Na stovce pod dvě sekundy. Pininfarina finišuje svůj elektrický hypersport

Do světa automobilových producentů pomalu míří Pininfarina. Slavné designérské studio se v LA ukazuje s téměř hotovým hypersportem.

Pininfarinu znáte jako italské designové studio, které krom lahví od karlovarských minerálek dodnes navrhuje auta. Na svědomí má toto studio nespočet legend, vždy však šlo jen o design. To se mění s projektem Automobili Pininfarina. Tedy technologickou odnoží studia.

Ano, už delší dobu je známo, že stylizované "f" se skutečně objeví na autech coby výrobce. A nepůjde o žádnou lidovku, zástupci Pininfariny se nyní chlubí svým prvním výtvorem. Je prý hotový ze 75 procent a přesně tak jej prezentují na autosalonu v Los Angeles.

Sériový Mercedes-AMG Project One: Hypersport tiše pozměnil název i design

Sériový Mercedes-AMG Project One: Hypersport tiše pozměnil název i design

Aktuálně projektu říkají PF0. Jde o dvoumístný hypersport, zkrátka placku. Důraz byl kladen na aerodynamiku, přičemž stabilitě slouží velká ploutev směřující ke spoileru. Až šokující jsou ovšem parametry, kterých chtějí konstruktéři dosáhnout.

Jedná se o čistý elektromobil s elektromotory pohánějícími všechna kola. Celkový výkon soustavy dosahuje 1.900 koňských sil. Sprint z nuly na stovku nemá zabrat ani dvě sekundy, na tři sta pouhých dvanáct vteřin. Vždyť za tento čas uháníte v malém hatchbacku stovkou.

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

Michael Perschke, který projektu vede a zkušenosti má z Audi či BMW, tvrdí, že dojezd bude minimálně 450 kilometrů na jedno nabití a z nuly na osmdesát procent novinku zvládnete dobít za méně než 40 minut. Vůz se má ručně vyrábět v Itálii od roku 2020. K oficiálnímu představení sériové verze prý dojde příští rok a cena má začínat na dvou milionech dolarů.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků