Na srazu Volkswagenů si tři vozy zaplavaly ve Vltavě. Zvládnou 10 km/hod

V pražské čtvrti Modřany se konal sraz vozů VW brouk a Transporter. Přijely ale také válečné obojživelné stroje.

Hned tři exempláře vozu KDF 166 - válečného obojživelného vozu používaného během druhé světové války, se zúčastnily letošního srazu vozů Volkswagen v pražských Modřanech. Diváci je mohli vidět dokonce i při plavbě ve Vltavě.

"Mám takových aut několik, tento je ale v nejlepším stavu," sdělil Autorevue.cz Vladimír Kučera z Jílového. Tento konkrétní exemplář prý dával dohromady přes třicet let. Sbírání válečné vojenské techniky se prý věnuje již od roku 1976 a také ji vlastnoručně renovuje. "Mám nyní několik desítek kusů různých vozidel - aut i motocyklů," dodal.

Retro | Zajímavosti | Sportovní auta | Kupé | Kabriolety | Porsche

Porsche 356 (1948 - 1965): Takový sportovní VW Brouk

Připravit Schwimmwagen k plavbě podle něho není nic těžkého. "Stačí sklopit lodní šroub a připojit náhon," uvedl. Všechna tři vozidla plavbu nakonec absolvovala bez úhony.

Těchto vozů bylo v letech 1942 až 1944 celkem vyrobeno přes čtrnáct tisíc.  Vůz poháněl vzduchem chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu válců 1131 cm3 a výkonu 25 koní.

Na silnici bylo devět metrických centů vážící vozidlo schopné vyvinout rychlost 80 kilometrů v hodině, ve vodě se umí pohybovat rychlostí 10 kilometrů v hodině.

Testy | Video | Volkswagen | Škoda | Srovnávací testy | Sedany | Volkswagen Passat | Škoda Superb

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Průchodnost terénem byla vynikající. Auto má totiž pohon všech kol (s možností odpojení přední nápravy) a redukci pro takzvanou plazivou rychlost. Spotřeba činila 9-10 litrů při jízdě po silnici, ve vodě se během hodiny plavby spotřebovalo zhruba stejné množství benzinu.

Během výroby se auto mírně upravovalo, například v posledním období měly výraznější širší blatníky, naopak lodní šroub už nebyl z hliníku, nýbrž z plechu. "To proto, že hliníku už bylo málo a musel se využívat především pro strategicky důležitá letadla," vysvětlil jeden z majitelů.

Ve výbavě vždy musela být pádla, na karosérii byla rovněž připevněná třímetrová tyč pro měření hloubky.

Na aktuální galerii snímků těchto vozů z letošního srazu se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků