Na solných pláních v Bonneville se po dvouleté pauze opět pojede závod

Na solných pláních v Bonneville se po dvouleté pauze opět pojede závod

Legendární „týden rychlosti“ se na solných pláních v Bonneville v letech 2014 a 2015 nejel. Organizátoři museli závody zrušit kvůli nedostatečné tloušťce pevného povrchu. Za poslední dva roky totiž v Bonneville spadlo více srážek než za posledních několik desetiletí.

V roce 2015 tak bylo k dispozici jen maximálně 4,5 km dobrého podkladu a na tom se závodit nedá. Letos je však sucho a organizátorům z asociace SCTA se podařilo připravit tři plnohodnotné dráhy o délkách 5, 8 a 13 km. Na té nejdelší bychom se mohli dočkat nových rekordů.

Škoda | Škoda Octavia

Škoda Octavia RS dosáhla rychlosti 325,33 km/h

Podle organizátorů jsou všechny tři dráhy stabilní, bezpečné a může se na nich závodit. Po dvouleté odmlce se tak na solných pláních v Bonneville bude v srpnu konat plnohodnotný „týden rychlosti“ jako v minulosti. Dobře to vypadá i s dalšími plánovanými tradičními závody.

Nejrychlejším mužem historie solných plání v Bonneville je stále Gary Gabelich, který tu v roce 1970 s raketovým vozem Blue Flame uháněl rychlostí 1001,67 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků