Na Slovensku sa možno dočkáme progresívneho systému pokutovania

Polícia na Slovensku zvažuje návrh na zavedenie progresívneho systému pokutovania. To znamená, že pokuty by sa nevyberali na mieste v hotovosti, ale priestupky by boli vždy oznámené na dopravný inšpektorát, kde by sa následne určila výška pokuty podľa toho, či vodič už nejaké v minulosti spáchal. Ak áno, čaká ho vyššia pokuta ako keby to bol jeho prvý priestupok. Zároveň má polícia v pláne určovať ich výšku od sociálnej úrovne občanov, no systém zisťovania tohto stavu nám zatiaľ nie je známy.

Zároveň policajný prezident Ján Packa upresnil, že polícia chce najskôr pôsobiť na cestách preventívne, až potom pristúpiť k prísnejším trestom.

Polícia sa v blízkej dobe zameria hlavne na slovenské diaľnice, kde sa stáva dlhodobá jazda v ľavom pruhu čoraz bežnejšou. V pondelky a piatky, kedy je doprava najhustejšia, sa tu preto budeme môcť stretnúť s policajnými hliadkami na motocykloch, ktoré budú situáciu kontrolovať.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků