Na stará kolena rekordmanem. Nissan GT-R Nismo si připsal nový okruhový rekord

Člověk by řekl, že staré dobré GT-R po letech v produkci už ničím nepřekvapí. Godzilla je nicméně stále schopná i na dnešní poměry.

Stačila minuta a bylo hotovo. Nissan oznamuje, že jeho poslední modernizovaná varianta GT-R Nismo si připisuje nový rekord produkčních vozů na japonském okruhu Tsukuba. Krátkou dvoukilometrovou trať, kterou můžete znát třeba z populárních videí Best Motoring nebo hry Gran Turismo, objel pilot Tsugio Matsuda za pouhých 59,3 sekundy.

Bylo to těsné, neboť předchozím držitelem nejrychlejšího času mezi produkčními vozy bylo Porsche 911 GT3 (991.2), které tamní okruh zvládlo za 59,8 sekundy. Je očividné, že na Tsukubě není kvůli rekordním jízdám takový poprask, když předchozí titul drželo dnes tři roky staré Porsche, které navíc není tím nejrychlejším v nabídce.

Nissan GT-R50 od Italdesignu se ukázal v produkční podobě. Rarita stojí 25 milionů

Nissan GT-R50 od Italdesignu se ukázal v produkční podobě. Rarita stojí 25 milionů

Bez ohledu na to, nový rekord je pro Nissan GT-R Nismo vskutku působivý. Poslední Godzilla už má taky své roky. Nejostřejší Nismo pochází z roku 2014, přičemž samotná generace GT-R R35 bude letos slavit už 13. narozeniny od své premiéry. Čas prostě letí. Informace o nástupci jsou mezitím nadále opředeny spekulacemi.

U druhého videa lze zapnout anglické titulky.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků