Na srazu Volkswagenů si tři vozy zaplavaly ve Vltavě. Zvládnou 10 km/hod

V pražské čtvrti Modřany se konal sraz vozů VW brouk a Transporter. Přijely ale také válečné obojživelné stroje.

Hned tři exempláře vozu KDF 166 - válečného obojživelného vozu používaného během druhé světové války, se zúčastnily letošního srazu vozů Volkswagen v pražských Modřanech. Diváci je mohli vidět dokonce i při plavbě ve Vltavě.

"Mám takových aut několik, tento je ale v nejlepším stavu," sdělil Autorevue.cz Vladimír Kučera z Jílového. Tento konkrétní exemplář prý dával dohromady přes třicet let. Sbírání válečné vojenské techniky se prý věnuje již od roku 1976 a také ji vlastnoručně renovuje. "Mám nyní několik desítek kusů různých vozidel - aut i motocyklů," dodal.

Porsche 356 (1948 - 1965): Takový sportovní VW Brouk

Porsche 356 (1948 - 1965): Takový sportovní VW Brouk

Připravit Schwimmwagen k plavbě podle něho není nic těžkého. "Stačí sklopit lodní šroub a připojit náhon," uvedl. Všechna tři vozidla plavbu nakonec absolvovala bez úhony.

Těchto vozů bylo v letech 1942 až 1944 celkem vyrobeno přes čtrnáct tisíc.  Vůz poháněl vzduchem chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu válců 1131 cm3 a výkonu 25 koní.

Na silnici bylo devět metrických centů vážící vozidlo schopné vyvinout rychlost 80 kilometrů v hodině, ve vodě se umí pohybovat rychlostí 10 kilometrů v hodině.

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Průchodnost terénem byla vynikající. Auto má totiž pohon všech kol (s možností odpojení přední nápravy) a redukci pro takzvanou plazivou rychlost. Spotřeba činila 9-10 litrů při jízdě po silnici, ve vodě se během hodiny plavby spotřebovalo zhruba stejné množství benzinu.

Během výroby se auto mírně upravovalo, například v posledním období měly výraznější širší blatníky, naopak lodní šroub už nebyl z hliníku, nýbrž z plechu. "To proto, že hliníku už bylo málo a musel se využívat především pro strategicky důležitá letadla," vysvětlil jeden z majitelů.

Ve výbavě vždy musela být pádla, na karosérii byla rovněž připevněná třímetrová tyč pro měření hloubky.

Na aktuální galerii snímků těchto vozů z letošního srazu se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků