Na Slovensku sa možno dočkáme progresívneho systému pokutovania

Polícia na Slovensku zvažuje návrh na zavedenie progresívneho systému pokutovania. To znamená, že pokuty by sa nevyberali na mieste v hotovosti, ale priestupky by boli vždy oznámené na dopravný inšpektorát, kde by sa následne určila výška pokuty podľa toho, či vodič už nejaké v minulosti spáchal. Ak áno, čaká ho vyššia pokuta ako keby to bol jeho prvý priestupok. Zároveň má polícia v pláne určovať ich výšku od sociálnej úrovne občanov, no systém zisťovania tohto stavu nám zatiaľ nie je známy.

Zároveň policajný prezident Ján Packa upresnil, že polícia chce najskôr pôsobiť na cestách preventívne, až potom pristúpiť k prísnejším trestom.

Polícia sa v blízkej dobe zameria hlavne na slovenské diaľnice, kde sa stáva dlhodobá jazda v ľavom pruhu čoraz bežnejšou. V pondelky a piatky, kedy je doprava najhustejšia, sa tu preto budeme môcť stretnúť s policajnými hliadkami na motocykloch, ktoré budú situáciu kontrolovať.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků