Na srazu Volkswagenů si tři vozy zaplavaly ve Vltavě. Zvládnou 10 km/hod

V pražské čtvrti Modřany se konal sraz vozů VW brouk a Transporter. Přijely ale také válečné obojživelné stroje.

Hned tři exempláře vozu KDF 166 - válečného obojživelného vozu používaného během druhé světové války, se zúčastnily letošního srazu vozů Volkswagen v pražských Modřanech. Diváci je mohli vidět dokonce i při plavbě ve Vltavě.

"Mám takových aut několik, tento je ale v nejlepším stavu," sdělil Autorevue.cz Vladimír Kučera z Jílového. Tento konkrétní exemplář prý dával dohromady přes třicet let. Sbírání válečné vojenské techniky se prý věnuje již od roku 1976 a také ji vlastnoručně renovuje. "Mám nyní několik desítek kusů různých vozidel - aut i motocyklů," dodal.

Porsche 356 (1948 - 1965): Takový sportovní VW Brouk

Porsche 356 (1948 - 1965): Takový sportovní VW Brouk

Připravit Schwimmwagen k plavbě podle něho není nic těžkého. "Stačí sklopit lodní šroub a připojit náhon," uvedl. Všechna tři vozidla plavbu nakonec absolvovala bez úhony.

Těchto vozů bylo v letech 1942 až 1944 celkem vyrobeno přes čtrnáct tisíc.  Vůz poháněl vzduchem chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu válců 1131 cm3 a výkonu 25 koní.

Na silnici bylo devět metrických centů vážící vozidlo schopné vyvinout rychlost 80 kilometrů v hodině, ve vodě se umí pohybovat rychlostí 10 kilometrů v hodině.

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Průchodnost terénem byla vynikající. Auto má totiž pohon všech kol (s možností odpojení přední nápravy) a redukci pro takzvanou plazivou rychlost. Spotřeba činila 9-10 litrů při jízdě po silnici, ve vodě se během hodiny plavby spotřebovalo zhruba stejné množství benzinu.

Během výroby se auto mírně upravovalo, například v posledním období měly výraznější širší blatníky, naopak lodní šroub už nebyl z hliníku, nýbrž z plechu. "To proto, že hliníku už bylo málo a musel se využívat především pro strategicky důležitá letadla," vysvětlil jeden z majitelů.

Ve výbavě vždy musela být pádla, na karosérii byla rovněž připevněná třímetrová tyč pro měření hloubky.

Na aktuální galerii snímků těchto vozů z letošního srazu se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků