Na slovíčko s designérem: Jak vznikal koncept Renault 5 a proč umí mrkat?

Přenést ikonické tvary původního Renaultu 5 do moderní podoby není snadný úkol. Jak se s ním vypořádal designér Nicolas Jardin?

Kompaktní Renault 5 je nepochybně ikonou moderního automobilového designu a při tvorbě moderní interpretace bylo nutné přistoupit k originálu s úctou a zároveň vzhled posunout do současné doby. „Práce na prototypu nebyla práce na volné téma. Jednalo se o práci na reinterpretaci R5 a jeho projekci do budoucnosti, aby z něho vzniklo moderní dílo,“ vysvětluje Nicolas Jardin, designér exteriéru.

Vylepšený Renault Megane GrandCoupe dorazil do ČR. Základ má 140 koní, zatím

Vylepšený Renault Megane GrandCoupe dorazil do ČR. Základ má 140 koní, zatím

Jedním z nejvýraznějších prvků originálu je jeho příď s veselými světly. Při tvorbě moderní verze „vše vycházelo z linií, úhlů a paprsků přední strany původní R5. Postupně, s dalšími výkresy, vznikla zcela jiná světla, pokud jde o jejich proporce i kresbu,“ říká Jardin.

Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Nové možnosti přinesla také současná technika maticovým LED světlometů. Díky nim může na přídi při příchodu k autu proběhnout zajímavá světelná show, zakončená mrknutím – v tomto se nový Renault 5 inspiruje jednou z reklam na originál. „Díky matriční technologii a animacím při příchodu k vozidlu jsme mohli znovu vytvořit expresivitu a šibalský pohled původního auta,“ komentuje designér.

Renault je lídrem prodeje elektromobilů v Evropě. Za rok prodal skoro 100 tisíc vozů

Renault je lídrem prodeje elektromobilů v Evropě. Za rok prodal skoro 100 tisíc vozů

Zajímavým prvkem jsou i denní světla ve spodní části nárazníku. Inspirují se u přídavných mlhových světel původního Renaultu 5, svým členěním a tvarem ale mají evokovat řezání laserem a letectví. „Abychom mohli navázat na dědictví R5, bylo potřeba, aby auto bylo expresivní a živé. S tímto prototypem, skutečným dílem moderního designu, ztělesňujícím radost ze života à la Renault, se nám to povedlo,“ uzavírá Nicolas Jardin.

Renault Koleos čekají lehké novinky. Má pro vás nové dekory a umí cupitat z kopce

Renault Koleos čekají lehké novinky. Má pro vás nové dekory a umí cupitat z kopce

Sériové provedení na bázi konceptu Renault 5 bude existovat, zatím však není jasné kdy. Zajímavou otázkou také je, kam se v nabídce značky zařadí vzhledem k faktu, že dostupný elektromobil již Renault má ve formě Zoe. Sériová verze bude stát na nové platformě CMF-EV, kterou budou využívat vozy aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků