Na solných pláních v Bonneville se po dvouleté pauze opět pojede závod

Na solných pláních v Bonneville se po dvouleté pauze opět pojede závod

Legendární „týden rychlosti“ se na solných pláních v Bonneville v letech 2014 a 2015 nejel. Organizátoři museli závody zrušit kvůli nedostatečné tloušťce pevného povrchu. Za poslední dva roky totiž v Bonneville spadlo více srážek než za posledních několik desetiletí.

V roce 2015 tak bylo k dispozici jen maximálně 4,5 km dobrého podkladu a na tom se závodit nedá. Letos je však sucho a organizátorům z asociace SCTA se podařilo připravit tři plnohodnotné dráhy o délkách 5, 8 a 13 km. Na té nejdelší bychom se mohli dočkat nových rekordů.

Škoda Octavia RS dosáhla rychlosti 325,33 km/h

Škoda Octavia RS dosáhla rychlosti 325,33 km/h

Podle organizátorů jsou všechny tři dráhy stabilní, bezpečné a může se na nich závodit. Po dvouleté odmlce se tak na solných pláních v Bonneville bude v srpnu konat plnohodnotný „týden rychlosti“ jako v minulosti. Dobře to vypadá i s dalšími plánovanými tradičními závody.

Nejrychlejším mužem historie solných plání v Bonneville je stále Gary Gabelich, který tu v roce 1970 s raketovým vozem Blue Flame uháněl rychlostí 1001,67 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků