagenu, vyzval především politiky a obce, aby činili rychlejší a odvážnější kroky při výstavbě nabíjecí infrastruktury. „Tady potřebujeme mnohem větší nasazení. Obávám se, že v této oblasti nejsou stále ještě stanoveny správné priority,“ uvedl Rothe.

Samotný Volkswagen tak rozšíří během nadcházejících 18 měsíců nabíjecí infrastrukturu ve Cvikově z nynějších 36 na 180 nabíjecích stanic v areálu výrobního závodu a jeho blízkém okolí.

Vůz ID.3 si odbude premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků