Přenést ikonické tvary původního Renaultu 5 do moderní podoby není snadný úkol. Jak se s ním vypořádal designér Nicolas Jardin?
Kompaktní Renault 5 je nepochybně ikonou moderního automobilového designu a při tvorbě moderní interpretace bylo nutné přistoupit k originálu s úctou a zároveň vzhled posunout do současné doby. „Práce na prototypu nebyla práce na volné téma. Jednalo se o práci na reinterpretaci R5 a jeho projekci do budoucnosti, aby z něho vzniklo moderní dílo,“ vysvětluje Nicolas Jardin, designér exteriéru.
Jedním z nejvýraznějších prvků originálu je jeho příď s veselými světly. Při tvorbě moderní verze „vše vycházelo z linií, úhlů a paprsků přední strany původní R5. Postupně, s dalšími výkresy, vznikla zcela jiná světla, pokud jde o jejich proporce i kresbu,“ říká Jardin.
Nové možnosti přinesla také současná technika maticovým LED světlometů. Díky nim může na přídi při příchodu k autu proběhnout zajímavá světelná show, zakončená mrknutím – v tomto se nový Renault 5 inspiruje jednou z reklam na originál. „Díky matriční technologii a animacím při příchodu k vozidlu jsme mohli znovu vytvořit expresivitu a šibalský pohled původního auta,“ komentuje designér.
Zajímavým prvkem jsou i denní světla ve spodní části nárazníku. Inspirují se u přídavných mlhových světel původního Renaultu 5, svým členěním a tvarem ale mají evokovat řezání laserem a letectví. „Abychom mohli navázat na dědictví R5, bylo potřeba, aby auto bylo expresivní a živé. S tímto prototypem, skutečným dílem moderního designu, ztělesňujícím radost ze života à la Renault, se nám to povedlo,“ uzavírá Nicolas Jardin.
Sériové provedení na bázi konceptu Renault 5 bude existovat, zatím však není jasné kdy. Zajímavou otázkou také je, kam se v nabídce značky zařadí vzhledem k faktu, že dostupný elektromobil již Renault má ve formě Zoe. Sériová verze bude stát na nové platformě CMF-EV, kterou budou využívat vozy aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.