Na stará kolena rekordmanem. Nissan GT-R Nismo si připsal nový okruhový rekord

Člověk by řekl, že staré dobré GT-R po letech v produkci už ničím nepřekvapí. Godzilla je nicméně stále schopná i na dnešní poměry.

Stačila minuta a bylo hotovo. Nissan oznamuje, že jeho poslední modernizovaná varianta GT-R Nismo si připisuje nový rekord produkčních vozů na japonském okruhu Tsukuba. Krátkou dvoukilometrovou trať, kterou můžete znát třeba z populárních videí Best Motoring nebo hry Gran Turismo, objel pilot Tsugio Matsuda za pouhých 59,3 sekundy.

Bylo to těsné, neboť předchozím držitelem nejrychlejšího času mezi produkčními vozy bylo Porsche 911 GT3 (991.2), které tamní okruh zvládlo za 59,8 sekundy. Je očividné, že na Tsukubě není kvůli rekordním jízdám takový poprask, když předchozí titul drželo dnes tři roky staré Porsche, které navíc není tím nejrychlejším v nabídce.

Nissan GT-R50 od Italdesignu se ukázal v produkční podobě. Rarita stojí 25 milionů

Nissan GT-R50 od Italdesignu se ukázal v produkční podobě. Rarita stojí 25 milionů

Bez ohledu na to, nový rekord je pro Nissan GT-R Nismo vskutku působivý. Poslední Godzilla už má taky své roky. Nejostřejší Nismo pochází z roku 2014, přičemž samotná generace GT-R R35 bude letos slavit už 13. narozeniny od své premiéry. Čas prostě letí. Informace o nástupci jsou mezitím nadále opředeny spekulacemi.

U druhého videa lze zapnout anglické titulky.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků