Na stovce pod dvě sekundy. Pininfarina finišuje svůj elektrický hypersport

Do světa automobilových producentů pomalu míří Pininfarina. Slavné designérské studio se v LA ukazuje s téměř hotovým hypersportem.

Pininfarinu znáte jako italské designové studio, které krom lahví od karlovarských minerálek dodnes navrhuje auta. Na svědomí má toto studio nespočet legend, vždy však šlo jen o design. To se mění s projektem Automobili Pininfarina. Tedy technologickou odnoží studia.

Ano, už delší dobu je známo, že stylizované "f" se skutečně objeví na autech coby výrobce. A nepůjde o žádnou lidovku, zástupci Pininfariny se nyní chlubí svým prvním výtvorem. Je prý hotový ze 75 procent a přesně tak jej prezentují na autosalonu v Los Angeles.

Sériový Mercedes-AMG Project One: Hypersport tiše pozměnil název i design

Sériový Mercedes-AMG Project One: Hypersport tiše pozměnil název i design

Aktuálně projektu říkají PF0. Jde o dvoumístný hypersport, zkrátka placku. Důraz byl kladen na aerodynamiku, přičemž stabilitě slouží velká ploutev směřující ke spoileru. Až šokující jsou ovšem parametry, kterých chtějí konstruktéři dosáhnout.

Jedná se o čistý elektromobil s elektromotory pohánějícími všechna kola. Celkový výkon soustavy dosahuje 1.900 koňských sil. Sprint z nuly na stovku nemá zabrat ani dvě sekundy, na tři sta pouhých dvanáct vteřin. Vždyť za tento čas uháníte v malém hatchbacku stovkou.

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

Michael Perschke, který projektu vede a zkušenosti má z Audi či BMW, tvrdí, že dojezd bude minimálně 450 kilometrů na jedno nabití a z nuly na osmdesát procent novinku zvládnete dobít za méně než 40 minut. Vůz se má ručně vyrábět v Itálii od roku 2020. K oficiálnímu představení sériové verze prý dojde příští rok a cena má začínat na dvou milionech dolarů.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek